Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skøytemuligheter til Ellingsrud ---> Mariholtet

Skøytemuligheter til Ellingsrud ---> Mariholtet #1536075 20/12/2012 11:29
K
Krakan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hei.

Noen som vet om det er gode skøytemuligheter langs veien fra Ellingsrud til Mariholtet?
Eller er det kun klassisk?

Re: Skøytemuligheter til Ellingsrud ---> Mariholtet [Re: Krakan] #1536090 20/12/2012 11:56
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tja.. Jeg prøvde meg der for et par år siden etter å ha sett på Skiforeningens sider at det skulle gå skøytespor helt til Mariholtet, men jeg snudde etter å ha konstatert at det gikk doble klassiskspor uten nok bredde til skøyting mellom.
Har også konstatert at definisjonen på kombinert klassisk og skøytetrasè ofte er veldig misvisende ift hva som kreves for å kunne skøyte.

Jeg har kjørt til Vallerud i Lørenskog og starta der, derfra går det fin og bred skøytetrasè stort sett hele veien til Mariholtet.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Skøytemuligheter til Ellingsrud ---> Mariholtet [Re: Ripen] #1536097 20/12/2012 12:30
K
Krakan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Akkurat, ja da dropper jeg det, liker klassisk også, og jeg gidder ikke være han jeg ellers vil blitt irritert på som ødelegger skisporet. Det får jeg overlate til forgjengere og bikkjer ICON_TONGUE

Takk for infoen Ripen:)

Re: Skøytemuligheter til Ellingsrud ---> Mariholtet [Re: Krakan] #1536103 20/12/2012 12:49
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Som Ripen sier.

Det er planer om utvidet trasé med skøytemuligheter fra utfartsparkeringa på Nuggerud, slik det er fra Skullerud mot Mariholtet, men foreløpig har det ikke skjedd mye.

Det er nypreppet der nå, ganske bra spor også.
To lømler hadde forresten spankulert i løypa over mot Lindeberg.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Moderator  support