Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Knekking i knær

Knekking i knær #1534573 16/12/2012 16:32
Spartacus! Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Knærne mine knekker nesten hver gang jeg setter meg på huk, når jeg tar knebøy og generelt nesten hver gang jeg bøyer kneet med belastning. Har dette noe med alderen (15 år) å gjøre eller kan det være en skade?

Re: Knekking i knær [Re: Spartacus!] #1534633 16/12/2012 20:04
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Tror ikke det har noe å si, men jeg er ikke lege så jeg sitter ikke med fasiten. Har knekking og knaking i ledd korrelert med helsetilstanden, så skulle jeg vært halvdau og vel så det de siste 30 årene.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Knekking i knær [Re: hrukin] #1534664 16/12/2012 22:11
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: hrukin
Tror ikke det har noe å si, men jeg er ikke lege så jeg sitter ikke med fasiten. Har knekking og knaking i ledd korrelert med helsetilstanden, så skulle jeg vært halvdau og vel så det de siste 30 årene.

Samme her. Det knekker og knaser både her og der. Så lenge det ikke gjør for vondt over en viss tid så går det greit. :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Knekking i knær [Re: Spartacus!] #1534675 16/12/2012 22:38
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Har hatt en del trøbbel med knærna, men de er ganske bra nå for tida. Likevel pleier de å knirke litt første bratte bakken på starten av en tur, men det er bare golyd ICON_SMILE

Re: Knekking i knær [Re: Spartacus!] #1534698 17/12/2012 07:05
gare Offline
More than words
More than words
En av ortopedene jeg har jobbet med uttalte seg ganske kategorisk om dette: "Akustiske fenomen fra knær er svært vanlig og svært sjelden farlig"

Har du kun lyder og ingen smerter(og normal bevegelighet) er det med rimelig grad av sannsynlighet null problem.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Knekking i knær [Re: Spartacus!] #1534702 17/12/2012 07:28
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A