Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Gran Canaria - hotellanbefaling

Gran Canaria - hotellanbefaling #1534426 16/12/2012 00:07
W
wessel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
W
Hei ! Reiser til granca i januar. Et mylder av hoteller .. Noen som har en hotellanbefaling ? Billig , sykkelvennlig og sørlige del av øya !

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534471 16/12/2012 09:45
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg bruker denne siden når jeg ser etter hotell.

http://www.alpharooms.com/

Som regel de beste prisene samme hvor du skal og du kan legge inn ønsket matbehov- ingen mat, frokost, halv, hel pensjon og all inklusive. Prisene kommer lett opp.

Kona og jeg skal en tur dit i vinterferien og skal bo i Maspalomas. Aptos Turb Club. 3 stjerners med all inklusive i en uke for begge er 528 euro.

Skal en tur i juni/juli også og oppgraderer litt da. Det flotte med GC er at du har så mye å velge i- alt etter hva du ønsker å bruke av penger.
I den litt dyrere enden har vi stedet vi har bodd på før, og altså skal tilbake til i sommer i Playa:

Sunprime Atlantic View, 4 stjerners med 16 års grense:-)
Hotell som blir brukt av Ving. Pris 820 euro for 10 dager.

Vanligvis så får jeg reisene for under halv pris når jeg bruker Alpharooms og bestiller fly selv.

I vinterferien skal Norwegian ha kr. 11.0000,- for 2 billetter tur retur GC. Ved å fly fra Gøteborg er prisen rett over kr. 5.000,-, tar du med i underkant av kr. 4.000,- for hotell med all inkl er du på ca 9.000,- for 2 stk. i ei uke.

Sykkel på Free Motion i ei uke ca kr. 900,- Har hatt med sykkel noen ganger på flyet, men de korrupte buss-sjåførene tar ikke med koffert uten å få ekstra betalt, noe som irriterer meg grenseløst. Så har funnet ut at å leie er det enkleste.

God tur.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534487 16/12/2012 10:28
D
Dreuf Offline
Medlem
Medlem
D
Jeg kom nettopp fra en ukes opphold på Sunprime Atlantic View, og likte meg meget godt der.

Det var min første tur i "syden" så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Resten av reisefølget mente det var det fineste "sydenhotellet" de hadde vært på.
God mat i restauranten, styrkerom med godt utvalg, trivelig lounge med gratis wifi og biljard, etc.

Det er nok ikke det billigste hotellet;
Vi reiste via Ving og betalte 5400 inkl flybillett for 1 uke...
En annen ting verdt å merke seg var "Easytravel"; man sjekker inn bagasjen på hotellet, så når man kommer på flyplassen går man direkte i sikkerhetskontroll... Genialt, og en av små ting som gjør at jeg mener dette hotellet er verdt å betale for.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534488 16/12/2012 10:30
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Enig med kalost mht korupte bussjåfører og Free-motion! Har selv kranglet med bussjåfører slik at vi nesten kom for seint til flyplassen (sjåføren nektet å kjøre før han fikk €20 i lomma fra hver, og det fikk han naturligvis ikke).

Mht. hotell, er det jo OK å bo på apartementshotell. Da har du gode muligheter for sykkeloppbevaring, tørking av klær og eget matopplegg. Det er en god del av dem på Maspalomas, f.eks. Dunas Maspalomas som vi har gode erfaringer med. Billig og bra, grei sydenstandard, kort vei til Meloneras der du henter og leverer syklene.

Uansett: Apartementshotell på Maspalomas gir etter min mening størst variasjonsmulighet for traseer, og er best mht. de behov man har som syklist.

Frode

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: kaiost] #1534511 16/12/2012 12:05
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kaiost

I vinterferien skal Norwegian ha kr. 11.0000,- for 2 billetter tur retur GC.

Det var dyrt... thinking

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534545 16/12/2012 14:43
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Min erfaring er at det er billigst å reise på en "pakkereise", både Ving, Star-Tour og Apollo har mange alternativer. Du får stort sett det du betaler for, hoteller i sentrum av Playa Ingles er normalt billigst, men de er også dårligst og har mest støy i omgivelsene. Ønsker du det litt roligere så kan jeg anbefale hotellene i Playa del Cura (litt vest for Puerto Rico). Puerto Rico er også greit hvis du velger hotell litt vekk fra stranda/sentrum.

De beste hotellene ligger på Maspalomas/Meloneras, dvs litt utenfor Playa Ingles. Kan anbefale Lopesan Baobab, her får du fine rom, god service og fantastisk mat. Billig er det imidlertid ikke.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534602 16/12/2012 18:33
olechr Offline
More than words
More than words
Når det gjelder transport så lei bil på Flyplassen. Det koster mindre enn hva man må betale for taxi og da har man bilen resten av uken.

Jeg er her nå og bor på H10 i Meloneras. Det er jeg kjempe fornøyd med og en av det eneste hotellet jeg har bodd på her nede som har mat av en viss kvalitet. Vi fikk det ganske billig da det var nedsatt når vi bestilte på Booking.com

Men hva er billig og hva er dyrt? Jeg har vært her på hotell som i utangspunktet var billig men maten var såpass dårlig at jeg gikk ut å spiste hver dag selv om maten var betalt. Da ble billig hotell dyrt.

Redigert av olechr; 16/12/2012 18:33.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534622 16/12/2012 19:30
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Enig i at det lønner seg å leie bil, det koster det samme som annen transport tur/retur. Husk imidlertid å ta med ekstra forsikring slik at du slipper å betale egenandelen på 8-10.000 ved skader. Leiebilene mine har flere ganger blitt påkjørt/skadet når de har vært parkert og med den ekstra forsikringen har det ikke kostet noe.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534635 16/12/2012 20:15
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
På kanariøyene er jo Cicar veldig fine og billige da de ikke er så veldig opptatt av striper/småbulker heller..

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: Kriss] #1534665 16/12/2012 22:14
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Kriss
På kanariøyene er jo Cicar veldig fine og billige da de ikke er så veldig opptatt av striper/småbulker heller..

Cicar er konge. Der er forsikring inkl og så mange sjåfører du ønsker. Vi leier fra Cicar nå en såpass stor bil at vi fikk med 2 sykler pluss bagasje og 2 stk. det kostet 160 euro inkl alt for 11 dager. Hadde vi tatt en mindre vil hadde det kostet 105

Ambassadør for Scott.
Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1534935 17/12/2012 18:40
K
kjetilraknerud Offline
Medlem
Medlem
K
Kom nettopp hjem fra en uke på Sandy Golf Bungalows i Maspalomas. Stille og rolig, stort sett pensjonister, ingen barnefamilier. Bassenget var varmet opp til rundt 22 grader. Spaserte til Free Motion på 25 minutter.

Maten på stedet var helt forferdelig, men vi laget frokost og lunsj i leiligheten og spiste middag ute. For de som bor i området kan jeg for øvrig anbefale Rustico, en restaurant drevet av et par tyskere med fantastisk god mat. Dit gikk vi på fem minutter.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535024 17/12/2012 21:30
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kom hjem fra GC og "hotell" opphold i maspalomas for et par uker siden. Jeg kommer ikke til å gidde å gå/kjøre taxi 3 4 km for å komme til boulevarden i meloneras igjen for å si det sånn, jeg liker å ha ting innenfor grei slentre avstand. (Turbo club ligger like ved der hvor vi bodde. Sandy ligger mye bedre til i så måte. Olechr sitt H10 ser ut for meg å være mitt neste oppholdsted hvis jeg velger meloneras og ikke puerto mogan)
Ang allinclusive så hadde ikke jeg tatt sjansen på noe sånn der nede uten å være bombesikker på at maten var bra.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: sanouka] #1535026 17/12/2012 21:34
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sanouka
Jeg kom hjem fra GC og "hotell" opphold i maspalomas for et par uker siden. Jeg kommer ikke til å gidde å gå/kjøre taxi 3 4 km for å komme til boulevarden i meloneras igjen for å si det sånn, jeg liker å ha ting innenfor grei slentre avstand. (Turbo club ligger like ved der hvor vi bodde. Sandy ligger mye bedre til i så måte. Olechr sitt H10 ser ut for meg å være mitt neste oppholdsted hvis jeg velger meloneras og ikke puerto mogan)
Ang allinclusive så hadde ikke jeg tatt sjansen på noe sånn der nede uten å være bombesikker på at maten var bra.

Puerto Mogan vurderer jeg også når jeg skal ned neste gang. Koselig sted.

Ambassadør for Scott.
Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: olechr] #1535044 17/12/2012 21:56
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Puerto Mogan vurderer jeg også når jeg skal ned neste gang. Koselig sted.

Etter å ha lest litt på oddefa sine turtips så ligger ikke PM så innmari mye dårligere til mtp landeveissyklinga som jeg trodde heller. For min del blir det PM uansett....kona har talt ICON_SMILE

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535173 18/12/2012 10:13
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sikkert ikke dumt med leiebil, men syntes det gikk veldig greit å bruke taxi når jeg dro tilbake i går, 35 euro for 2 er ikke så gæli, har ikke tenkt behov for bil nedi der de to gangen jeg har vært der. Ned dro vi med charter så ikke noe problem med sykkel på buss.

Bodde ei uke på Green Oasis, like ved rundkjøringen til Sonnenland/Maspalomas, flott utgangspunkt for sykling, men litt lang avstand for kort gåtur til "byen", men greit nok å gå noen km også. Nesten ingen andre en oss og 3-4 bungalower med finner der. Stille mao. Frokost ok, men ikke noe mer, spiste ute minus lagde selv en dag. Vinneren på Maspalomas/Meloneras var Grand Italia og den utrolige Mango pastaretten der. Terningkast 6 lett.

Deretter bodde vi 5 dager i Green Park i Playa, billig og grei standard, flott utgangspunkt for sykling med kort vei til GC 500 (rett bak). Tror dette kan være fest hotell i høytid, men veldig rolig nå, ikke noe bråk og få folk. Jaggu meg bare finner her også, og de var mest opptatt av karokebaren¨som var nedenfor. Finsk karokebar hvor alle sanger var på finsk, tror det ikke før jeg så det, men måtte sjekke det ut he he. Ellers er maten i playa mye standard, dvs ok men ikke mer. Derimot var vi noen ganger på et svenskeid sted som heter Espetada, ligger litt lenger vest i Play, men også langt opp mot GC 500 veien, og relativt kort gåtur for oss. Et lite men veldig koselig sted hvor biffen var utrolig bra og til en flott pris. Noe av beste biff jeg har spist, og jeg har spist en del.

Ellers noen korte tur (2+- timer) anbefallinger som gir litt hm men ikke tar så lang tid fra Playa og Maspalomas. GC 604 opp mot Chira er knallflott tur/retur, flott asfalt, flott utsikt, like morsom opp som ned (vanligvis liker jeg helst rundturer, men denne veien var av slik art at jeg gledet meg masse til turen ned igjen). Den andre er CG504/503 til Aygueres og Montana, jeg syklet den opp til Aygueres og så opp til Montana og ned igjen der, men kan sykles begge veier likebra da asfalt er bra begge steder. Her kan en også ta en ekstra tur opp til høyeste punktet i Montana og få 100 hm eller noe bratt opp til et hotell/spisested som jeg tror var stengt når jeg var der.

Fikk ikke syklet terreng, kun landevei. Tok med egen sykkel noe jeg fant mindre stressfull en antatt. Så har gode erfaringer med både leie og egen sykkel på GC, men syntes det var stas med egen sykkel og fortrekker nok det neste gang også. Det jeg bommet litt på var kjede oljen jeg tok med. Tenkte at siden jeg har god erfaring med holmenkoll ekstrem på lange turer i Trans Alp og her hjemme så tok jeg med den pga lange turer. Ikke smart, her er det tørt og ta med kjede olje for det. Heller ikke så lett å få vasket sykkel og med riktig olje er det heller ikke så stort behov for det. Neste gang tar jeg med "vanlig" olje he he.

Været var sol, med litt overskyet, antydning til regnskyer noen timer, men kom vel bare dråper uten at de traff oss. Tempratur var fra 30+ i solsteiken til småsurt ned fra fjellet (vest eller tynn jakke må være med, og løse armer). Men mest har jeg syklet kort kort.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535174 18/12/2012 10:14
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Og ja, Puorto Mogan er nok det fineste "charter" stedet.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535538 19/12/2012 08:55
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis man bare flyr ned så blr det ikke store extra utlegget å leie bil hvis man allikevel må ta taxi til og fra flyplassen da. For en 20 30 euro til så har man bil ei hel uke for sightseeing rundt på øya, tur til Palma osv osv. Vi var bla en tur til Arucas for å glo på en veldig flott gotisk katedral og fikk med oss litt hverdagslig kanariliv, med tapaslunsj og landsbysladder mellom de trange eldgamle murfasadene.
En strålende morgentur for sånne som meg med litt synkende ambisjoner om form, men som viser barnslig glede over en biff med fløte og gorgonzolasaus var opp til ayaguares. Var på vei innover, oppover, nedover på den runden der jeg fikk mitt antakeligvis ikke reversible landeveisfrelse.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535585 19/12/2012 09:58
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, katedralen i Arucas ja! Vi stoppet også der på sykkelturen øya rundt! Flott! Ser det med bil, men sightsing gjøres med sykkel he he. Nei da, men hadde ikke vært mye vi hadde brukt den leiebilen til. Men utrolig hva en kan oppleve fra sykkelen foresten, med bil kan en sikkert f.eks kjøre til St Nicolas og kjøre kyst/fjellveien mellom der og Agathe t/r som en 6-7 mils tur, i stedet for som en del av øya rundt (hvor en har litt tidspress i tilegg til krever litt mer fysisk form). Denne strekningen er en perle, muligens den mest estetiske veien av de alle på øya og det sier mye. Med leiebil kunne også kjørt runder ala St Nicolas- Agathe- Arucus- Artenara +- uten få for mye tidpress. Med unntak av noe småveier mellom Mogan og St Nicolas og rundt Tejeda er de fleste veier i mellom St Nicolas, Pico Di Nieves og Telde/Ingenio testet. Men nordsiden av øya har nok masse perler igjen for mitt vedkommende.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535590 19/12/2012 10:03
Arne_And Offline
More than words
More than words
Har du vurdert å leie leilighet eller hus privat i stedet for å ta inn på hotell? Denne nettsiden har stort utvalg, jeg har brukt de flere ganger og har aldri hatt problemer:
http://holiday-rentals.co.uk/

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: sanouka] #1535605 19/12/2012 10:39
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hvis man bare flyr ned så blr det ikke store extra utlegget å leie bil hvis man allikevel må ta taxi til og fra flyplassen da. For en 20 30 euro til så har man bil ei hel uke for sightseeing rundt på øya, tur til Palma osv osv. Vi var bla en tur til Arucas for å glo på en veldig flott gotisk katedral og fikk med oss litt hverdagslig kanariliv, med tapaslunsj og landsbysladder mellom de trange eldgamle murfasadene.
En strålende morgentur for sånne som meg med litt synkende ambisjoner om form, men som viser barnslig glede over en biff med fløte og gorgonzolasaus var opp til ayaguares. Var på vei innover, oppover, nedover på den runden der jeg fikk mitt antakeligvis ikke reversible landeveisfrelse.

Anbefaler leiebil der nede, er overaskende mye å finne og se og oppleve på GC, kanskje spesielt med bil. Spektakulært å kjøre ytterveien på øya(i overkant spektakulært i følge min samboer)... men de sykler dere kanskje?
Leiebil er knall der, og det er enkelt å kjøre rundt også.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535649 19/12/2012 12:14
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg reiser dit 2-11 jan =D for første gang.

har ikke fått bestilt meg noe hotell enda da men... Blir i Maspalomas

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: RazeFaze] #1535686 19/12/2012 13:26
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RazeFaze

Anbefaler leiebil der nede, er overaskende mye å finne og se og oppleve på GC, kanskje spesielt med bil. Spektakulært å kjøre ytterveien på øya(i overkant spektakulært i følge min samboer)... men de sykler dere kanskje?
Leiebil er knall der, og det er enkelt å kjøre rundt også.

Et annet viktig poeng er jo leiebil og kone = følgebil/shuttlebil og directeur de sportif ICON_SMILE

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535721 19/12/2012 14:36
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Hvis noen trenger kart for å sykle på Gran Canaria så anbefales det å legge turen innom denne butikken som også er stor på utleie av sykler. De har butikk både på Meloneras og i sentrum av Playa Ingles og selger et svært godt kart over øya.

http://www.free-motion.net/en

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1535922 20/12/2012 06:09
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som har bodd på Maspalomas Lago? Grei plass å bo? Hvordan er evt. frokosten her?

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1536229 20/12/2012 21:03
ColnagoReflex Offline
Entusiast
Entusiast
Første gang på Gran Canaria - er der nå, og du har noe å glede deg til Joano.
Kan ikke si noe om hotellene i Maspalomas - bor selv på Anfi del mar/Anfi Beach, i utkanten av Arguineguin. Leiligheten har jo veldig bra standard her, og synes det fungerer bra med sykkel herifra også - følger GC 500 ene eller andre veien i starten og synes stort sett bilene er flinke til å ta hensyn.

Men, det jeg kunne ønsket meg, var et bedre kart til GPS'en - anyone ?

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1536277 20/12/2012 22:32
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Har du basekartet eller Europa-veikartet? Det siste fungerer utmerket for min del, så lenge vi snakker landeveien. Suppler med sykkelkartet fra Free-motion på lomma, så skal det mye til å sykle seg helt på viddene.

Frode

P.S. Når du er på Anfi del Mar bør du ta turen til Mogan og over til San Nicholas og derfra oppover dalen retning Ayacata/San Bartolome, ned Fatagadalen til Maspalomas og tilbake. Kanontur!

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1536358 21/12/2012 09:54
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Garmin har svært gode kart som kan lastes rett inn på f.eks. Edge 800. Kartene kan også leveres på micro-SD brikke slik at det bare er å sette denne inn i GPS'en. Fungerer veldig bra, men kan ikke erstatte kartet fra Free-motion.

Blir prisen i Garmins butikker for høy så er det ofte tilbud på e-bay.

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1536388 21/12/2012 10:49
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er 2 kart de selger på Free motion, det ene er Kompasskartet over hele øyen, som er for stort til å drasse med seg på sykkeltur (allefall landevei). Det andre er de "laminerte" som har et for nord og et for sør, disse er veldig greie til å ha med seg og viser veiene bra, og ok på stier. Kompass er nok enda bedre på stier. Ellers opplever jeg øya som veldig lett å finne fram, dvs har en vært en plass en gang så husker en det. Når vi syklet øya rundt så var det litt mye karttitting pga ukjent og ikke alltid like lett å time hvor mye opp og ned det går (dermed tidsangivelser kan bommes litt på). Neste gang derimot er alt klikk klart:) Ser en del sykler motorvei, men de km vi sykla var mer en nok, selv om det går raskere/lettere så er det hverken gøy eller spesielt safe!

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1538230 29/12/2012 21:20
W
wessel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
W
Takk for råd! Det ble et hotell i mellom Puerto Rico og Maspolamas. Skal ha med høna (som ikke skal sykle alle dagene) og da måtte jeg litt nærmere stranda.

Hvis det er noen som er på GC i perioden 7-16januar ta kontakt!

Lars

Re: Gran Canaria - hotellanbefaling [Re: wessel] #1538909 01/01/2013 18:44
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Blir ny tur i mars, og testet Alpharooms.com for overnatting, som Kai tipset om. Og jaggu meg er de billigere en også booking.com. Vi har leid oss inn på Vistaflor Bungalows ( ved golfbanen, akkurat i skillet mellom Maspalomas og Play d Ingles). Noen som har erfaring med Vistaflor foresten (finnes to stk, i samme gate, de andre heter club Vistaflor) ?

Pris på alpharooms for 10 netter er 2900 kr inkl kortavgift på 75 kr, booking.com skulle ha 4500 kr, og da var den nedsatt sterkt på sistnevnte.

Fly, norwegian kom ca 4000 - 1100 kr i norwegianrabbat/cashpoint (opptjent på norwegiankortet, mest på tidligere flyreiser).

Mao kommer 10 dager overnatting i bungalower i bra standard og fly på under 6000 kr for 2 stk (dvs rett under 3000 pr person). Ving har til samme sted, samme avreisedag, en uke til 11 000, da nesten dobbelt så dyrt for 3 færre overnattinger. En annen fordel er jo Norwegian sine flytider. Lander ca 11 på nedover reisen og flyr opp igjen 16.30, mao får 2 dager dager ekstra i dagslys en med Ving (hvis jeg ikke tar feil, vært slik de to gangene jeg har reist med de) hvor en lander sent på kvelden og drar grytidlig på hjemreisen.

Har også etter tipsene i tråden her sjekket billeie, og ser hva dere mener. For 10 døgn koster det litt under 1000 kr for en bil i økomoniklassen, både på rentalcars.com og Cicar, så og si identisk pris. Taxi blir jo en plass rundt 6-700 kr så de 3-400 kr ekstra er jo det verdt selv med lite bruk (og den kommer ikke til å bli brukt mye). Fordelen med å ikke leie bil er jo en mindre ting å tenke på, veldig lett med taxi også (er jo heller ingen "blodpris). En annen fordel med bil er jo at en kan kjøre på nordsiden og teste/sjekke ut veier på sykkel der uten måtte tenkte på lang vei hjem igjen og mørke. + Las Palmas tur, kanskje fergetur til Tenerife også. Åpner seg muligheter med bil.

Eneste negative er at jeg går glipp av to potensielle toppturhelger, men siden det er umulige å få med seg folk på det likevel så kan jeg i stedet kose meg i kort/kort på GC. Vurderte foresten også Mallorca, men GC fristet mer pga vær og at vi liker oss der veldig godt rent sykkelmessig. Neste år derimot så blir det apriltur til Mallorca (har ikke mulighet til å reise i april i år).

Redigert av oddefa; 01/01/2013 18:45.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support