Siden jeg liker å mekke har jeg alltid hatt lyst til å bygge min egen sykkel helt fra scratch, og i vinter får jeg muligheten! Jeg endte opp med å kjøpe deler til ca 12.000 kroner. Hjulsettet blir et AC 420 Aero 3 jeg har brukt en halv sesong allerede.
Har hittil brukt en CX som landeveissykkel, og da trenger jeg selvfølgelig en rein racer til neste år. Sort, rødt og hvitt er farger som går igjen på alle syklene mine, og da jeg så en gammel Orbea Opal-ramme til £333 bare måtte jeg ha den! Ramma skal passe flott til kraftige ryttere som trenger litt mer stivhet enn komfort, perfekt for meg mao. CX-ramme på Focus Mares Cross er stiv som en stake, så det kan ikke bli veldig mye verre!
http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FROROFF/orbea_opal_frame_and_forkDet neste spørsmålet var hvilket gruppesett som skulle på. Jeg fiska litt på forumet her, og fikk napp på et flott, ubrukt SRAM Rival-sett. Ryktene sier at Rival kan gi litt problemer med kjedeføringen/giringen foran om det sitter på en komfortabel/flexy ramme, men med Opal burde det ikke bli noe problem.
Delelista jeg har endra mye på i det siste ser nå slik ut: