|
|
cottage cheese etter trening
|
Re: cottage cheese etter trening
[Re: sykkeloyvind]
12/12/2012 09:16
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror ikke et lass med grønnsaker er veien å gå, heller. Tom fyllmasse trigger ikke metthetsfølelsen så godt, selv om man er sprengmett i magen, og eksperter mener tøying av magesekken er med på å øke sultfølelsen når grønnsakene har passert.
|
|
|
12/12/2012 09:51
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Grunnen til at jeg ville forsøke er at jeg har hørt CC skal være med på å øke forbrenning av underhudsfett rundt mage (noe jeg trenger å få vekk)
Da har du nok blitt forledet, eller lurt gitt. Ingenting kan øke forbrenningen av underhudsfett annet enn et kaloriunderskudd, gjerne forårsaket av økt trening og mager kost. Det går heller ikke an å styre hvor fettet forsvinner fra, dessverre. Noen ganger er det magen som går, andre ganger er det overarmene. CC inneholder lite fett og sukker og gir god metthetsfølelse, noe som kan gjøre det enklere å klare et kaloriunderskudd, noe mer magisk enn det er det dessverre ikke. Jeg blander forresten CC, magerkesam m/vanilje, yoghurt og honning med litt müsli/granola for en kremet, god frokost. Det betyr at du mener at 1000 kcal fra smågodt gir det samme som 1000 kcal fra fisk og grønnsaker på fettlagring (fordelinga av forbruk/lagring, utnyttelsesgrad og hormonell forbrenningsrespons osv.). Ja, det mener jeg. Men å spise 1000 Kcal med grønnsaker vil gjøre deg sprekkmett og du vil sansynligvis ende opp med å spise mindre kalorier totalt, enn hvis du plasserer 1000 Kcal med smågodt i magen. At du vil føle deg mer vel og opplagt med 1000 kcal grønt kontra 1000 kcal smågodt tror jeg også stemmer, men på kroppsvekta isolert sett tror jeg det ikke er noen forskjell. Det som gir en evt forskjell er hvordan dette inntaket påvirker aktiviteten og videre matinntak. Litt forenklet vil vel 1000 kcal fra godteri (sukker) føre til en kraftig blodsukkerøkning og insulinutskillelse i kroppen, du blir kvalm og uggen. Den ekstra energien blir raskt omdannet til fett og sendt til fettcellene i kroppen. Om fettcellene er fulle blir det dannet nye fettceller. Fettcellene blir man aldri kvitt, de er der for alltid. Med grønnsaker blir energien saktere tatt opp i kroppen, delvis grunnet høyt innhold av fiber. Det gjør at man har en mer fornuftuig metthetsfølelse over lengre tid. Om du ikke skal legge på deg etter godterinntaket så må man vel i prinsippet forbrenne deler av denne energien fra fettlagrene etter inntak. Det er nok det mange ikke klarer, man blir raskt sulten og spiser noe mer. Med grønnsaker så vil det i mye mindre grad være nødvendig. En kalori er en kalori uansett hvor den kommer fra, men hvordan den forbrennes er svært ulikt.
Så mange stier og så kort liv...
|
|
|
[Re: yoeddy]
12/12/2012 10:16
|
bullet
Besatt
|
Besatt
En kalori er en kalori uansett hvor den kommer fra, men hvordan den forbrennes er svært ulikt. Hør hør...
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: Otoen]
12/12/2012 10:24
|
Ottoturbo
Ringrev
|
Ringrev
Spis det etter trening som motiverer deg til å gi en ekstra innsats. Ikke tenk næringstoffer, tenk mat. Så lenge det er noe laget av få ingredienser eller er i sin naturlige form gjør du godt. Som regel vil du søke etter noe som kroppen trenger etter fysisk aktivitet.
|
|
|
14/12/2012 16:23
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Grunnen til at jeg ville forsøke er at jeg har hørt CC skal være med på å øke forbrenning av underhudsfett rundt mage (noe jeg trenger å få vekk)
Da har du nok blitt forledet, eller lurt gitt. Ingenting kan øke forbrenningen av underhudsfett annet enn et kaloriunderskudd, gjerne forårsaket av økt trening og mager kost. Det går heller ikke an å styre hvor fettet forsvinner fra, dessverre. Noen ganger er det magen som går, andre ganger er det overarmene. CC inneholder lite fett og sukker og gir god metthetsfølelse, noe som kan gjøre det enklere å klare et kaloriunderskudd, noe mer magisk enn det er det dessverre ikke. Jeg blander forresten CC, magerkesam m/vanilje, yoghurt og honning med litt müsli/granola for en kremet, god frokost. Det betyr at du mener at 1000 kcal fra smågodt gir det samme som 1000 kcal fra fisk og grønnsaker på fettlagring (fordelinga av forbruk/lagring, utnyttelsesgrad og hormonell forbrenningsrespons osv.). Ja, det mener jeg. Men å spise 1000 Kcal med grønnsaker vil gjøre deg sprekkmett og du vil sansynligvis ende opp med å spise mindre kalorier totalt, enn hvis du plasserer 1000 Kcal med smågodt i magen. At du vil føle deg mer vel og opplagt med 1000 kcal grønt kontra 1000 kcal smågodt tror jeg også stemmer, men på kroppsvekta isolert sett tror jeg det ikke er noen forskjell. Det som gir en evt forskjell er hvordan dette inntaket påvirker aktiviteten og videre matinntak. Og her er min og manges erfaring dette når balansen endres fra et trad. høykarb kosthold til ett opplegg hvor jeg halverer karb i snitt og øker en del på protein og fett: # På ca. samme kaloriinntak(lett og regne ut)så skjer alltid det samme. Vekta holder seg ganske stabil men forholdet mellom fett og muskler endres gradvis til fordel for muskler. Kutter jeg kcal i tillegg, så får jeg også en generell vektnedgang. Flere andre fordeler også, som er diskutert overalt. Vil man prøve, så hold ut min. 2-3 mnd. før man feller dommen.
iq
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
14/12/2012 16:37
|
poopfeast420
Medlem
|
Medlem
Og her er min og manges erfaring dette når balansen endres fra et trad. høykarb kosthold til ett opplegg hvor jeg halverer karb i snitt og øker en del på protein og fett: # På ca. samme kaloriinntak(lett og regne ut)så skjer alltid det samme. Vekta holder seg ganske stabil men forholdet mellom fett og muskler endres gradvis til fordel for muskler.
Kutter jeg kcal i tillegg, så får jeg også en generell vektnedgang.
Flere andre fordeler også, som er diskutert overalt. Vil man prøve, så hold ut min. 2-3 mnd. før man feller dommen.
Kan du forklare hvordan dette kan skje? Musklene trenger proteiner og kcal-overskudd for å vokse, mens fett trenger kcal-underskudd for å forbrennes. Det må gå ganske seint iallefall så er det ikke mye bedre å gå på klassiske bulke/deffe-perioder?
Redigert av poopfeast420; 14/12/2012 16:37.
|
|
|
[Re: poopfeast420]
14/12/2012 16:50
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Og her er min og manges erfaring dette når balansen endres fra et trad. høykarb kosthold til ett opplegg hvor jeg halverer karb i snitt og øker en del på protein og fett: # På ca. samme kaloriinntak(lett og regne ut)så skjer alltid det samme. Vekta holder seg ganske stabil men forholdet mellom fett og muskler endres gradvis til fordel for muskler.
Kutter jeg kcal i tillegg, så får jeg også en generell vektnedgang.
Flere andre fordeler også, som er diskutert overalt. Vil man prøve, så hold ut min. 2-3 mnd. før man feller dommen.
Kan du forklare hvordan dette kan skje? Musklene trenger proteiner og kcal-overskudd for å vokse, mens fett trenger kcal-underskudd for å forbrennes. Det må gå ganske seint iallefall så er det ikke mye bedre å gå på klassiske bulke/deffe-perioder? Det er vel antagelig et jevnere blodsukker og at kroppen får gradvis tilpasning til å forbrenne fett som er årsaken til det, veeldig enkelt forklart. De fleste av oss har, selv om vi trener en del, et ganske stillesittende liv og behovet for karbohydrater er derfor ikke så voldsomt stort. Svingninger i blodsukkeret kan også påvirke kroppens produksjon av testosteron.
|
|
|
14/12/2012 17:01
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Uten å svare for yoeddy så er det vel ikke sikkert at musklene blir noe særlig større, men at på "lavkarbo" så går fettprosenten ned og musklene blir mer synlige.
Forøvrig har jeg samme erfaring som yoeddy, fasongen forandrer seg mens vekta er nogenlunde stabil. Også er det en befrielse å slippe og spise mel, stivelse og den hvite giften.
Carlberg Velo
|
|
|
15/12/2012 08:04
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Er klar over at lav karb / mer fett fungerer mtp vektreduksjon. Dog er jeg, som da fortsatt ønsker å gå ned flere kilo naturlig skeptisk til denne type kost. Dette ut fra hva jeg har lest, samt hva legen min sier.
Fastlegen min har ført anonym statistikk over pasientene sine som går på lav karb dietter. Han har gjennom to år nå fått et ganske godt grunnlag. En av de tingene han er bekymret for er økt kolesterol. Dette er noe som går igjen på samtlige. Alle går ned i vekt, men alle får også økt kolesterol, vi snakker om verdier opp mot 8-9, noe han mener er bekymringsfullt.
Ut fra hva jeg har fortstått så gir en vridning mot større andel proteiner i kosten også gode resultater. Dog er det vel varierende råd rundt dette også. Proteiner er tøffere for kroppen å håndtere. Lever osv må jobbe hardt.
Jeg synes dette er et vanskelig tema. Først og fremst tenker jeg for min del helse. Derfor har jeg også valgt trening som min metode for å senke vekt. Mange andre som har vært i min situasjon som super heavy weight person går via operasjoner eller dietter osv. Jeg spiser faktisk mer eller mindre den samme kosten i dag som jeg gjorde når jeg var en koloss. Forskjellen er inntaket, og ikke minst treningen. Men som sagt, vanskelig å komme lenger ned nå for min del, sånn kcal messig føler jeg at jeg ligger på grensen. Ligger på ca 1750 -1900 pr dag inn. Trener ca en time pr dag i snitt på vinteren, mer på sommeren når jeg sitter på setet :-) Løper 3-4 timer pr uke, resten styrke.
Virker som de som hevder at man kanskje må over på "sunnere" mat, altså MER grønt +++ er inne på noe for min del.
Jeg spiser stort sett som følger.
05:45 Frokost 1 stk Go morgen yoghurt + en brødskive (05:45) 09:00 et eple (hvis jeg husker det på jobb) 11:30 Lunch, 3 stk brødskiver (grovt havre brød), kokt egg, skinke, roasted biff 14:30 1 stk banan 16:30 trening 18:00 Middag, Alt fra Kylling, Fisk, til kjøttkaker. Hender jeg spiser gulerøtter eller et knekkebrød om kvelden.
Spiser jeg mindre, så blir jeg rett og slett svimmel under trening. Pålegg kan også være leverpostei osv. Stort sett "magert pålegg"
Hittil i 2012 så har jeg 550 mil på sykkel bak meg ink ritt osv. Snitthastighet er som en kuriositet 25 km/t, 83 mil løp/jogg, snitthastighet 10,3 km/t Styrkeøktene logger jeg ikke på strava/garmin, men kan si et snitt på to økter år uke a ca 1 time og 15 min.
Selv om man da spiser Taco på fredager, kanskje pizza på lørdager sammen med 1-3 pils så burde man vel strengt tatt være på minus siden og gå smått og senn nedover.
Mener dette viser at kost er individuelt og komplisert og at ting ikke virker likt for alle. Jeg tror nok at noen dessverre har gener som jobber "mot en" om en kan bruke dette uttrykket.
Jeg for min del er som sagt mest opptatt av helse / form og er derfor veldig stolt og glad over hva jeg har fått til ut fra hvor jeg tillat meg selv å havne for noen år siden. Ikke spesielt stolt over at jeg ikke våknet før jeg gjorde, men man får ikke gjort noe med det faktumet i etterkant.
Tror for egen del at jeg har kommet så langt jeg kan ut fra egen filosofi, og at jeg nok må vurdere hjelp fra kostholds eksperter for å komme lenger ned i vekt.
For det er en ting å ha 3-5 kilo å trimme vekk, noe helt annet om man har skikkelig vektproblemer - som jeg har/har hatt. Og en del andre med meg.
Man er hva man spiser sies det, noen ganger er det nyanser bak dette. Enkelte har en kropp som sparer for dårlige tider som pri 1 kan det virke som... Andre har ikke dette problemet i det hele tatt, de kan spise og drikke nær sagt hva som helst uten å få fett på kroppen. Ytterpunkter i begge ender.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
15/12/2012 08:53
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fastlegen min har ført anonym statistikk over pasientene sine som går på lav karb dietter. Han har gjennom to år nå fått et ganske godt grunnlag. En av de tingene han er bekymret for er økt kolesterol. Dette er noe som går igjen på samtlige. Alle går ned i vekt, men alle får også økt kolesterol, vi snakker om verdier opp mot 8-9, noe han mener er bekymringsfullt.
Spørsmålet er jo da om auka kolesterolverdiar er negativt: http://youtu.be/evcNPfZlrZs?t=1h6s
|
|
|
15/12/2012 09:47
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Er klar over at lav karb / mer fett fungerer mtp vektreduksjon. Dog er jeg, som da fortsatt ønsker å gå ned flere kilo naturlig skeptisk til denne type kost. Dette ut fra hva jeg har lest, samt hva legen min sier.
Ut fra hva jeg har fortstått så gir en vridning mot større andel proteiner i kosten også gode resultater. Dog er det vel varierende råd rundt dette også. Proteiner er tøffere for kroppen å håndtere. Lever osv må jobbe hardt.
Jeg synes dette er et vanskelig tema. Først og fremst tenker jeg for min del helse. Derfor har jeg også valgt trening som min metode for å senke vekt. Mange andre som har vært i min situasjon som super heavy weight person går via operasjoner eller dietter osv. Jeg spiser faktisk mer eller mindre den samme kosten i dag som jeg gjorde når jeg var en koloss. Forskjellen er inntaket, og ikke minst treningen. Men som sagt, vanskelig å komme lenger ned nå for min del, sånn kcal messig føler jeg at jeg ligger på grensen. Ligger på ca 1750 -1900 pr dag inn. Trener ca en time pr dag i snitt på vinteren, mer på sommeren når jeg sitter på setet :-) Løper 3-4 timer pr uke, resten styrke.
Virker som de som hevder at man kanskje må over på "sunnere" mat, altså MER grønt +++ er inne på noe for min del.
Jeg spiser stort sett som følger.
05:45 Frokost 1 stk Go morgen yoghurt + en brødskive (05:45) 09:00 et eple (hvis jeg husker det på jobb) 11:30 Lunch, 3 stk brødskiver (grovt havre brød), kokt egg, skinke, roasted biff 14:30 1 stk banan 16:30 trening 18:00 Middag, Alt fra Kylling, Fisk, til kjøttkaker. Hender jeg spiser gulerøtter eller et knekkebrød om kvelden.
Spiser jeg mindre, så blir jeg rett og slett svimmel under trening. Pålegg kan også være leverpostei osv. Stort sett "magert pålegg"
Hittil i 2012 så har jeg 550 mil på sykkel bak meg ink ritt osv. Snitthastighet er som en kuriositet 25 km/t, 83 mil løp/jogg, snitthastighet 10,3 km/t Styrkeøktene logger jeg ikke på strava/garmin, men kan si et snitt på to økter år uke a ca 1 time og 15 min.
Selv om man da spiser Taco på fredager, kanskje pizza på lørdager sammen med 1-3 pils så burde man vel strengt tatt være på minus siden og gå smått og senn nedover.
Mener dette viser at kost er individuelt og komplisert og at ting ikke virker likt for alle. Jeg tror nok at noen dessverre har gener som jobber "mot en" om en kan bruke dette uttrykket.
Jeg for min del er som sagt mest opptatt av helse / form og er derfor veldig stolt og glad over hva jeg har fått til ut fra hvor jeg tillat meg selv å havne for noen år siden. Ikke spesielt stolt over at jeg ikke våknet før jeg gjorde, men man får ikke gjort noe med det faktumet i etterkant.
Tror for egen del at jeg har kommet så langt jeg kan ut fra egen filosofi, og at jeg nok må vurdere hjelp fra kostholds eksperter for å komme lenger ned i vekt.
For det er en ting å ha 3-5 kilo å trimme vekk, noe helt annet om man har skikkelig vektproblemer - som jeg har/har hatt. Og en del andre med meg.
Man er hva man spiser sies det, noen ganger er det nyanser bak dette. Enkelte har en kropp som sparer for dårlige tider som pri 1 kan det virke som... Andre har ikke dette problemet i det hele tatt, de kan spise og drikke nær sagt hva som helst uten å få fett på kroppen. Ytterpunkter i begge ender. Forskningen pr. dato ang. lavkarb og kolesterol er forvirrende(og sprikende) da forståelsen av kolesterolets betydning er i ferd med å endres. Samtidig er begrepet lavkarb ikke tilstrekkelig da det er mange varianter av dette. Nyere forskning/kunnskap antyder en sammenheng mellom karbohydrater/glukose/insulinrespons som betennelsesfremmende, som igjen disponerer for kreft og kardiovaskulær problematikk. Samtidig er det jo en rekke andre valg som kan vippe ting i en annen retning igjen. Tiden det tar før større studier og metaanalyser kan gi nye retningslinjer er jo gjerne 20-30 år, så ikke rart om det også innen offisiell ekspertise og blant legestanden, synes og være en økende grad av forvirring. Ser man på utviklingen(offisielle helseråd) generelt siden 70-tallet er det tydelig at det er en endring som går på at raske karbohydrater/sukker nå er den stygge ulven og at proteinets og fettets positive effekter er mer vektlagt. Uansett er det fortsatt slik at de fleste er enige om at du bør ha et markant innslag av fugl, fisk, frukt & grønt i det daglige matinntaket og kombinere det med mosjon. Det er fortsatt det aller viktigste.
iq
|
|
|
15/12/2012 11:23
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Det du spiser er ikke så galt, men pass på at Go morgen yoghurt er veldig søtt. Den bør du vurdere å bytte ut med noe annet, knekkebrød, avocado, havregryn eller noe som ikke innehoder så mye sukker.
Tine er flinke til å putte sukker i produkter samtidig som de fremstår som sunne. Her i huset er yoghurt dessert.
|
|
|
15/12/2012 12:04
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det du spiser er ikke så galt, men pass på at Go morgen yoghurt er veldig søtt. Den bør du vurdere å bytte ut med noe annet, knekkebrød, avocado, havregryn eller noe som ikke innehoder så mye sukker.
Tine er flinke til å putte sukker i produkter samtidig som de fremstår som sunne. Her i huset er yoghurt dessert. Vi sitter her (jeg og sambo) og har kommet til samme konklusjon, at jeg må bytte ut den. For det virker som jeg er ekstra sensitiv om jeg får i meg sukkerholdig mat. Jeg begynte å spise dette på grunn av litt vrien mave. Den har hjulpet på maveproblemene, men er faktisk etter dette jeg har stoppet helt opp mtp vektnedgang. Så jeg skal forsøke å finne et annet bedre produkt. Dette var litt pussig, for vi sitter og snakker om dette hjemme her akkurat nå.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
15/12/2012 15:59
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ut fra den menyen du beskriver lenger opp i tråden, mener jeg det er smått hysterisk å kutte ut en GoMorgen til frokost. Det ser ut til at du har et sunt og balansert kosthold, som sammen med treningen din tilsier at du lever sunt, svært sunt. Karbohysteriet har flere negative effekter,- i tillegg til at det ikke er dokumentert at denne dietten gir større vektreduksjon enn andre dietter. Jeg leste i sommer en internasjonal metastudie over alle dietttypene og deres effekt på slanking .Konklusjonen var revolusjonerende : det eneste som ga effekt over tid på vekten, var å forbrenne flere kalorier enn de en putter inn i munnen. Hvilken diett man spiste, når på døgnet man spiste etc., etc. hadde ingen statistisk signifikans. Uff så kjedelig. Så nyt GoMorgenene din med god samvittighet, du 
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
15/12/2012 16:22
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
ut fra den menyen du beskriver lenger opp i tråden, mener jeg det er smått hysterisk å kutte ut en GoMorgen til frokost. Det ser ut til at du har et sunt og balansert kosthold, som sammen med treningen din tilsier at du lever sunt, svært sunt. Karbohysteriet har flere negative effekter,- i tillegg til at det ikke er dokumentert at denne dietten gir større vektreduksjon enn andre dietter. Jeg leste i sommer en internasjonal metastudie over alle dietttypene og deres effekt på slanking .Konklusjonen var revolusjonerende : det eneste som ga effekt over tid på vekten, var å forbrenne flere kalorier enn de en putter inn i munnen. Hvilken diett man spiste, når på døgnet man spiste etc., etc. hadde ingen statistisk signifikans. Uff så kjedelig. Så nyt GoMorgenene din med god samvittighet, du Jo takk, point taken, og hysterisk kan jeg avkrefte at jeg er :-) Relativt rolig rundt det meste, trener og koser meg som best jeg kan jeg :-) I tillegg til familiekos som er mest kos av alt :-)
|
|
|
15/12/2012 19:09
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Ferskeste(trur eg) metastudie angående lavkarb dietter fra aug. -12: LCD Meta Kortversjonen av kortversjonen: "LCD was shown to have favourable effects on body weight and major cardiovascular risk factors; however the effects on long-term health are unknown."
Redigert av Gammelogdesperat; 15/12/2012 19:14.
iq
|
|
|
15/12/2012 19:10
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Synes ikke det er hysterisk å kutte ut go morgen yoghurt til frokost. Den inneholder ni sukkerbiter. Det er ganske mye på et måltid. Kanskje særlig ille å øke blodsukkeret så kraftig tidlig på morgenen. http://www.tv2.no/gmn/her-er-barnas-sukkerbomber-3608464.html
|
|
|
15/12/2012 20:58
|
bullet
Besatt
|
Besatt
For min del dreier det seg om mer enn vekt. Jeg synes det gir gode resultater på fettprosenten, jeg slipper blodsukkersvingningene og jeg ser ikke på det som en diett.
Når samboeren i tillegg er kvitt alt som heter mageproblemer etter omleggingen av kostholdet, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre på.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
16/12/2012 11:57
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
For min del dreier det seg om mer enn vekt. Jeg synes det gir gode resultater på fettprosenten, jeg slipper blodsukkersvingningene og jeg ser ikke på det som en diett.
Når samboeren i tillegg er kvitt alt som heter mageproblemer etter omleggingen av kostholdet, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre på. Så hvordan ser inntaket ut for dere - en typisk hverdag?
|
|
|
16/12/2012 12:15
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Frokost 1 skive lavkarbo brødmat ned egg, chorizopølse og smør. 2 ss udos choice I kopp kaffe med kremfløte Vann
Lunsj 1-2 skiver lavkarbo brødmat med smør, ost, kjøttpålegg og grønt. Vann og kaffe
Før trening tar jeg en neve nøtter og et eple. Etter trening en herbashake med vann, fløte og en ss rapsolje (kun etter harde økter)
Middag Kylling eller annet kjøtt, grønnsaker, ojledressing/soppsaus/coleslaw/rømmedressing. Bacon innimellom.
Hvis jeg er litt fysen på noe knask til kvelds blir det noen nøtter, en bit mørk sjokolade osv...
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: nesteby]
16/12/2012 14:16
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
...Underhudsfett forbrennes best ved trening, og er ikke lokalt betinget .... Mengden aktivitet kontra mengden inntak av energi er nøkkelen;)
Tragisk, men akk så sant (selv om et utall luriumprodusenter hevder noe annet)...;)
|
|
|
[Re: bullet]
16/12/2012 14:28
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Frokost 1 skive lavkarbo brødmat ned egg, chorizopølse og smør. 2 ss udos choice I kopp kaffe med kremfløte Vann
Lunsj 1-2 skiver lavkarbo brødmat med smør, ost, kjøttpålegg og grønt. Vann og kaffe
Før trening tar jeg en neve nøtter og et eple. Etter trening en herbashake med vann, fløte og en ss rapsolje (kun etter harde økter)
Middag Kylling eller annet kjøtt, grønnsaker, ojledressing/soppsaus/coleslaw/rømmedressing. Bacon innimellom.
Hvis jeg er litt fysen på noe knask til kvelds blir det noen nøtter, en bit mørk sjokolade osv... Hvis jeg hadde spist så lite hadde jeg omkommet. Frokost, havregryn med melk og nøtter. En liten espresso. Lunsj, fire skiver med grovt rugbrød, ofte et egg til. Etter lunsj må jeg ha noe mer før middag, to skiver eller et eple og en banan. Middag er noe forholdsvis vanlig, alt fra fiskekaker til kylling. Må alltid ha "aftens", to-tre brødskiver, eller en porsjon musli eller havregryn. Føler meg ofte sulten, veier 73 kilo og er 183 cm høy. Har veid det samme i 17 år. Klarer egentlig ikke rikke vekten noen vei, uansett hva jeg gjør.
|
|
|
16/12/2012 15:03
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Det ser kanskje lite ut, men når brødet bakes på nøtter, egg, Creme Fraiche, olje og frø så blir det ganske energitett. Et godt lag med meierismør og godt med pålegg så blir det ikke så verst. Holder 3-4 timer på det. Middag er også vanlig her, minus poteter, ris eller pasta. Mere grønt og fett, gjerne fra olje. Det er vel ikke så mye fett i rugbrød? Havregryn/musli er jo nesten bare karbo, ikke rart du blir sulten da 
Carlberg Velo
|
|
|
30/12/2012 21:04
|
arildb
Entusiast
|
Entusiast
rosiner oppi da har du det,,
|
|
|
30/12/2012 23:36
|
Playboy75
Entusiast
|
Entusiast
Finnes det fortsatt folk som tror lettprodukter er "sunne" fordi de inneholder færre kalorier? Man blir jo aldri mett på de og må spise ti ganger så mye!
|
|
|
|
|