Kjempeløype, perfekt arrangert++++++, MEN Master klassen burde kjørt 4rnd. 1.45 er ikke Maraton og at vi kjører 1.rnd mindre enn damene er neste litt Flaut spørr du meg.... Elite 6rnd og vi 4rnd hadde vært ok, så det burde ikke ha blitt gjort om og skjønner ikke hvorfor det ble det???
Redigert av rbmx; 08/06/201316:42.
Scott Scale 900 Scott Spark 900 Scott Foil Premium
@rbmx : Dette blir garantert diskutert. Vi hadde vel forventet litt lenger kjøretid. Til sammenligning var M40 tiden på Montebellorittet 1:37 og Vestmarksrittet 1:57, så Neptunrittet havnet midt i mellom der. Og det er vi egentlig fornøyde med, siden dette er ritt vi synes det er riktig å sammenligne seg med.
Siden det var første året, så ville vi ikke ta helt livet av folk. Her stilte det (heldigvis!!!) ryttere i alle kategorier og hovedmålet var at folk skulle ha en morsom terrengrittopplevelse.
Vedr Håkon, har jeg ikke snakket med ham (om akkurat det), men han begynte å miste forspranget på nest siste runde og gikk nok på en smell ut på siste. Tipper det bare var "one of these days". Er ikke kjent med at han falt eller noe.
@rbmx : Dette blir garantert diskutert. Vi hadde vel forventet litt lenger kjøretid. Til sammenligning var M40 tiden på Montebellorittet 1:37 og Vestmarksrittet 1:57, så Neptunrittet havnet midt i mellom der. Og det er vi egentlig fornøyde med, siden dette er ritt vi synes det er riktig å sammenligne seg med.
Siden det var første året, så ville vi ikke ta helt livet av folk. Her stilte det (heldigvis!!!) ryttere i alle kategorier og hovedmålet var at folk skulle ha en morsom terrengrittopplevelse.
Forstår, men hvorfor ble det i utgangspunktet 3 istdet for 4 som det stod først? Uansett ett kjemperitt som hadde litt av alt + dere gjorde en kjempejobb med alt rundt. Fast ritt på kalenderen fremover;-))
Scott Scale 900 Scott Spark 900 Scott Foil Premium
Først og fremst en utrolig kul løpye med ordentlig rundbane-stil - inn og ut av skogen og fram og tilbake med masse fin sti. Jeg har innfunnet meg med at jeg hører hjemme ca. midt på tabellen og så også i dag. nr. 24 av 48 startende :-) Synes ikke jeg hadde helt trøkket oppover men ganske fornnøyd med 2.16-og-noe. Og brukte ca. like lang tid på alle rundene så disponeringen var ganske bra. Deilig følelse å ta igjen litt folk på sisterunden :-)
Litt ros og litt (forhåpentligvis konstruktiv) pepper til slutt: - Igjen - fantastisk løype. Bra organisering, kompakt målområde med liv og røre. Topp med runding i sentrum. Bra service i sekretariat også. Jeg var på opphengt resultatliste allerede 10 min etter målgang (sikkert litt tilfeldig, men).
- Bra garderober rett ved parkeringen. Tommel opp.
- Tror fint vi i master hadde overlevd 4 runder, selv om 3 kjentes nok der og da :-) Til sammenligning brukte jeg 3.25 på like lang distanse på Terrengsykkelrittet.
- Drikkestasjonen var litt dårlig plassert. Altfor høy fart på det stedet. Hadde vært bedre om den lå i oppoverbakkene etter runding, f.eks ved gården som var spurtpris (og flytte spurtprisen litt da) hvor farten hadde vært mye lavere. Nå måtte man bremse mye for å få tak på en kopp.
- 50 kr i parkering. Litt på den stive siden, synes jeg. Skjønner at klubben trenger pengene og økonomien er usikker første året etc. Men litt stiv var den. Til gjenjeld var påmeldingen lav. Lar den passere :-)
- litt stusselig med en banan og en lakrisstang etter målgang, men jeg skjønner at man ikke stiller med 3 retter første året man arrangerer, altså. Pluss for hyggelige damer i mat-og-drikke-bua!
Takk for bra ritt!
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
- 50 kr i parkering. Litt på den stive siden, synes jeg. Skjønner at klubben trenger pengene og økonomien er usikker første året etc. Men litt stiv var den. Til gjenjeld var påmeldingen lav. Lar den passere :-)
Jeg er glad for at du ser dette i sammenheng. Vi satte faktisk vekk parkeringsorganiseringen. Vi har bevisst gått motstrøms og holdt en lav pris på starten.
Quote:
men jeg skjønner at man ikke stiller med 3 retter første året man arrangerer, altså. Pluss for hyggelige damer i mat-og-drikke-bua!
Men det gjorde vi faktisk! For en pris som hadde brakt totalprisen opp på vanlig turrittpris, kunne du jo deltatt på banketten!! Men fleip til side, så er også slike ting noe man kan utvikle. Stort sett har vi tidligere hatt inntrykk av at folk har egen mat og drikke til etter rittet.
Men vi tar med oss konstruktive innspill. No probs
Fantastisk ritt, utrolig å sykle under så tørre forhold i en slik løype. Siste delen av hver runde i lyngen ned mot sentrum var magisk. Under siste runden syntes jeg han sjefskommisæren som hadde foreslått/bestemt tre runder var en helt ok fyr
Må først og fremst gi ros for et fantastisk ritt. Men hvordan kan det ha seg at antatt vinnertid i M 13-14 var stipulert til 1t 30m og vinnertiden ble på 52 min?
Må først og fremst gi ros for et fantastisk ritt. Men hvordan kan det ha seg at antatt vinnertid i M 13-14 var stipulert til 1t 30m og vinnertiden ble på 52 min?
Årsaken er de gjennomkjøringene vi hadde for å teste farten. Forholdene har tydeligvis forbedret seg mye siden da, samt at det er tydelig at startnummer på styret trekker fram dyret i disse 14-åringene.
Dette var et bra arrangement. Svelvik SK er ikke en så stor klubb, og kjenner man litt til hva som kreves for å arrangere sykkelritt, kan man ikke annet enn å applaudere. Grattis!
Hva angår estmert tidsbruk i klassene, hadde vi sett helt andre tider hvis Neptunrittet og Vestmarkrittet hadde byttet datoer
En utrolig artig løype og arrangement! Noe å tygge på ved målgang hadde vært prikken over i'en. Selv om antall høydemeter ikke akkurat favoriserer meg som stiller i "tungvektsklassen", så fikk jeg karret meg i mål på 1:55. Niner Jet 9 RDO med FastTrack SW fungerte meget bra.
Slutter meg til rekken av komplimentgivere! Her var det tydelig at det er lagt ned timevis med ildsjel-dugnadstimer! Det er nettopp slike løyper som gjør at man synes dette er så gøy. Og for oss som synes det er ekstra stas når fulldempern'n kommer til sin rett var det en fryd å kunne gønne ned siste del av løypa. Da er det verdt strevet med å drasse med seg Genius'n opp alle høydemeterne i starten. Valgte å la Nobby Nic'ene stå og synes det funka bra. Ble også tatt igjen av Austad på slutten av 3.runden - fy feite for et driv! Respekt! Kommer neste år :-)
Veldig bra ritt og arrangement! Løypen ble tydelig mer slitt for hver runde vi syklet, men like morro og fullt mulig å sykle så å si hele runden. Grattis til alle som fullførte uansett antall runder. Mange hadde det morro, og det er viktig:)
Følte at formen var forholdsvis god og regnet med at rittet skulle gi et smil om munnen, løypa tatt i betraktning skulle dette absolutt være mulig.
Tok det litt rolig på 1. runden, da jeg trodde jeg hadde store deler av feltet bak meg. Tappe!! Skulle ta litt mer i på 2. runden, men beina ville rett og slett ikke. I siste nedoverkjøringen ved eplehagen kom eneste lyspunktet da Austad kom forbi og jeg holdt følge ned bakken. På siste runden kom krampa i første oppoverbakkene etter runding og måte av sykkelen. Resten ble et helvete...rene søndagsturen Kom inn på skuffende 2:30 eller no...
Rittet som helhet er storartet og kommer igjen neste år, men kommer nok til å legge noen hardøkter i området før neste år...
Nå er det bare å se frem til Farrisrunden og målet på 2:45, som da er 6 min raskeste enn ifjor.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Vil det bli lagt ut rundetider sånn etterhvert en gang?
Jepp
Disclaimer: Se på dette som uoffisielle resultater, til glede for de som har lyst å sjekke rundetider. Jeg har prøvd å sjekke det nøye, men det hender det er avvik i den elektroniske avlesingen som blir fanget opp av manuell dømming og dermed kan avvike her. De offisielle er lagt ut lenger opp i tråden og på nettsidene