Lovlig?
|
Re: Lovlig?
[Re: epsilone6]
07/12/2012 12:23
|
ThB
Besatt
|
Besatt
er det bare jeg som ikke helt ser det store problemet med parkeringen? Det er vel ganske åpenbart at du ikke er alene om det, dersom man leser innleggene i tråden 
Thomas
|
|
|
[Re: Raskall]
07/12/2012 12:25
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har ikke påstått at du har anmeldt noen eller at du har gått inn for å få han sparket, men dette er et mulig utfall av dine henvendelser. Hvis politiet sier at det er ulovlig og arbeidsgiver sier at dette ikke er greit, hva er neste steg?? Skal du da snakke med han? Eller har du et ønske om at arbeidsgiver og/eller politi gjør noe med saken?
Alt dette på noe som mest sannsynlig vil løse seg hvis du snakker med han. Hvis du ringer eller legger en lapp på ruta så trenger du heller ikke å stå i fare for å bli skallet ned.
Når det gjelder P_Dalen så står jeg for det. Synes det er veldig lite sympatisk å involvere masse mennesker bortsett fra den det vedrører. Synes også at det er sutrete å klage på at alle "angriper" han. Ingen har "angrepet" noen, men vært uenig.
|
|
|
[Re: ThB]
07/12/2012 12:28
|
epsilone6
Entusiast
|
Entusiast
er det bare jeg som ikke helt ser det store problemet med parkeringen? Det er vel ganske åpenbart at du ikke er alene om det, dersom man leser innleggene i tråden Uff, nå forlanger du mye av meg syns jeg
|
|
|
07/12/2012 12:29
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg prøvde bare å finne ut hva det er som får deg til å advare Raskall mot å "gre alle over en kam". Jeg er ganske sikker på at det er hans frykt for å bli slått ned, basert på tidligere konfrontasjoner.
Dette er noe jeg kan svare på. Det er på ingen måte generalisering. Etter et par veldig negative opplevelser (nedskalling mens jeg ble holdt fast av 3 personer) og en kraftig dytt som endte med noe jeg trodde var et brukket håndledd. Legevakta konstaterte at det var en brist. Dette er rett og slett en frykt for å ende opp i en slik situasjon igjen. En mekanisme for å beskytte meg selv om man vil. Også synes jeg det er utrolig at folk her får et spørsmål til politiet om lovligheten av parkeringen til å bli at jeg har anmeldt fyren samt at en mail til arbeidsgiver er et forsøk på å få fyren sparket. Hva slags tlf har dere i Fredrikstad? Hvis du får blått øye av å prate med noen på tlf så er det vel din egen feil? Beklager at jeg er så "hard". Men er så lei av folk som sitter i husene sine å klager på alt hva naboer gjør uten en gang å ha pratet med de. Prate med folk er stort sett ikke farlig.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Kriss]
07/12/2012 12:31
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Også synes jeg det er utrolig at folk her får et spørsmål til politiet om lovligheten av parkeringen til å bli at jeg har anmeldt fyren samt at en mail til arbeidsgiver er et forsøk på å få fyren sparket. Jeg greier ikke å se noen som fått det til å bli at du har anmeldt fyren så her må du hjelpe meg.. Som skrevet tidligere ta kontakt med sjåføren, så vil det garantert løse seg, uten at noen blir bøtlagt eller sparket.
|
|
|
07/12/2012 12:39
|
jonfly
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
For å svare på opprinnelig spørsmål:
Her er det fullt lovlig å parkere. Det er ingen parkeringsregulerende skilt i gaten, og det er heller ikke forkjørsvei med fartsgrense over 50 km/t. Parkeringen er heller ikke i strid med vegtrafikklovens §3, da det er enkelt å passere.
Når det gjelder trafikksikkerhet vil gateparkering gi mindre tilgjengelig veibredde, noe som er fartsreduserende i seg selv, altså positivt for trafikksikkerheten.
|
|
|
07/12/2012 12:41
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Som skrevet tidligere ta kontakt med sjåføren, så vil det garantert løse seg, uten at noen blir bøtlagt eller sparket.
Hvis du greier å tolke dette utsagnet til dexter til å bli at noen sier du har anmeldt fyren er du ganske kreativ.. Men en slik kreativitet tror jeg jaggu du hadde greid å ringe fyren å ta en prat med han og. (Og ja, du finner telefonnummeret hans på en brøkdel av tiden du har brukt på denne tråden)
|
|
|
[Re: Kriss]
07/12/2012 12:44
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Nå gidder jeg ikke ta i mot mer dritt i denne tråden. Jeg prøver å ordne opp i dette slik jeg føler for det.
Så kan dere fortsette å kaste eder og galle. Jeg har lest og skrevet meg ferdig i denne tråden. Det virker som om jeg er en forferdelig person som er skyld i alt som er galt i samfunnet. Get a grip!
|
|
|
07/12/2012 12:48
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror ikke du er en forferdelig person, men her er det nok du som må "get a grip".
|
|
|
07/12/2012 13:24
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Eder og galle?? Kan ikke finne et eneste eksempel på det i denne tråden!
Men du tar "hårsårhet" til nye høyder.
|
|
|
07/12/2012 13:24
|
dagbj
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Spørsmålet som Raskall stiller er vel helt legitimt. Området som det vises til er 30-sone, og er vel i så måte et boligstrøk? Etter litt gåggling fant jeg denne saken fra Bamble kommune: http://www2.bamble.kommune.no/itfbam/add/kngk2000.nsf/WebByUNID/1447D73B09027C9DC125759100317A72/$file/09011868.DOC?OpenElement Etter vår mening bør derfor Teknisk komité straks kunne kreve lastebiler, containere og brakker fjernet når det ikke har med noen med anleggs- eller byggevirksomhet å gjøre og er til sjenanse for naboer og området sett under ett.
Tipper et telefon til transportselskapet med spørsmål om bilen kan settes på parkeringsplassen ved siden av vil hjelpe.
|
|
|
[Re: jonfly]
07/12/2012 13:47
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
For å svare på opprinnelig spørsmål:
Her er det fullt lovlig å parkere. Det er ingen parkeringsregulerende skilt i gaten, og det er heller ikke forkjørsvei med fartsgrense over 50 km/t. Parkeringen er heller ikke i strid med vegtrafikklovens §3, da det er enkelt å passere.
Når det gjelder trafikksikkerhet vil gateparkering gi mindre tilgjengelig veibredde, noe som er fartsreduserende i seg selv, altså positivt for trafikksikkerheten. Jeg tror dessverre jonfly har rett i at denne parkeringen er lovlig. Og om den er skulle være i strid med aktsomhet osv. etter § 3, blir dette et skjønnsspørsmål som er vanskelig å avgjøre. Om parkering er i strid med § 3 uten å bryte mer spesifikke bestemmelser eller skilt, har også vært tema i forbindelse med dobbeltparkering og elbilers "parkering på tvers". At gateparkering er fartsreduserende, kan sikkert stemme. Men jeg går ikke uten videre med på at gateparkering dermed øker trafikksikkerhen. Parkerte biler hindrer jo sikten. Store lastebiler hindrer sikten spesielt mye. For syklister mener jeg sikkerheten blir mye dårligere ved gateparkering, ikke minst fordi mange bilister har vanskelig for å forstå at vi må holde avstand til de parkerte bilene. Men det er interessant at juristen HNK er såpass klar på at parkeringen er ulovlig.
|
|
|
07/12/2012 14:13
|
b_mattias
Entusiast
|
Entusiast
"Tidligere parkerte han innenfor fortauskanten (som ikke er et fortau men en kommunal parkeringsplass) men har av en eller annen grunn begynt å parkere på veien de siste månedene."
han parkerte sikkert der for at vare minst muligt iveien men har sikkert fått bot eller tilsnakk at det ikke er lov, å parkerer nå ute iveien der det er lov.
|
|
|
[Re: Dexter]
07/12/2012 14:52
|
chippo
Entusiast
|
Entusiast
Eder og galle?? Kan ikke finne et eneste eksempel på det i denne tråden!
Men du tar "hårsårhet" til nye høyder. Jeg kan forstå Raskalls reaksjon her. Han stiller et helt legitimt spørsmål her og det er ikke mange som har svart. Derimot har mange kommet med personlig kritikk av Raskall og hans handlemønster. Dette må man forvente på et forum, men det er å foretrekke at man tar seg tid til å ta stilling til åpningsinnlegget når man skal kommentere.
|
|
|
[Re: chippo]
07/12/2012 15:21
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kan forstå Raskalls reaksjon her. Han stiller et helt legitimt spørsmål her og det er ikke mange som har svart. Jag tycker att det är många som har svarat eller kommenterat om parkeringen är laglig eller inte.
|
|
|
07/12/2012 15:49
|
Kakachka
Avhengig
|
Avhengig
Underholdende tråd dette.....
Er alternativet at han parkerer på den kommunale plassen ved siden av veien?
Personlig ville jeg vært mer beroliget om han stod langs veien der han er. Da kan han futte avgårde omtrent rett fram om mårra'n. For tvinger du bilen inn på plassen må han lirke bil og henger ut derfra om mårran med skolebarn flyende rundt. Mange blindsoner å gå glipp av ivrige småtroll da.
Så det er ikke umulig han har valgt å parkere der for å slippe å kjøre over barn som fyker tankeløse rundt - de er jo ikke helt trygge i trafikken enda.
De som er ulovlige er alle småbarnsforeldrene med telefonen i hånda og dårlig tid - henvend deg til dem istedet. For de er jo ikke helt trygge i trafikken de heller.
|
|
|
|
|