Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bevegelighetstrening for syklister.

Bevegelighetstrening for syklister. #1529036 02/12/2012 14:00
B
Breivold Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei.
Lurer på om det som syklist er vits i å investere treningstid på bevegelighet. Tenker selv at det er viktig for å kunne sitte mest mulig aerodynamisk på sykkelen, spesielt temposykkelen. Noen som vet om proffene trener bevegelighet?

Redigert av Breivold; 02/12/2012 14:06.
Re: Bevegelighetstrening for syklister. [Re: Breivold] #1529041 02/12/2012 14:21
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Breivold
Hei.
Lurer på om det som syklist er vits i å investere treningstid på bevegelighet. Tenker selv at det er viktig for å kunne sitte mest mulig aerodynamisk på sykkelen, spesielt temposykkelen. Noen som vet om proffene trener bevegelighet?

Det er viktig. Både for å sitte mer aerodynamisk samt for å unngå skader

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Bevegelighetstrening for syklister. [Re: olechr] #1529048 02/12/2012 14:40
B
Breivold Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Sitat: olechr
Hei.

Tenkte meg det. Trener du bevegelighet som egne økter eller tøyer du bare etter sykkelturene? Hvor ofte trener du bevegelighet og når på sesongen?

Re: Bevegelighetstrening for syklister. [Re: Breivold] #1529051 02/12/2012 14:54
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: olechr
Hei.

Tenkte meg det. Trener du bevegelighet som egne økter eller tøyer du bare etter sykkelturene? Hvor ofte trener du bevegelighet og når på sesongen?

Jeg må være ærlig å si at jeg gjør det alt for lite. Noe som gjorde at jeg sleit med knær i flere år.

Nå trener jeg beveelighet på egne økter når jeg ikke er sliten i musklaturen.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Bevegelighetstrening for syklister. [Re: Breivold] #1529224 02/12/2012 23:15
P
Playboy75 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Tren yoga så får du bevegelighet samtidig som du gjør kjernestyrken bedre samt at pusteevnen får seg et løft og. Mindre spenninger. Det kan du trene hvor og nårsomhelst, så litt annenhver dag er flott.

Moderator  support