Opp Senior i går tirsdag med noe utfordrende føre (ca. 10 cm snø), men det går hvis du virkelig vil. Jomfruelig ned Analen og Høyspenten hvor ingen hadde satt spor. Følelsen nedover ga assosiasjoner til snowboard i pudderskog, så det er bare å komme seg ut og sette spor!
Jan Ove --
Re: Opptråkkede vinterstier i Oslo, statusrapport!
[Re: Subs]
#173424915/01/201422:08
Tenker å ta banen opp til Frognerseteren i morgen. Ta turen om Tryvann, over Fuglemyra og ned til Riksen. Vil det funke tror dere eller blir det for mye snø?
Var ute med smale dekk i Østmarka i dag. Det var bedre enn fryktet i nedre del av trulsen i dag med opptil flere stier å velge mellom. Tok også turen rundt bukkeberget, men den trenger noen flere dager med tråkking. Det største problemet er i oppoverbakker hvor man sliter med å få feste.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
#173601621/01/201408:17
Jeg syklet hele Trulsen i går. Vinterfesten er i gang :-D Denne ruta gikk helt utmerket med ISP 2,35-dekk. Hadde vel egentlig ikke trengt pigg en gang. http://app.strava.com/activities/107804843 Sidestiene utenom blåstien trenger mer tråkking, men jeg ser fotfolket er i gang så om noen dager vil det være flere variasjoner som er mulig.
Jag gick halva åklungstien och så lynstien upp till ullevålsetern i søndags och dessa var inte cykelbara. Snø nästan upp till knäna Hunden hade kul iaf!
Redigert av Carlson; 21/01/201412:32.
[Re: Rednaskela]
#173612021/01/201412:58
Noen som vet hvordan forholdene er i Gaustadskogen, Vettakollen og omegn?
Flotte forhold opp og over Vettakollen på søndag. Gjelder å benytte anledningen før det blir for opptråkket, hardttrampet og kjedelig. Her på vei oppover mot toppen med Surly Bud/Lou dekk med ca 2.5psi på C4 103mm felger i den nye ramma vår med 190mm spacing:'
Med tjukkas er det knall rundt Sognsvann, Gaustadskogen, Båntjern, Grinda, Låkeberget - i alle fall der hundelufterne har vært. Utenfor er det fortsatt for løst og ikke noe hold i snøen som Espen sier.
Med smale dekk tipper jeg du vil slite bigtime foreløpig
[Re: pblind]
#173618521/01/201415:57
Med tjukkas er det knall rundt Sognsvann, Gaustadskogen, Båntjern, Grinda, Låkeberget - i alle fall der hundelufterne har vært. Utenfor er det fortsatt for løst og ikke noe hold i snøen som Espen sier.
Med smale dekk tipper jeg du vil slite bigtime foreløpig
Går greit å brøyte pudder på flatmark, men blir det for bratt, så sliter jeg, selv med Lou 4.8'' på 2.5psi pga konsistensen på snøen.
Flatmark retning Snippen her om dagen med Vee Mission (3.5psi):
Grinda/Langmyr traktene fra søndagens runde: Testet først med ''veitrykk'' 5psi, men det var helt ukjørbart i fluffesnøen, men med 2.5psi gikk det greit.
Opp Senior og Måneskinn i dag, onsdag. Ganske løst og tungt opp til Heggehullet. Krevende også fra Heggehullet og nesten frem til Fuglemyra. Så løsner det og blir bra. Topp ned Vettakollen!
Hvor er alle disse hypa fatbikene? De er i hvert fall ikke ute og lager spor der jeg sykler, så det er fortsatt fotfolket som må gjøre jobben …
Hvor er alle disse hypa fatbikene? De er i hvert fall ikke ute og lager spor der jeg sykler, så det er fortsatt fotfolket som må gjøre jobben …
Hehe, jeg tok ihvertfall ansvar overfor skinny tire bruthas i helgen og kuska seniorløypa både lørdag og søndag. Lettkjørt i helgen da det snødde, så nå må det være søvndyssende faste forhold
Selve Trulsrunden er toppers, bred nok og fast og fin.
Indrefileten ble mye dytting, her var det veldig smalt og lett å komme utenfor. Det var også i grenseland til å være for løst. Jeg så en som hadde kost seg med fatbike her, det var nok mer egnet redskap. Tilsvarende også på Benkestien retur.
Godt tråkket og fine forhold i Trulsrundens hovedløp. Småstiene rundt til tider meget utfordrende. bukkebergrunden er noe løsere en Truls men helt greit og syklbart. Syklet med ISP 2.25 men det var strengt tatt ikke nødvendig med pigg. Kompissen syklet tjukkas med Bud og Lou. I forhold til oss på smale dekk var det rett og slett juks på lik linje med støttehjul. Lite utfordrende for stakkaren.
Stokk og stein sykkelklubb
#173774625/01/201418:14
Ole og jeg var opp forsiden Vettakollen fra riksen idag. Fast og fint gjennom Gaustadskogen. Opp selve forsiden var det faste sporet veldig tynt, og det ble mye dytting med tynnhjuling (med FeiteFreddiez). Ole kom som vanlig opp det aller meste, også med Fatbike.
Fra toppen gjorde vi et forsøk på å komme oss videre mot Fuglemyra, men det var ikke mange som hadde gått der og det var fryktelig løst så vi snudde neste med en gang.
Nedover var det full fart og moro for alle, men fjorårets rekordføre er ikke helt på plass enda.
på søndag var det knallføre og harde og fine spor i seniorløypa og gaustadskogen. I går kveld var det fortsatt veldig sykkelbart (på 4.0 fat uten pigg) i samme området. Opp Måneskinnsløypa var det et tynt spor fra ski/turgåere som det var vanskelig å holde seg oppå. Ved siden av sporet var det 20cm pudder som det faktisk gikk an å sykle gjennom. Etter mye dytting snudde jeg halvveis i måneskinnsøypa og tok samme vei ned igjen gjennom pudderet som var meget festlig.
#173863928/01/201408:47
Tenkte å ta min første fatbiketur i dag, i oslo. Er ikke kjent med stinettet i det hele tatt og tenkte kanskje Sognsvann var et trygt valg. Det trenger ikke være for langt i dag. Noen som har innspill eller tips?
/Markus
oh my god, We've dented the world with it!
[Re: DesmoSkier]
#173868328/01/201410:20