Pigg. Har nettopp vært ute, riktignok litt lenger sør ( inn fra Stallerud over Verpåsen og innover mot Eikjol ), men uten piig er det liten vits. Kjørte ISP 2,35 og det er perfekte forhold.
Fat bike gutta har kjørt i mildværet der hundefolket ikke har gått, og det er akkurat nok for oss som er litt "smalere"
Kom dere ut !
Stifinner
Re: Opptråkkede vinterstier i Oslo, statusrapport!
[Re: Subs]
#172421914/12/201314:19
Jeg var inn fra Grinda og opp halve E6 idag før jeg gav opp på grunn av tung og våt snø. Det var et fatbikespor foran meg som gjorde det mulig å sykle en del, men det ble mye mye dytting i kneikene.
Kjørte med Feite Freddiez og lærte mye om balanseoverføring og bakhjulspresisjon idag. Skulle nok hatt en fatbike idag ja.
Var ute en tur på bynære stier rundt Øverland gård på Haslum. Det er sikkert 90 % is på stiene, som er faste og fine men ganske ujevne pga frosne fotspor. Pigg er absolutt nødvendig, og demper foran er lurt - jeg kjørte med stiv gaffel og da blir det mye risting. Ellers veldig gøy å sykle på 30-40 cm brede isbelagte stier - det er bra for balansen..!
"Det er alltid en skam å snu, men av og til ganske lurt"
Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010 Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014
#172652421/12/201311:13
Vårstemning i nordmarka. Flom i Akerselva. Stiene er fine men mange is partier så pigg er et must. Oslo borgere følger kalenderen strengere enn gradestokken. +10 i lufta men 9 av10 på vei inn på Storo S brukte dunjakka. Glad jeg er her og ikke der.
#172668721/12/201323:59
Glatt og spennende i dag. Med pigg går det fint, isen ligger stort sett overalt på de brede stiene, litt mindre på de smale. Syklet fra Riksen, videre på stien fra Riksarkivet, E6/Hobo opp, Bunghole ned. Fort gjort å bli litt bløt i baken fra isvann-sprut. Takk for følge til herren med gul SB-66.
Tok en tur opp E6 i dag. Ganske isete fortsatt, men brukbar fremkommelighet med pigger, selv om jeg ikke tegnet meg for noen bestenoteringer på Strava. Bedre å sykle enn å gå i hvert fall.
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
#172684422/12/201320:13
Fortsatt noe is innover i Sørmarka. Dalsøkkene er fortsatt bra, men stedvis gjennombrudd på is. Søle. Pigg anbefales for å unngå overaskelser i en del nedkjøringer.
Stifinner
#172704523/12/201317:17
Har trukket opp i Nordmarka. Har inntil nå vært stort sett islagte stier fra Frønsvollen og innover i området omkring Skjennungen, men mye gjennomslag og åpne sølepartier innimellom. Bare stier stort sett opp til 300 m.o.h.
Vått og total vårløsning i Sørmarka. Mye trær har gått overende i stier.
Stifinner
#173197809/01/201423:17
Nydelig i Østmarka i dag. Tørre fine stier dekket med litt snø. Ingen glatte partier, og (enn så lenge) ikke gjennomfryst. Gjørmehullene er fortsatt våte og dype, og snødekt, så det kan komme noen overraskelser underveis. Ikke veldig hyggelig å komme hjem med 2 cm gjørme frosset fast til felgene. Sykkelvasken bød på litt utfordring i dag med 5 kuldegrader
Syklet tjukkas (Mammut) med Floater, men sikkert helt fint på tynnhjuling også.
#173252411/01/201421:22
Ett stykk noob på fatbike uten pigg og et stykk flinkis på fulldemper med schwalbe pigg har akkurat hatt en flott tur på riksvei 4, E6 og området der. Litt glatte røtter og fare for noen våte myrer men generellt veldig bra og gøy:-)
#173269712/01/201413:40
Trulsen og omegn var flott i dag, men fortsatt ikke alle steder som har fryst igjen, noe jeg fikk erfare da bakhjulet gikk gjennom isen og sank dypt. Drivverket frøys, men fikk heldigvis tint det litt:
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
#173291312/01/201421:58
Går det fint med piggfritt eller bør jeg slenge på et par ISP? Jeg antar det er greit å vente med langpigg (Feite Freddies) til det har kommet mer snø....