Dette føles litt som å skjære av seg høyrefoten med en sløv og rusten kniv, men jeg selger den vakreste sykkelen jeg har. Forrige eier (Espen) hadde vel noe av de samme følelsene da jeg tok denne over for drøye to år siden.
Ramma er bygget av
Carl Strong i 2007.
Columbus Life i bakramma og Plat OX i front. Bushnell EBB. Masse fine detaljer.
Klassisk loddet/TIGet
Steve Potts type II, med Steves muffer og 1" Tange Presige. Bygget til denne ramma.
Steve Potts og Carl Strong kjenner hverandre, og begge likte denne ideen. Strong har dreiet kabelføringer til Goodridge, som også er loddet på gaffel. Geometrien er ganske straight klassisk MTB-medium:
- 23.2" overrør.
- 70.5g styrevinkel,
- 73g setevinkel
- 11.75" krankhøyde (-+ 1/2" EBB-posisjon)
- 16.75" kjedestag (-+ 1/2" EBB-posisjon)
- Hjul bygget av Ole, King DiskGotech SS bak/ISO fram, Supercomp, DT5.1, Sys4 dual comp.
- Middleburn RS7 Uno med 32t Boone titanring, 7701 og 16t king Cog i rustfritt stål. Shimano 959 pedaler.
- Moots titanpinne/Classic Flite
- Bushnell EBB
- King Titan styrelager
- Syntace F139 stem 105mm/ Use Atom CF/Esi grips
- Greg Minaar Ltd ORO Bianco/XT skiver 160-180/Hope adaptere/Goodridge. (aluminiumstempler i hendel)
- Alle skruer i titan eller polert rustfritt.
Denne ramma er ikke laget for dempergaffel eller mulighet gir. Dette er og skal være en dedikert stiv Singlespeed.
Komplett sykkel veier 10030g. med vanlige slanger i dekkene.
Jeg er 175 cm men har lange armer. Kommer med 105mm Syntace F139 i samme farge.
Tipper sykkelen er fin til rytter opp mot 185cm
Både ramme og gaffel har super balanse mellom komfort og stabilitet. En kompromissløs skogsracer.
15000,-