Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Årets United Bakeries lekkasje (offisiell)

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1612794 24/05/2013 13:45
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Må bare si at farten til den yngre garden på Gullhaug gleder en gammel krok med framtiden bak seg.
Av alle som kjørte 2 eller 3 runder var det totalt 14 som kjørte på under 50 minutter - 7 av disse kjørte i klassene M15 og M16!! Et par av 15 åringene holdt omtrent samme fart som teten i M Sr.
Stå på gutter og ikke la landeveissyklene ta dere!

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1616757 30/05/2013 20:20
WoW Offline
Fersking
Fersking
Vil løypa på Langsetløkka være den samme som tidligere? Var en tur rundt på lørdag, og når man kommer opp på stadion for å sykle den siste terrengsløyfa før runding, lå det ca 75 felte trær på tvers over terrengpartiet.. De sperrer for turen opp, og for deler av turen tilbake..

WoW - Women on Wheels
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: WoW] #1617056 31/05/2013 10:28
R
RunarM Offline
Medlem
Medlem
R
Trærne har blitt fjernet i dag. Oslo kommune har vært en god støttespiller og stilte opp når vi sa fra det skulle være ritt der. De har også bidratt med en del grus slik at vi har utbedret noen myrhull som lett ble våte.

Den lange løypa er litt forandret fra i fjor. Når du kommer opp på skiløypa ved løkka, fortsetter du denne skiløypa nordover helt opp til der UB-cupløypa krysser skiløypa. Her tar du brått til høyre, og følger sti på ryggen av de to kollene sørover tilbake til bålplassen. Her tar du en ny 180 graders sving til venstre og kommer inn på den gamle løypa i skileiken som tidligere. Løypa blir ca 300 meter lengre, og med noen flere høydemeter.
Oppdatert kart lang løype UB-cup Langsetløkka

Runar Moseby
Rittleder

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1617904 01/06/2013 19:36
WoW Offline
Fersking
Fersking
Takk for tilbakemelding! ICON_SMILE

WoW - Women on Wheels
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: WoW] #1620086 05/06/2013 07:44
R
RunarM Offline
Medlem
Medlem
R
Her kan dere løpende følge utviklingen i løypene på Langsetløkka:

Facebook Langsetløkka terrengsykkelpark

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1620551 05/06/2013 19:54
olechr Offline
More than words
More than words
Super løype i dag. Skikkelig morsom og glatt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Invitasjon til årets United Bakeries Cup [Re: larsb] #1620559 05/06/2013 19:58
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Har kun sykla stafettløypa på Langsetløkka (to år siden) og husket at jeg hatet hver eneste sekund.

Sykla igjennom løypa før start og var ikke så veldig optimistisk, synes jeg knotet ekstremt mye, men etter at startnummeret kom på og fløyta blåste, så likte jeg faktisk løypa. Selv om jeg skled rundt på RaRa, så fikk jeg til tider litt flyt.

Ble en DNF på meg i dag. Utover runden så virka det som jeg sykla med bremsen på og det gjorde jeg også. Bakbremsen hang seg opp og hjulet trillet knapt rundt og ikke fikk jeg fikset det heller. Så da stod jeg over etter en runde...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Invitasjon til årets United Bakeries Cup [Re: larsb] #1620920 06/06/2013 11:09
O
ole-m Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Første rundbaneritt på mange år på meg i går. Løypa var kjempefin. Grisete og morsomt, selv om Maxxis Ikon var litt småglatt på bakhjulet i stigningene inne ved stadion.

Syklet uten briller og har veldig vonde øyne med dobbeltsyn o.l. i dag. Flere som sliter med grus på øynene under ritt?

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1622773 09/06/2013 18:46
larsb Offline OP
Bjolsen Zeit
OP Offline
Bjolsen Zeit
Her er siste release av sporene i Drøbak. Identisk med det som ble kjørt i fjor, men ikke med det som ligger ute. Det skal fikses

Kort: http://connect.garmin.com/activity/318055656
Middels: http://connect.garmin.com/activity/318055662
Lang: http://connect.garmin.com/activity/318055640

vennlig hilsen
Lars Birger

Redigert av larsb; 09/06/2013 18:46.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1622831 09/06/2013 20:05
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Hei!

Spørsmål: er det mulig å melde seg på et enkelt ub-cup ritt, uten å betale 700 kr i påmelding(til hele cupen)

Jobber turnus, og nesten hver onsdag, får derfor ikke vært med, men har fri nå på onsdag, og har lyst til å være med. Men gidder ikke betale 700 for et ritt:-)

mvh

lars

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: kid loco] #1622872 09/06/2013 21:39
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: kid loco
Spørsmål: er det mulig å melde seg på et enkelt ub-cup ritt, uten å betale 700 kr i påmelding(til hele cupen)

200 penger er prisen for å melde seg på et enkelt ritt (300 dersom du venter til selve rittdagen). Pluss eventuelt engangslisens på 150,- dersom det behøves.

http://ubcup.no/?p=862

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1622887 09/06/2013 22:44
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Hva slags løype bys det på i Drøbak? Masse fin flytsti, grus, svært teknisk eller noe annet?

Har ikke syklet UB før, men trenger å få ut litt gruff etter to helger på rad med DNF...

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1623011 10/06/2013 09:19
olechr Offline
More than words
More than words
Det er en ganske flat løype med stort sett skogsbunn rundt hele. Kule brede stier.

Ambassadør for Scott.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1624911 12/06/2013 21:24
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Intet UB-Cup uten regn og således også i dagens ritt. Regnet timet sånn at det startet i det gamlisene startet, men ingen store mengder, så løypa holdt bra.

Løypa i Drøbak er den morsomste i mine øyne. Høy fart og ikke voldsomt teknisk.

Som vanlig stilte jeg meg litt bak i starten, men det skulle jeg aldri gjort. Beina var gode, teknikken satt som den skulle og jeg måtte bruke mye krefter og slu taktikk på å komme meg frem i feltet.

Etter mye om og meg kom jeg meg frem i god posisjon og kunne plukke enkeltryttere. Det var virkelig gøy i de skogbunnspartiene som innbør til store klinga og masse fart. Inntil på andre runden da jeg tro til med et vanvittig tryn. I høy fart klarte å bråstoppe i en rot og fløy som en svale over styret. Nesten alt jeg hadde i lommene ble kastet ut og etter en rask opprydding, kastet jeg meg på sykkelen igjen.

Det ble å hente inn noen ryttere igjen, men i rundingen til 4. runde var det over for min del. Punktering... Ingen god grunn til å bryte, jeg vet, men i og med at jeg var ved målseilet, så fikk jeg en tjuvstart på veien hjem. For min del var det uansett om det står DNF eller ikke bak navnet mitt, en deilig følelse å kjenne at beina svarer og at jeg slett ikke er dårligste gutten i teknikklassen. Jeg lå på en pen 8. plass ved siste mellomtid og det er vanvittig når man ser hva jeg har levert i UB-Cup tidligere.

Dagens opptur er når topp tre trioen i 40-49 snakker om unggutten i LCK-drakt som hadde et skikkelig tryn rett foran dem. Neste år er denne "unggutten" i 40-49. Men jeg holder meg godt! Åpenbart!!

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: Rønnern] #1625005 13/06/2013 06:52
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Rønnern
Dagens opptur er når topp tre trioen i 40-49 snakker om unggutten i LCK-drakt som hadde et skikkelig tryn rett foran dem. Neste år er denne "unggutten" i 40-49.
Velkommen skal du være, men forbered deg på at en av dem melder overgang til 50+ neste år ;-)

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1625090 13/06/2013 08:31
olechr Offline
More than words
More than words
Drøbak løypa er helt knall løype. Men jeg må innrømme at den egner seg svært dårlig til UB cup med så mange klasser. Er neste uforsvarlig å sende så mange ut i en så trang løype samtidig. Starten til menn elite feks blir sendt rett ut i et felt med de mindre. En ting er for oss, men er ikke veldig gøy å bli tatt igjen av en hau av voksene som kommer forbi på alle kanter i den trange løypa. Var flere små som nesten ble nedkjørt da de plutselig vinglet når det store feltet kom bakfra. Det er ikke bra i en cup som skal sørge for rekrutering.

Ambassadør for Scott.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: olechr] #1625133 13/06/2013 09:24
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: olechr
Drøbak løypa er helt knall løype. Men jeg må innrømme at den egner seg svært dårlig til UB cup med så mange klasser. Er neste uforsvarlig å sende så mange ut i en så trang løype samtidig. Starten til menn elite feks blir sendt rett ut i et felt med de mindre. En ting er for oss, men er ikke veldig gøy å bli tatt igjen av en hau av voksene som kommer forbi på alle kanter i den trange løypa. Var flere små som nesten ble nedkjørt da de plutselig vinglet når det store feltet kom bakfra. Det er ikke bra i en cup som skal sørge for rekrutering.

Stort sett enig Ole, men er ikke helt sikker på at løypa er for trang. Jeg tror startrekkefølgen og tidene var det største problemet.
M13-14 ble i følge progremmet sluppet ut 20 minutter før M sr/jr. Av de som startet i M13-14 var der 23 stykker som klarte en hel runde FØR M sr/jr startet som i praksis betyr at disse var rett foran dere da dere startet.

Helt enig at UB Cup skal være en hyggelig greie for rekrutteringen men det er morsomt å prøve å sykle fort i ritt også. I går ble det mye å bite seg i leppa og smøre seg med tålmodighet for ikke å forlate byen med drittsekk stempel etter å ha kjørt ned en ung rytter med fremtiden foran seg.

Særlig den lange smale tekniske utforkjøringen fra festningen er veldig lite egnet i et ritt som dette. Man er helt prisgitt tilfeldigheter om hvem som er foran på stien. På Strava ser jeg at jeg brukte 1:00 minutt på den raskeste turen ned der og 1:18 på den tregeste. Å tape 18 sekunder på 1 minutts sykling på grunn av kø synes jeg blir i meste laget.

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: brede] #1625135 13/06/2013 09:28
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Sitat: brede

Særlig den lange smale tekniske utforkjøringen fra festningen er veldig lite egnet i et ritt som dette. Man er helt prisgitt tilfeldigheter om hvem som er foran på stien. På Strava ser jeg at jeg brukte 1:00 minutt på den raskeste turen ned der og 1:18 på den tregeste. Å tape 18 sekunder på 1 minutts sykling på grunn av kø synes jeg blir i meste laget.

Da er det bare å gjøre som en Rye-rytter gjorde, og meiet ned en kompis for å komme seg forbi. Ikke noe "kommer på venstre" eller "unnskyld, vil gjerne forbi". Nei, bare "hnngh" med påfølgende fall for kompisen.

Litt trangt her og der, men jeg synes de yngre var flinke til å gi plass når man bad om det. Verre var det med at det ble så mørkt i den smale utforkjøringen at jeg ikke så en dritt.

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: brede] #1625144 13/06/2013 09:41
olechr Offline
More than words
More than words

På 2 av rundene ned der hadde jeg løpt fortere. Ene gangen så fikk jeg og Kristian 3 damer foran oss ned der. Og tapte sikkert 15-20 sek. Men da ble vi bare liggende bak begge 2 sånn at det ikke skulle bli avgjort på det.

Men enig at den bakken ned var det punktet som var mest håpløst. Selv kom jeg ikke forbi mens Johann kom forbi ned der og da var det avgjort. Johann hadde slått meg uansett da han spurter rundt meg og selger pølser. Men kjedelig å ikke ha muligheten.

Ambassadør for Scott.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: Ole] #1625146 13/06/2013 09:42
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Ole

Da er det bare å gjøre som en Rye-rytter gjorde, og meiet ned en kompis for å komme seg forbi. Ikke noe "kommer på venstre" eller "unnskyld, vil gjerne forbi". Nei, bare "hnngh" med påfølgende fall for kompisen.

Litt trangt her og der, men jeg synes de yngre var flinke til å gi plass når man bad om det. Verre var det med at det ble så mørkt i den smale utforkjøringen at jeg ikke så en dritt.

Helt enig at de yngre var flinke til å gi plass. Syntes bare det blir litt feil at de unge som faktisk rittet er for hele tiden på roe ned, svinge ut av løypa etc.

Ambassadør for Scott.
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1625149 13/06/2013 09:44
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Det ble noen kollisjoner, der man svinger av, inn i mål. så den løsningen fungerte ikke bra. I tillegg klarte ikke funksjonærene å holde orden på hvem som skulle hvor. Det er i grunnen greit, men da bør de ikke blande seg inn heller. Poden i m11 ble sendt inn mot mål en runde for tidlig. Så måtte han snu halveis nede i bakken å løpe opp igjen. Det var andre ubcup-ritt på rad, hvor han mistet en seier, på uforskyldte uhell. Blir mye tårer av slikt :-)

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: GardS] #1625595 13/06/2013 20:23
Sykkelhue Offline
Fersking
Fersking
Selv har jeg gitt poden min klar melding om at han uansett selv er 100% ansvarlig for å sykle rett løype og rett antall runder, og ikke stole på stressa funksjonærer som er dømt til å gjøre feil innimellom når det "renner" på med sykelister som skal ut på ny runde og inn i mål.

Med utgangspunkt i at deltakerne selv er ansvarlig for å sykle riktig antall runder, så er jeg enig i at det ikke er behov for løypevakter som prøver å styre dette. Har da heller ikke sette dette på UB-cup'n tidligere før i går på Drøbak.

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1625610 13/06/2013 20:47
Kjørpå! Offline
Entusiast
Entusiast
I fjor var jeg så heldig at jeg etter 1 runde akkurat rakk og komme bak damenes startfelt, det var en hard 2. runde. Litt kjipt for alle med så mange folk i løypa

Kjørpå!
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1625895 14/06/2013 10:22
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Trafikk er noe av gamet i Rundbane. Vi må bare passe på at det ikke blir urettferdig. Synes bl.a at de siste NC-rundene i Fiskum og Soon, fungerte bra på dette. Ubcuppå hverdager, blir en annen utfordring selvsagt. Bl.a. er det unødvendig for ubcup Drøbak å utsette startene. for alle syd for Oslo (som er de fleste), så er Drøbak av de med kortest reisetid

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: GardS] #1625958 14/06/2013 11:20
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: GardS
Bl.a. er det unødvendig for ubcup Drøbak å utsette startene. for alle syd for Oslo (som er de fleste), så er Drøbak av de med kortest reisetid
Støttes!
Selv om jeg må tvers igjennom hele Oslo for å komme til Drøbak foretrekker jeg en starttid som resulterer i mindre kø enn det var på onsdag og da mener jeg mindre sykkelkø - ikke bilkø :-).

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1626228 14/06/2013 20:19
R
runar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Hei
Da har vi lagt ut ca 700 bilder fordelt på to album fra UB Cup i Drøbak. De aller fleste er med, i hvert fall i aldersklassene ICON_SMILE Link fra Follo Sk sin hjemmeside.

http://idrett.speaker.no/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1343804&CatId=862

Runar

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: runar] #1630597 22/06/2013 10:56
R
RunarM Offline
Medlem
Medlem
R
28. august er det klart for stafett i United Bakeries Cup på Langsetløkka . I år har vi endret klasseinndelingen noe for at det skal være lettere for klubbene å få til mange lag. Vi går over til å ha tre etapper på hvert lag, og separate jente- og gutteklasser.

Opprinnelig ønsket vi å ha mix lag slik at klubbene jobbet for å rekruttere jenter. Statistikken for deltakelse i cup'en så langt, viser imidlertid at jenteandelen er såpass lav at kravet om jentedeltakelse hadde mer effekt på at man ikke klarte å stille lag for alle guttene som ønsket å delta. Vi tror også at det blir lettere å få til lag med kun tre etapper på hvert lag.

Informasjon om stafetten er oppdatert på http://ubcup.no/?page_id=63

Runar Moseby
Rittleder

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1658781 12/08/2013 20:16
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Minner om at UB-Cup sparker i gang igjen på onsdag i følge hjemmesiden. Da er det visstnok tilbake til Skullerud, denne gangen med løypa motsatt vei av det vi syklet i vår.

Har aldri forsøkt denne varianten før, så det blir en spennende utfordring ICON_SMILE

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: Rønnern] #1659347 13/08/2013 14:18
larsb Offline OP
Bjolsen Zeit
OP Offline
Bjolsen Zeit
Det blir nok syndeflod og gjørmeglatt fire minutter før start. Det er Skullerudtradisjon. Skal jeg beholde Fast Track eller bytte til Beaver med en gang?

LarsB

Re: Årets United Bakeries lekkasje (offisiell) [Re: larsb] #1659352 13/08/2013 14:24
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Sitat: larsb
Det blir nok syndeflod og gjørmeglatt fire minutter før start. Det er Skullerudtradisjon. Skal jeg beholde Fast Track eller bytte til Beaver med en gang?

LarsB

Jeg synes du skal gjøre sånn som du pleier før start på Birken.

Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support