Broren til no9 sin Yeti er til salgs:
En lett og leken Yeti AS-R med 120mm demping foran og 100mm bak. Karbon baktriangel. Den egner seg godt for sti og ritt, og er rask nok for de fleste på grusen. Høyst uoffisielt så veier den 10,5 kg uten pedaler.
Sykkelen er et selvbygg fra 2011, men har kun syklet Terrengsykkelrittet en gang og en United Bakeries-runde på Skullerud. Resten av tiden har den stått inne og blitt stelt med. All trening har foregått på hardtail.
Det betyr at sykkelen egentlig fremstår som ny, og har ingen skader eller riper av betydning. Sykkelen er godt vedlikeholdt og vasket etter hver tur.
Ramme: Yeti AS-R 2008/2009 modell, kjøpt ny høsten 2010. Karbon baktriangel, oppgitt vekt 2400 gram med demper
Demper: Rock shox Reba RLT foran og Fox RP23 med propedal bak
Krank: SLX 3x9
Girskiftere: X0 bakveksler, X9 foran, X0 girhendler.
Bremser: Avid Elixir R, 160 mm skiver
Hjul: Shimano XT
Styre: FSA XC281
Sram PG990-kassett (X0-serien, denne kostet 1000 kroner alene)
Pedaler: Shimano XT
Setet som står på er gammelt og slitt og sykkelen blir levert med et nytt Selle Italia X1 Limited Edition.
Hvordan kjøpe?
Jeg tar imot seriøse bud på PM, som publiseres her. Sykkelen er også lagt ut på Finn, flere bilder der. Jeg forbeholder meg retten til å nyte denne sykkelen en sesong til dersom jeg ikke er fornøyd med prisen. Tenker meg i området kr 14000,-
Sykkelen kan sees på Nordstrand i Oslo.