|
Skifte jobbeite?
|
Skifte jobbeite?
26/11/2012 12:35
|
Dragev87
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg har lyst på ny jobb, men jeg vet ikke hva slags jobb det skulle være...
I dag jobber jeg som økonomikonsulent/regnskapsfører i en næringsorganisasjon og fører regnskapet for flere ulike selskaper der. Har hatt jobben i 18 mnd, og dette er min første jobb etter utdannelsen. Arbeidsoppgaver er betaling og bokføring av fakturaer, lage utgående fakturaer, avstemminger, mva-rapportering, budsjettering osv. Med andre ord en back-office funksjon i en organsisajon jeg trives middels i, og med en sjef som er middels fornøyd med meg.
Jeg er utdannet siviløkonom med master i bedriftsøkonomisk analyse våren 2011.
Problemet nå er at jeg begynner å bli umotivert og lei. 8 timer på kontoret med avstemminger og bokføring føles uendelig lenge, de som sier at regnskapsføring er kjedelig har helt rett. Regnskapsførerfaget er helt klart feil hylle for meg, så jeg tror en fremtidig jobb i revisjon også er uaktuell.
Jeg har lyst til å jobbe "der det skjer", nærmere markedet og noe jeg er mer interessert i. Ikke bare få papir inn på pulten, taste på PC, og sette papirene i en perm etterpå. For så å gjenta.
Det store spøsrmålet er da hvor veien kan gå videre, og ikke minst hva som er realistiske yrker for en siv.øk som har jobbet 18 mnd om regnskapsfører.
Har du noen gode forslag?
|
|
|
Re: Skifte jobbeite?
[Re: Dragev87]
26/11/2012 12:42
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
har ingen tips mtp hva du kan bli, men hvorfor ikke bite i seg litt lengre tid der du er?
fordi en fremtidig arbeids giver vil se på 18mnd i din første jobb som noe merksnodig og kanskje bla videre til neste søker.
sivil økonom med bedriftsøkonomisk analyse som master høres jo relativt sett ut som papir inn på pult og legg inn på pc opplegg.