Interessant spørsmål med sikkert mange svar

Kommer vel veldig mye på an på både intensitet på øktene og restitisjonstid i mellom, og ditt nivå og mål. Spinning blir ofte høy intensitet og intervallpreget trening så viktig at kroppen får hentet seg inn igjen før neste eventuelle harde økt.
For min del har jeg holdt meg unna spinning i noen år, mer av tilfeldigheter da jobben har bra treningsrom med styrkeapperater og kondisjonstrening har blitt tatt på ski.
Sist vinter ble det mye rolig sone1 på rulla foran tvserier etc.
Meldte meg inn igjen på treningssenter i høst nettopp for å kjøre spinningtimer med høy puls i en periode, og har kjørt 3 økter i uka der siden starten på oktober, pluss 1-2 økter i uka på rulle hjemme eller tredemølle på jobb.
Opplegget mitt siste 2 månedene har bestått av dobbelt time på mandag, hvor jeg første timen har holdt igjen og kjørt på sone1, før jeg neste 1,5timen har blitt med på opplegget satt for timen(polar time med visning av puls på veggen) noe som innebærer siste timen så og si konstant i sone3 og opp i sone4. Med litt sykling før timen og mellom har total tid vært på 2,5time.
Har kjørt ny spinningstime på lørdag(75min) hvor det vel blir 45min i sone3, lite restitusjon før ny time på søndag som er mer preget 5-10min drag i sone3, 3-4stk.
I dagene mellom har jeg lagt inn ca 2 roligere økter i sone1. Er jo tre dager på rappen med hardkjør(lør-søn-man) så godt med hvile på tirsdag før rolig økt på onsdag.
Drar til Grand Canaria om 1,5 uke for å sykle, etter det så tror jeg at jeg justerer ned til kun 1-2 spinningøkter i uka i et par måneder, og kjører et par-tre økter på rundt 2 timer på rulla eller ski i stede med fokus på lavere pulssoner.