Hvor mye syre er det meninga at man skal kjenne i beina på terskelintervaller? Jeg har konstant syre i 3x15 minutter på sone 3-intervaller på rulla, må virkelig kjempe for hver watt og for ikke å stoppe opp på grunn av laktatopphopningen i beina. Men watten øker litt fra uke til uke, så har jo fremgang likevel. Jævlig irriterende og slitsomt å bli så utmattet både fysisk og mentalt etter øktene. Makspulsen min er mer eller mindre riktig, så ligger ikke i sone 5 uten at jeg vet om det.
Trenger svar fra oraklene jeg vet finnes her på terrengsykkel!
Da du sier du øker i watt så bør du få tatt en FTP test og kjøre watt soner slik som flere har sakt allerede, lettere å få en god å jevn økt som ikke blir for hard.
Men slik du beskriver "symptomene" dine, så høres det ut som noe jeg hadde de første 150timene på raceren min, fikk sykkelen stilt inn ved hjelp av bikebrothers og gikk utifra jeg hadde perfekt sittestilling til jeg kjøpte ny sykkel og begynnte å justere på den. Leste mye på nett og uansett hvilken metode jeg fant så skulle setet være MYE høyere enn det jeg hadde. Økte høyden på setet med 2-2,5cm og BOOM, første økta fikk jeg blodsmak i kjeften, puls i været og ikke syre før den skulle komme.
Kanskje dette kan være noe å sjekke, setet er for lavt slik at beina tar kveld lenge før pulsen orker å komme?.