Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Windows Phone 8

Windows Phone 8 #1525364 23/11/2012 23:34
aksel2 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Etter at telefon ble mistet/stjålet på ferie, så måtte jeg ha en ny da, og valget falt på en Windows telefon. HTC X.

Siden jeg har brukt Windows i både jobb og fritid i snart 20 år, så føler jeg meg både trygg og kjent med det operativsystemet.
Jeg er ikke noen data ekspert, men tror jeg er over normalt gjennomsnitt.

Jeg har vært spent på Windows 8 og muligheten for og få synkronisert alle dupedittene, samt at jeg ikke liker naziPhone.

Etter 2 døgn med telefonen så har jeg bare en ting og si. STYR UNNA!!!

Dette var tragisk. Jeg har aldri opplevd maken til rot. Det er så lite som er sømløst og fungerer.
Registrere kreditkort i Xbox live…. Måtte ha helpdesk til å legge inn all data.

Høre live stream med Music Live… Har brukt minst 5 timer med søk og helpdesk. Fungerer ikke.
Helpdesk viste ikke forskjell på Windows phone 7 og 8. Eneste løsningen de hadde til meg var og laste ned Zune på nytt.

NRK Podkast… Fungerer ikke.
Internet Explorer har problemer på mange nettsider, og det er ikke mulig og laste ned andre nettlesere.

Nå har jeg fortsatt Windows 7 på pc’en, men etter denne opplevelsen så vet jeg ikke om jeg vil ha windows 8 på en god stund. Jeg så faktisk frem til Windows 8.
Jeg kjøpte meg en lenovo tablet i 2008 fordi jeg trodde dette var fremtiden, og jeg synes den var et bedre kjøp.

Sitter det andre med erfaringer på forumet?

Stumpjumper S-Works
eBay build Scott Spark Custom Comfort
Isak Impulse
Re: Windows Phone 8 [Re: aksel2] #1525368 23/11/2012 23:45
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Er vel en grunn til at en av de mest betrodde medarbeiderne gjennom 23 år måtte slutte. Windows 8 har fått enkelte tilhengere. Dette er normalt all den tid enkelte finner utfordringer og glede ved å leke seg og teste ut nye ting.

Det som derimot er trist, er at de har rotet bort en platform som faktisk hadde blitt bra og som folk flest trivdes med. Tenker da på Win7 og Windows server 2008x. For en ting er at de ville inn på mobil / nettbrett markedet, men at de virkelig har turt å tukle med server/pc konseptet på denne måten, vel det er rett og slett litt uforståelig.

Og joda, jeg kjører Win8, men kommer IKKE til å integrere det på min arbeidsplass. Her skal man kaste bort en drøss med penger på noe så unyttig som å lære folk et nytt brukergrensesnitt. Ting er skjult og lite tilgjengelig.
Sett på en annen side så vil det generere større behov for brukerstøtte :-( men god økonomi for bedriftene er det ikke å bytte. Med Office løsninger som begynner å bli relativt bra i nettskyene så skal dem jammen passe seg,
Dette åpner for andre plattformer i bunn når man blir uavhengig av MS på OS siden. Et lite steg opp til på google docs, Office 365 og et par andre, så er det bye bye MS - OS

Moderator  support