|
GoPro Silver eller Black?
|
Re: GoPro Silver eller Black?
[Re: ]
20/11/2012 10:17
|
Braatnes
Entusiast
|
Entusiast
Det spørs litt hvor avanserte og flotte snutter du vil lage egentlig. Det er klart at med 60 bilder pr sekund i full HD har du bedre utgangspunkt hvis du vil lage kule slow-motion videoer bla.a. I tillegg har jo black superoppløsningen på 4000p, noe som nesten ikke er anvennelig til noe annet enn kino eller hvis du vil bruke kun et lite utsnitt av det du filmet og fortsatt opprettholde HD'en
Ellers så betaler du jo litt ekstra for å få med fjernkontrollen. Det kan jo være greit hvis du skal plassere kameraet feks i bunnen av et hopp/bakke e.l for å filme deg selv. Men den samme funskjonen får du jo også i en gratis app til mobilen...
Oppsumert: Skal du ha et kamera fastmontert på brystet for så å klipp enkelt når du kommer hjem så er silver mer enn nok. Skal du lage avanserte klipp med mulighet for heavy redigering og effekter i etterkant så burde du vurdere black.
|
|
|
20/11/2012 12:40
|
Oekern
Avhengig
|
Avhengig
Prøv deg fram med Chest mount ja. Dritkult når man får til vinklingen !
Richmond SL3 Richmond SLR Composite
|
|
|
20/11/2012 13:13
|
ScottRacing
Ringrev
|
Ringrev
Hei Skal kjøpe go pro kamera, men er usikker på hvilken modell. Er helt grønn på dette området, så setter stor pris på svar! Er i samme situasjon; men skal feste kameraet på setepinnen for å filme nærgående bilister, evn ta jobben med å finne dem på facebook og sende dem linken til videosnutten på youtube vil vel tro at white modellen er grei nok til å filme fjes og reg nr ?
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
20/11/2012 13:18
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det ikke sånn at White har samme innmat som den gamle Hero HD, Silver samme innmat som den gamle Hero 2 HD, og Black er helt ny og oppgradert. Både White og Silver har i tillegg innebygd wi-fi og selvsagt blitt 30% mindre.
Trenger du ikke wi-fi, og ikke er så opptatt av størrelsen, kan man altså kjøpe en eldre Hero eller Hero 2 en del billigere. Film-/bildekvaliteten er den samme.
Redigert av parob; 20/11/2012 13:20. Rediger grunn: Sorry, ser de nye modellene også har bedre undervannshus enn eldre Hero versjoenr
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: ScottRacing]
20/11/2012 15:17
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hei Skal kjøpe go pro kamera, men er usikker på hvilken modell. Er helt grønn på dette området, så setter stor pris på svar! Er i samme situasjon; men skal feste kameraet på setepinnen for å filme nærgående bilister, evn ta jobben med å finne dem på facebook og sende dem linken til videosnutten på youtube vil vel tro at white modellen er grei nok til å filme fjes og reg nr ? Kjøp et pent brukt eksemplar av 2'ern! Det holder i massevis til det du ønsker! Jeg kommer sannsynligvis til å selge mitt om kun kort tid, da jeg også bruker gopro kameraet i jobbsammenheng og er mer eller mindre avhengig av wifi og derfor nå oppgraderer... Men det er sikkert mange andre også som oppgraderer, bare fordi man har lyst på! 
|
|
|
[Re: Oekern]
20/11/2012 20:56
|
BikeTorjus
Veteran
|
Veteran
Prøv deg fram med Chest mount ja. Dritkult når man får til vinklingen ! skjønner ikke hvorfor folk syntes det er så bra med chest mount, man ser lite, det rister mye og får ikke et veldig kult bilde av det heller.
Orbea Occam H20 LT 2022 Diamant AR Sora
|
|
|
[Re: BikeTorjus]
20/11/2012 22:57
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Riktig vinkel og en egenmekket større brystplate kan gjøre susen.
Del stien, skru av Strava
|
|
|
[Re: Raymond]
22/11/2012 02:16
|
_Moe_
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kommer sannsynligvis til å selge mitt om kun kort tid, da jeg også bruker gopro kameraet i jobbsammenheng og er mer eller mindre avhengig av wifi og derfor nå oppgraderer... På hvilken måte har du gjort deg avhengig av WiFi til GoPro? Siden GoPro Hero 2 inntil nylig bare har brukt WiFi til fjernkontrollen, så har den ikke vært veldig avhengighetsskapende for min del. Heller ikke den nylig lanserte appen til iOS og Android ga meg stjerner i øya, men er det andre ting med WiFi-løsninga på Hero 3 som gjør den mye bedre enn Hero 2 med WiFi backpac?
|
|
|
[Re: _Moe_]
22/11/2012 04:47
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kommer sannsynligvis til å selge mitt om kun kort tid, da jeg også bruker gopro kameraet i jobbsammenheng og er mer eller mindre avhengig av wifi og derfor nå oppgraderer... På hvilken måte har du gjort deg avhengig av WiFi til GoPro? Siden GoPro Hero 2 inntil nylig bare har brukt WiFi til fjernkontrollen, så har den ikke vært veldig avhengighetsskapende for min del. Heller ikke den nylig lanserte appen til iOS og Android ga meg stjerner i øya, men er det andre ting med WiFi-løsninga på Hero 3 som gjør den mye bedre enn Hero 2 med WiFi backpac? Ved å teste det....  Jeg jobber med konferanser og events, og da har vi i flere sammenhenger hengt opp et kamera og laget timelaps osv av store omrigger, gjennomføringer osv, men det er ikke alltid man har behov for/ønsker å sette i gang kameraet i det man plasserer det, og ofte henger det sånn til at man må ha stige for å nå det. Da kommer wifi til sin absolutte rett!!! Og så hender det jo også (selvfølgelig) at man bommer på vinkel osv...  Og da var jo alt for gjeves... Så muligheten til å få opp bildet direkte på telefonen via app er genialt for å finne ønsket plassering! Stjerner i øya....næææ....praktisk til sine ting, ja absolutt!  Det som gjør løsningen bedre på 3'ern, er ikke så mye annet enn at det er hendigere og ikke en backpack løsning.... Lettere å bruke det ute på tur og, når det alltid er kun et tastetrykk unna. I tillegg gjør det ikke noe at kameraet er oppgradert et lite hakk, i hvert fall ikke til event bruk.. Og sist men ikke minst, mitt private er så mye i bruk til jobb, og pr nå så har jeg ikke wifi backpack selv, kun lånt og testet..så ift å kjøpe inn det er det like greit å oppgradere hele kameraet. 
|
|
|
[Re: Raymond]
22/11/2012 15:05
|
_Moe_
Entusiast
|
Entusiast
Ja, at man får WiFi uten BackPac er en fordel, da har man fortsatt mulighet til å sette på skjerm eller ekstra batteripakke også. Det jeg ermest skuffa over med BackPac-løsninga er at det er drøyt tre sekunders lag mellom kameraet og bildet i telefon-appen. Dersom det er redusert til nærmere null, dvs. mindre enn 1/2 sekund, så vil jeg vurdere å oppgradere selv. Jeg bruker GoProen sammen med et hexakopter, og selv om jeg ikke flyr FPV (first person view) så er tre sekunders forsinkelse for mye til at det blir nyttig.
|
|
|
06/12/2012 14:50
|
ScottRacing
Ringrev
|
Ringrev
Bruker UP GoPro i utrykningsbilene ?
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
[Re: ScottRacing]
20/12/2012 19:36
|
Bjørnson
Medlem
|
Medlem
Jeg solgte nettopp to ubrukte Hero2 kamera. Grunnen var at det var håpløst med Wifibakstykket som må lades SEPARAT! Jeg endte opp med fire batterier som må lades... Det er rett og slett to for mye. Samtidig sliter GoPro veldig med batterikryping der batteriene taper strøm over tid om man ikke tar det ut av kamera. 3eren virker som en mer komplett pakke for meg 
|
|
|
[Re: Bjørnson]
21/12/2012 08:30
|
tth
Fersking
|
Fersking
Jeg har akkurat fått mitt hero3 kamera, men leser at man må ta en softvareoppdatering for å få det til å virke med app på iPhone. Er det noen som har oppgradert og prøvd appen?
|
|
|
[Re: tth]
21/12/2012 08:59
|
Lookatme
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har akkurat fått mitt hero3 kamera, men leser at man må ta en softvareoppdatering for å få det til å virke med app på iPhone. Er det noen som har oppgradert og prøvd appen? Ja. Det funker som forventet. Kanskje ett lite hakk tregere enn ønskelig, men det funker til formålet
|
|
|
21/12/2012 12:08
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Har black. Appen funker fint. Fjernkontrollen til black er sikkert kjekk om man skal styre flere kameraer, men appen og iphone gjør jo litt samme nytten, kjekt med å kunne se bildet og, trenger ikke ekstern skjerm da. Er vel 1-2sek delay fra kamera til telefon. Samtidig fjernkontrollen tåler litt mere drittvær.
Savner å kunne se opptaket på appen/telefon etterpå.
Black har og litt bedre lys på sine opptak. Det var utslagsgivende for min del. Samtidig er jo bildene helt rå, et kamera som tåler tidens tann. Betalte 3200.- fra applestore.no levert på døra etter en uke på tross av at det sto 3uker. Husk class10 minnekort.
|
|
|
|
|