Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Mp3 har ødelagt musikken!

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: Stein] #1522812 19/11/2012 12:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Stein
MTV

Nu har jag inte sett mycket på MTV de senaste åren men för mig verkar det som att de nestan helt har slutat med musik på deras huvudkanal. Bara en massa reality shower och liknande varje gång jag klikar in på den kanalen.

Möjligt att jag har fel men jag tror MTV var stora och viktiga på 80-90 talet men att de inte är det längre.

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: GeirK] #1522878 19/11/2012 14:52
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Til jul ønsker jeg meg et par Sennheiser Momentum til jobb-bruk samt reiser der jeg har plass til å dra med litt utstyr.

Nå som lydnerdene er samlet, kan noen tipse meg om trådløse hodetelefoner som funker like bra i sofaen sammen med macen som ute på gåtur med iPhonen? Lyden trenger ikke å være outstanding. Det viktige er at de sitter komfortabelt uten at det ser ut som at jeg er på rømmen fra et platestudio og at de som sagt ikke har en plagsom ledning.

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: fredriks] #1522880 19/11/2012 14:56
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: fredriks
MTV

Nu har jag inte sett mycket på MTV de senaste åren men för mig verkar det som att de nestan helt har slutat med musik på deras huvudkanal. Bara en massa reality shower och liknande varje gång jag klikar in på den kanalen.

Möjligt att jag har fel men jag tror MTV var stora och viktiga på 80-90 talet men att de inte är det längre.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: Frank H] #1523217 20/11/2012 08:19
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er intet annet galt med MP3 enn at det er en lossy codec. Derfor komprimerer jeg til FLAC.

Lydstyrkekrigene har gjort den største skaden for min del. Arbeidene til artister som i utgangspunktet har noe musikalsk å fare med har blitt flatskviset og tilpasset størst mulig gjennomslagskraft på radio, og resultatet er plater som er ulidelige på alt annet enn bussturer og andre steder med høy bakgrunnslyd.

Og slik er det blitt: Man hører ikke på musikk stort lenger. Den er ørefyll mens man gjør andre ting. Og musikkmengden er uhorvelig.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: Stein] #1540892 07/01/2013 11:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: GeirK
Til jul ønsker jeg meg et par Sennheiser Momentum til jobb-bruk samt reiser der jeg har plass til å dra med litt utstyr.

De er utrolig flotte, og skal etter hva jeg har hørt låte svært bra rett ut av en iPad/iPod/mobil også, som forøvrig var produsentens intensjon.

Dette er saker. Jeg bruker en gammel iPhone 3GS som musikkspiller på jobb og siden jeg har en dock og hodetelefonutgangen på telefonen er ødelagt, kjører jeg lyden gjennom et av MFi utviklingskortenen våre, som drar lyden ut som USB og har egen DAC/HP amp.

Først likte jeg ikke lyden i dem i det hele tatt. Så leste jeg litt på nettet og de viser seg at siden de er så små, kan det være litt problem for folk med store ører å få dem til å slutte helt tett rundt ørene. Når jeg skyver dem på bakfra slik at øret blir liggende inni, låter det så bra at det er av og til vanskelig å konsentrere seg om jobben! Det er en utolig oppløsning i hele registeret - selv på moderate volumer. De lekker litt lyd, så i åpent landskap er det antakelig mulig å irritere kolleger. Det er så lette og komfortable at en ikke merker at en har dem på hodet.

Diana Krall: East of the Sun (West of the Moon): Her er det en kul kontrabass-solo, med først fingerplukking og deretter bue - alt med en forsiktig cymbal på toppen. Det er så klart og så reint at det er en fryd, og når hun begynner å synge igjen, gjør mellomtonen virkelig stas på den flotte stemmen hennes.

Ja, Stein. De låter like bra rett ut av min iPad eller iPhone 5, men på iPhonen må jeg skru ganske langt opp for å få skikkelig volum.

Bra ser de ut også.

Vedlegg
Photo 07.01.13 12 04 59F.jpg (142.62 KB, 403 nedlastinger)

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: knuthaug] #1541189 07/01/2013 21:52
R
Ragnus Offline
Medlem
Medlem
R
Sitat: knuthaug
Sitat: fredriks
MTV

Synes den videoen oppsummerte det ganske bra egentlig...

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: Frank H] #1541530 08/01/2013 16:21
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nettradio er et annet eksempel. Blæææææ. Ville heller hatt FM på den teite Denon-recieveren min. Forresten, mulig den har det.

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: skubisan] #1541642 08/01/2013 20:20
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: skubisan
Nettradio er et annet eksempel. Blæææææ. Ville heller hatt FM på den teite Denon-recieveren min. Forresten, mulig den har det.

Nei det har den ikke. Får bruke noen måneder på å lytte igjennom alle de 12000 stasjonene som er tilgjengelig så jeg kan lagre de tre(!) beste på hurtigvalget på fjernkontrollen. Eller kjøpe en separat DAB.

Re: Mp3 har ødelagt musikken! [Re: skubisan] #1541717 08/01/2013 22:27
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan

Det finnes unntak. Radio Paradise er en radiokanal jeg synes er en fantastisk kilde til å oppdage ny musikk, og det er satt sammen spillelister som faktisk fungerer.

Per B.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå