Her er min tidligere rittsykkel, nå jobb og vintersykkel. En helt ordinær cube reaction med xt-utstyr. Piggdekk, skjermer og dx-lykt gjør at jeg kan suse sakte gjennom snøen...
Her er min. Valgte å kjøpe ny sykkel på høstsalg i år. Ikke et galt kjøp for 1990 kroner. Litt ekstra for skjermer og bagasjebærer. Gila-gaffelen ble for spinkel så den ble bytta ut med en Manitou Axel fra 2006. Piggdekkene hadde jeg fra fjorårets priskrig på nokian extreme.
Når vinteren er over settes original gaffel og dekk på og gis til den som donerer mest til min Mo (se signatur). Selvsagt nyoverhalt og med slitte deler byttet ut.
Bruker mine sykler hele året. Med Navgir, skikkelige skjermer med skvettlapper, skivebremser og en ramme som er fullstendig pakket inn i M3 steinsprutteip så bare ler de av saltslapset.
Her er min vintersykkel i år igjen, som jeg har hatt de siste seks årene. En fatbike med Rohloff og variabel setepinne. Dette er den beste sykkeltypen man kan ha i skogen på vinteren, sett under ett. Og min holder fortsatt stand, noe den kommer til å gjøre i mange år enda. Det gjør at man ikke har lavsesong noen gang i året. Det ser til slutt ut til at de mest konforme personene her på terrengsykkel.no også har begynt å skjønne det.
Every man is guilty of all the good he did not do.
Det er kappet. Bildet er fra da den var bygget ny og ikke prøvd enda.
Men det tok en stund før jeg kappet det. Dette fordi det lenge var aktuelt å dra til USA på ritt. Evingson anbefalte en mye mer opprettet sittestilling, siden enhver hastigheten var lå lav at det var meningsløst å tenke på aerodynamikk. Men slik ble det ikke og jeg kappet etterhvert kronerøret (faktisk uten å fjerne gaffelen fra sykkelen. Men det ble perfekt.)
Jeg har gjort noen andre småforandringer også.
Every man is guilty of all the good he did not do.
Sitter på en Merida 29" som jeg vurderer å kjøpe piggdekk til. Sykler til/fra jobb Tjøme-Tønsberg, med sykkelsti hele veien, så det er lite salt og drit som kommer på drivverk. Hva slags dekk burde jeg i tilfelle velge, og evt fra hvor?
Er det noen som har noen gode anbefalinger til vintersykkel? Har lekt med tanken på en CX, men de blir fort veldig dyre. Budsjetter er evt opp til 5.000.
Den nakamuraen er den kuleste så langt. Nakamura kommet med Fatbike. Det hadde faktisk vært skikkelig kult
Takker og bukker Jess, det kommer en Nakamura fatbike (og en Diamant). Det lages en pre-production/prototype serie på litt over 100 sykler nå som skal ut til butikkansatte som har bestilt, og sponsete ryttere som Elisabeth Sveum, Martin Olsen, osv. for testing og feedback.
Jeg vil også ha egen dedikert vintersykkel.. Bruker terrengsykkal som vintersykkel, men vurderer sterkt en 200 kroners finn sykkel når den værste saltinga er på gang..
Her er min vinter hoi ;o) En gull-lakkert lekker liten sak fra Gekko. Skal vi tippe på tidlig 00tallet?(Blir sikkert rettet på) Kjøpt hos Stigs verksted på Strømmen av en kompis, og overtatt av meg i 07 hvor jeg så gav den til min kone som brukte den 3 år på rappen i Birken, men som ble så dritt lei av møkka vær at sykkelen bare ble stående etter det. Før jeg så fant ut at dette er jo den ultimate vintersykkel, kun med mindre opp/nedgraderinger. XT bakgir, LX fram, en fantastisk BB-ES25 Oktalink krank som fungerer år etter år i hardt vær. Alex rims foran med gullfarget LX nav, og Mavic 517 med sortfarget LX nav bak. Nokian Extreme 294 foran og Maxxis Crossmark bak, fungerer på de fleste underlag. Heltrukne gir strømper sørger også for problemfri giring i de fleste kuldegrader, og en feeet skjerm foran som hindrer salt og møkk i å feste seg i mitt vakre andlet. Tut og kjør. Ha en fantastisk sykkel vinter.
Her er min høst/vintersykkel.Diamant Apex T4 29èr. Benyttet mye til stisykling med Maxxis Arden 2.25 dekk, men nå er det påmontert Ice Spiker Pro 2.25:). Merker at gaffelen er litt spe for de heftigste stiturene, samt nå når minusgradene begynner å få tak blir den veldig stiv:/. Bremser må snart luftes, ellers så er sykkelen tipp topp, og jeg er veldig fornøyd. Benyttet og til endel grusøkter i høst..
Her er min høst/vintersykkel.Diamant Apex T4 29èr. Benyttet mye til stisykling med Maxxis Arden 2.25 dekk, men nå er det påmontert Ice Spiker Pro 2.25:). Merker at gaffelen er litt spe for de heftigste stiturene, samt nå når minusgradene begynner å få tak blir den veldig stiv:/. Bremser må snart luftes, ellers så er sykkelen tipp topp, og jeg er veldig fornøyd. Benyttet og til endel grusøkter i høst..
Her er vintersykkelen min som har kostet meg en sixpack inkludert oppgradering til crossmark dekk Nå må bare pedaler og led lysene på så er den klar til tjeneste. Den er ikke lett og eller fancy på noe som helst vis, men den skal få gjøre jobben i saltslapset.
Det eneste som bekymrer er litt lite klaring mellom skjerm og dekk etter at crossmark 2.1 kom på, men det går vel greit.