|
|
Iphone 5. Søppel?
|
Iphone 5. Søppel?
02/11/2012 13:32
|
Helium1
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Mim HTC desire gispet etter luft nå på slutten så jeg bestemte meg for å prøve en Iphone ettersom den leiern er full av heiende patrioter. Fin lekker sak dette her! Riktig dimensjoner for handa mi. Men har endel å klage på. Klager jeg egentlig ikke har sett andre steder:
1# Samtalekvalitet. I motsetning til kanskje mange andre skal jeg førstogfremst bruke telefonen til å snakke i. Sammenlignet med HTC er dette ikke bra. Høres ut som man hører på en kortbølgeradio. I tillegg er lyden opphakket og høres til tider kunstig ut
2# OS; hvorfor kan man ikke finne på en enklere måte å slå wifi og 3g av og på? Jeg liker å spare på batteriet.
3# Os,hvorfor slutter ikke programmene når man lukker de? Er jo helt håpløst tungvint å avslutte de.
4# Alle skryter av at den er så "rask" å bruke.Mulig det men min henger når den skal laste ned uansett om det er wifi eller 3g.
5#Savner den blå eller grønne lysdioden som fortalte om melding inn. Slik det er nå må jeg trykke på home knappen for å sjekke.
6#Imessage,hva er dette? For å sende bilder til motaker må mottaker være på wifi hvis ikke kommer det ikke frem? 3g holder ikke.
7# Skjermen er skarp ja. Jeg som er på grensen til å begynne å bruke lesebriller synes oppløsninger er for høy for skjerstørrelsen.
Nå kan det jo være slik at siden jeg er newbie på Eple ikke har fått med meg alt av instuksjoner men jeg vil gjerne ha andre sitt inntryk av denne talatuten!
Redigert av Helium1; 02/11/2012 13:32.
|
|
|
Re: Iphone 5. Søppel?
[Re: Helium1]
02/11/2012 13:38
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Mim HTC desire gispet etter luft nå på slutten så jeg bestemte meg for å prøve en Iphone ettersom den leiern er full av heiende patrioter. Fin lekker sak dette her! Riktig dimensjoner for handa mi. Men har endel å klage på. Klager jeg egentlig ikke har sett andre steder:
1# Samtalekvalitet. I motsetning til kanskje mange andre skal jeg førstogfremst bruke telefonen til å snakke i. Sammenlignet med HTC er dette ikke bra. Høres ut som man hører på en kortbølgeradio. I tillegg er lyden opphakket og høres til tider kunstig ut
2# OS; hvorfor kan man ikke finne på en enklere måte å slå wifi og 3g av og på? Jeg liker å spare på batteriet.
3# Os,hvorfor slutter ikke programmene når man lukker de? Er jo helt håpløst tungvint å avslutte de.
4# Alle skryter av at den er så "rask" å bruke.Mulig det men min henger når den skal laste ned uansett om det er wifi eller 3g.
5#Savner den blå eller grønne lysdioden som fortalte om melding inn. Slik det er nå må jeg trykke på home knappen for å sjekke.
6#Imessage,hva er dette? For å sende bilder til motaker må mottaker være på wifi hvis ikke kommer det ikke frem? 3g holder ikke.
7# Skjermen er skarp ja. Jeg som er på grensen til å begynne å bruke lesebriller synes oppløsninger er for høy for skjerstørrelsen.
Nå kan det jo være slik at siden jeg er newbie på Eple ikke har fått med meg alt av instuksjoner men jeg vil gjerne ha andre sitt inntryk av denne talatuten!
1: Jeg bruker alltid headset av samme årsak. Da er lyden flott. 2. Litt enig med deg. De har bedret det et hakk på blåtann, men jeg savner enda en funksjon på forsiden hvor man kan skru kommuikasjonsting av og på. 3. Man lukker dem ikke, man legger dem i bakgrunn. Mange programmer er aktive selv om man lukker dem. Å avslutte ting gjør jeg en gang i uken. Ikke et problem, slik jeg ser det. 4. Vet ikke hvor rask Ipn 5 er da jeg ikke har akkurat denne. 5. Aldri savnet. Den durer når det kommer melding, og en gang til hvis den ikke er lest. Får alltid med meg meldinger. 6. Usikker på hav det er, men det kan skrues av. Bilder som MMS kan sendes både over 3G og Edge, velger den å bruke wifi er det fordi det skal være raskere. Den benytter "raskeste" mulige vei. Imessage skal være billigere å bruke enn sms. Du kan også motta imessage hvis du er et sted med wifi, men uten mobildekning(ja, jeg var det for et par uker siden, i pokkeivold i California). Men jeg har mye rare ting med imessage. En annen ting er at man kan koble flere telefoner, mac og ipad på samme konto og få meldinger til alle dingsene. Bruker man det ikke kan imessage skrues av. 7. Vetke, jeg har ikke den modellen, men sliter foreløpig ikke med oppløsninga på 4s. Svarer vel litt, uten å forsvare det :-) Man får leve litt med den, de er litt annerledes enn andre ting. Det er vel som å gå fra eplofon til android, litt slitsomt i begynnelsen, men så blir man vant til det.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
02/11/2012 13:52
|
GeirK
More than words
|
More than words
Man får leve litt med den, de er litt annerledes enn andre ting. Det er vel som å gå fra eplofon til android, litt slitsomt i begynnelsen, men så blir man vant til det.
Nei - det skal jeg love deg at man ikke bli vant til. Vi får kun Android gjennom jobb, og da 3GS-en min takket for seg, måtte jeg få en nødløsning mens jeg venter på 5-ern. Det er noen ting jeg liker, men for det meste synes jeg min Galaxy SII er et knotehelvete sammenlignet med iOS. At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/11/2012 14:00
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Man får leve litt med den, de er litt annerledes enn andre ting. Det er vel som å gå fra eplofon til android, litt slitsomt i begynnelsen, men så blir man vant til det.
Nei - det skal jeg love deg at man ikke bli vant til. Vi får kun Android gjennom jobb, og da 3GS-en min takket for seg, måtte jeg få en nødløsning mens jeg venter på 5-ern. Det er noen ting jeg liker, men for det meste synes jeg min Galaxy SII er et knotehelvete sammenlignet med iOS. At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. :-D Jeg har ikke tenkt å til Android.
|
|
|
02/11/2012 14:03
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. I hvilken applikasjon er det dette ikke fungerer? Jeg mener bestemt å ha gjort dette flere ganger, både i den medfølgende nettleseren og i Firefox.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
02/11/2012 14:04
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. I hvilken applikasjon er det dette ikke fungerer? Jeg mener bestemt å ha gjort dette flere ganger, både i den medfølgende nettleseren og i Firefox. Han skrev epost, ikke i nettleser.
|
|
|
[Re: Anders A-R]
02/11/2012 14:11
|
GeirK
More than words
|
More than words
At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. I hvilken applikasjon er det dette ikke fungerer? Email leser jeg i email-appen
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
02/11/2012 14:15
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
3# Os,hvorfor slutter ikke programmene når man lukker de? Er jo helt håpløst tungvint å avslutte de. Hvorfor vil du avslutte programmet? 5#Savner den blå eller grønne lysdioden som fortalte om melding inn. Slik det er nå må jeg trykke på home knappen for å sjekke. Du kan velge at blitsen blinker når du får SMS/e-post/oppringing/push-varsel. Meget praktisk.
|
|
|
02/11/2012 14:15
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Email leser jeg i email-appen
Ok. Ser at det kan være irriterende. Jeg bruker K-9 Mail for min epost og der fungerer heldigvis det. Det hadde blitt mye ulest epost uten den muligheten.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
02/11/2012 14:16
|
skibum
Besatt
|
Besatt
... At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig.
Hmm, det mener jeg er mulig på min. Har byttet til en HTC, og der er det i alle fall fint mulig. Skal sjekke på fruens SGSII og gi deg en tilbakemelding, men det kan være at Samsung sin e-postleser ikke er helt god...
|
|
|
[Re: jaknudsen]
02/11/2012 14:21
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Du kan velge at blitsen blinker når du får SMS/e-post/oppringing/push-varsel. Meget praktisk.
Godt tips 
|
|
|
02/11/2012 14:29
|
Ole
More than words
|
More than words
Hmm, ser ut som jeg må holde liv i min HP/Palm Pre3 med webOS en stund til. Ekte multitasking UI, lett tilgang til alt av systemting fra nedtrekksmeny på høyre side (WiFi, Wlan, 2G/3G, GPS etc), og hvert program har sin egen nedtrekksmeny med instillinger på venstre side. Non-intrusive systemmeldinger - selv når telefonen ringer kan jeg skrive ferdig og sende eposten før jeg svarer. Og hardware-tastatur, jeg skriver raskere enn toget. 
Redigert av Ole; 02/11/2012 14:30.
|
|
|
02/11/2012 14:41
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
Nei - det skal jeg love deg at man ikke bli vant til. Vi får kun Android gjennom jobb, og da 3GS-en min takket for seg, måtte jeg få en nødløsning mens jeg venter på 5-ern. Det er noen ting jeg liker, men for det meste synes jeg min Galaxy SII er et knotehelvete sammenlignet med iOS. At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. Det kan man ihvertfall med HTC One X.. Savner ingenting med Apple.. Nå blir det snart One X+ på meg. Med Jelly Bean 
|
|
|
02/11/2012 14:44
|
Kruser
Ringrev
|
Ringrev
At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. I hvilken applikasjon er det dette ikke fungerer? Email leser jeg i email-appen Tydeligvis deg det er noe galt med  Funker helt fint med min SII
|
|
|
02/11/2012 14:46
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
synes oppløsninger er for høy for skjerstørrelsen.
hvafforno? Første gang jeg hører noen klager på for høy skjermoppløsning  Men ellers er jeg enig i flere av punktene dine. Forresten, når det gjelder lukking av programmer er det vel ikke "håpløst tungvint" og dessuten ser jeg ikke helt poenget med å lukke dem.
|
|
|
[Re: Andrehua]
02/11/2012 14:48
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei - det skal jeg love deg at man ikke bli vant til. Vi får kun Android gjennom jobb, og da 3GS-en min takket for seg, måtte jeg få en nødløsning mens jeg venter på 5-ern. Det er noen ting jeg liker, men for det meste synes jeg min Galaxy SII er et knotehelvete sammenlignet med iOS. At man ikke kan zoome HTML-epost er jo bare latterlig. Det kan man ihvertfall med HTC One X.. Savner ingenting med Apple.. Nå blir det snart One X+ på meg. Med Jelly Bean Gled deg til one x(+)! Den er råbra. 
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
02/11/2012 15:02
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
I know  Blir spennende å se om batteriet er endel bedre slik de sier. Det er eneste minuset jeg kommer på egentlig, på One X.
|
|
|
02/11/2012 15:44
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Du kan velge at blitsen blinker når du får SMS/e-post/oppringing/push-varsel. Meget praktisk.
Godt tips  Hvor?
|
|
|
02/11/2012 16:03
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
#4 Hva er det som henger? Når du skal laste ned en nettside? Min iPhone5 er raskere enn lynet! Den laster nettsider raskere enn iPad2 og ofte raskere enn min helt nye bærbare maskin MacBookPro Retina. #7 Oppløsningen er ikke "problemet" her. Det er heller det at du mener at de bruker for liten størrelse på teksten i brukergrensesnittet. Men hvilke tekster er det du sliter å lese? I Settings/General/Accessibility kan du skru opp tekststørrelsen på e-poster, kontakter, sms ++
|
|
|
[Re: Andrehua]
02/11/2012 16:25
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I know  Blir spennende å se om batteriet er endel bedre slik de sier. Det er eneste minuset jeg kommer på egentlig, på One X. Tja, min holder i 3 døgn med facebook på, mobildata og wifi. Normal skjermstyrke og litt spilling noen ganger for dag.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
02/11/2012 16:29
|
Open 1.0
Ivrig
|
Ivrig
For 10 år siden kunne jeg ha med mobilen min til London og ikke lade på en uke selv om den stod på hele tiden og jeg både ringte og sendte meldinger. Nå lader jeg iPhonenen min hver natt. Men hva så?
|
|
|
[Re: baronKanon]
02/11/2012 17:40
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
I den delen av innstillingene de fleste sjelden vanker: Generelt>Tilgjengelighet>LED-blink for varsler
|
|
|
[Re: Open 1.0]
02/11/2012 17:59
|
Tor Arne
Besatt
|
Besatt
For 10 år siden kunne jeg ha med mobilen min til London og ikke lade på en uke selv om den stod på hele tiden og jeg både ringte og sendte meldinger. Nå lader jeg iPhonenen min hver natt. Men hva så? Hvis jeg bruker min Samsung Galaxy S på samme måte som jeg brukte telefonen jeg hadde for ti år siden så varer batteriet en uke. BAtteriindikatoren rører seg faktisk ikke fra dag til dag.
|
|
|
02/11/2012 18:35
|
gikke
Besatt
|
Besatt
1: Jeg bruker alltid headset av samme årsak. Da er lyden flott. 2. Litt enig med deg. De har bedret det et hakk på blåtann, men jeg savner enda en funksjon på forsiden hvor man kan skru kommuikasjonsting av og på. 3. Man lukker dem ikke, man legger dem i bakgrunn. Mange programmer er aktive selv om man lukker dem. Å avslutte ting gjør jeg en gang i uken. Ikke et problem, slik jeg ser det. 4. Vet ikke hvor rask Ipn 5 er da jeg ikke har akkurat denne. 5. Aldri savnet. Den durer når det kommer melding, og en gang til hvis den ikke er lest. Får alltid med meg meldinger. 6. Usikker på hav det er, men det kan skrues av. Bilder som MMS kan sendes både over 3G og Edge, velger den å bruke wifi er det fordi det skal være raskere. Den benytter "raskeste" mulige vei. Imessage skal være billigere å bruke enn sms. Du kan også motta imessage hvis du er et sted med wifi, men uten mobildekning(ja, jeg var det for et par uker siden, i pokkeivold i California). Men jeg har mye rare ting med imessage. En annen ting er at man kan koble flere telefoner, mac og ipad på samme konto og få meldinger til alle dingsene. Bruker man det ikke kan imessage skrues av. 7. Vetke, jeg har ikke den modellen, men sliter foreløpig ikke med oppløsninga på 4s. Svarer vel litt, uten å forsvare det :-) Man får leve litt med den, de er litt annerledes enn andre ting. Det er vel som å gå fra eplofon til android, litt slitsomt i begynnelsen, men så blir man vant til det. Hvis man er nødt til å bruke headset for å få god nok lyd til å kunne bruke telefonen, da svikter vel det som er noe av det viktigste ved telefonen?
Ski baby! Erik S. Hynne
|
|
|
[Re: gikke]
02/11/2012 18:38
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis man er nødt til å bruke headset for å få god nok lyd til å kunne bruke telefonen, da svikter vel det som er noe av det viktigste ved telefonen?
Tenkte akkurat det samme!
|
|
|
[Re: gikke]
02/11/2012 18:40
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Det skal mye til før en epleelsker vedgår svakheter med epleting.
|
|
|
04/11/2012 20:03
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Det er ikke meningen at du skal slå av wifi og avslutte programmer på iPhone. Dette styrer telefonen selv. Eneste grunnen til å avslutte en app manuelt er hvis den krasjer. Wifi slår seg av selv når telefonen ikke er i bruk. Enig i at de kunne funnet en mer elegant måte å slå av eller styre Bluetooth på.
iMessage er en lynmeldingstjeneste mellom iPhone og andre Apple dippedutter. Gratis å sende via wifi. Er det ikke wifi så går meldingen som sms.
|
|
|
[Re: cvrokka]
05/11/2012 07:37
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Hvis man er nødt til å bruke headset for å få god nok lyd til å kunne bruke telefonen, da svikter vel det som er noe av det viktigste ved telefonen?
Tenkte akkurat det samme! Nei, synes egentlig ikke det. Det funker greit å "holde" den, for korte samtaler etc, men normalt så trenger jeg henda til andre ting når jeg snakker i telefon... gjerne skrive på datamaskin samtidig, unngå at småbarn faller ned fra sofa, gå tur med bikkja... handsfree i bilen. For meg er det ikke noe stort problem,men skjønner at det kan være det for folk som har et annet bruksmønster.
|
|
|
[Re: Ketle]
05/11/2012 07:38
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det er ikke meningen at du skal slå av wifi og avslutte programmer på iPhone. Dette styrer telefonen selv. Eneste grunnen til å avslutte en app manuelt er hvis den krasjer. Wifi slår seg av selv når telefonen ikke er i bruk. Enig i at de kunne funnet en mer elegant måte å slå av eller styre Bluetooth på.
iMessage er en lynmeldingstjeneste mellom iPhone og andre Apple dippedutter. Gratis å sende via wifi. Er det ikke wifi så går meldingen som sms. Imessage går også via 3G eller Edge hvis tilgjengelig.
|
|
|
05/11/2012 08:20
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Min iPhone 5 har ikke dette problemet med lyd som du beskriver. Jeg ville reklamert på tlf og fått dette ordnet.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
|
|