Dette er mitt nye stivåpen for 2013-sesongen. Har hatt lyst til å teste større hjul ei stund og da jeg fikk et godt tilbud fra friksjon.no slo jeg til og kjøpte en Saracen Kili Flyer 650b. Det er vel første gang på mer enn ti år at jeg har kjøpt en terrengsykkel som kommer nesten ferdig montert i en pappeske. Ingen delenerding, ingen behov for å tråle 126 nettsider for å finne de riktige komponentene.
Fin(e) farge(r)! Og fin sti. Vedder en Lohengrin på at du kommer til å bytte ut diverse "smådeler" i løpet av sesongen.
Jeg vedder ikke i mot,men er jo litt artig for oss som har kjøpt ferdig sykkel og gå inn på nettsider og sjekke hva som egentlig stod på originalt.
Her er min stisykkel,gjett hvilke deler utenom ramme og dempegafler som er beholdt:
Endelig fått min hoj på hjula igjen, her et bilde før årets første stitur i går. Kabelsalaten blir ryddet i når jeg får tak i nye endestykker til bremsene
Karma lot meg ikke ta bildet ustraffet, siden XTR Trail pedalen havarerte etter 20 meter sykkeltur....
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Et heller langdrygt byggeprosjekt har til slutt endt med ferdigstillelse av denne saken. Egentlig like greit å ikke være ferdig før nå, så har jeg sluppet fristelsen mens jeg har hatt eksamener å lese til. Nå bærer det til skogs.
Da er det min tur til å legge ut min sti/enduro sykkel. Dvs denne er laget mer for heftig nedover enn vanlig stiturer.
Sykkelen er bygget ut ifra en Genius 710. Så e
Gir/bremser: Shimano XT Kjedefører: MRP Lopes Krank: Shimnao XTR med MRP 35 tenner Hjul: Syntace W35 Stem: Syntace Megaforce Styre: Synatce Vector Carbon 740mm Dekk: Kommer til å variere litt men nå High Roller II Setepinne: Rock Shox Reverb Stelth Gaffel: FOX 34 Talas 160 mm Factory Kashima Pedaler: XT Trail
Redigert av olechr; 13/06/201315:38.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Da er det min tur til å legge ut min sti/enduro sykkel. Dvs denne er laget mer for heftig nedover enn vanlig stiturer.
Litt kort kjede? Har du rom for max dempervandring + stor-stor? Fin sykkel da!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Skal du kjøre Mega'n uten noen form for slagring?? Sykkelen ser finfin ut! Tipper den er morsom i bruk og!
Det kan godt hende jeg skal ha Bash i mega ja. Men ikke på enduro ritt her hjemme.
Stemmer.. Jeg testa Geniusen i april, og den hadde tilsynelatende ganske høyt krankhus, så går vel greit til vanlig sti og enduroritt på hjemlige trakter...
Giant Anthem X 29 Advanced SL 1 Med RockShox ReverB Stelth setepinne. Blir bare mer og mer glad i sykkelen etter hver tur. Utrolig rask (nesten hardtail) men samtidig leken ;-)
Fin tur mellom regnbygene i dag! Hadde nesten glemt hvor kult det er ved Henriksåsen - Grønnlia! *Bilde*
Fin sykkel! Har Yt begynt å sende til Norge, evt hvordan fikk du den hit? Kunne tenkt meg en Tues.
Tues sendte til Norge i fjor iallefall, kompis av meg har en 2012 Tues Limites Edition.
Den Wickeden ser fantastisk bra ut, og slik utstyr til den prisen er jo helt røverkjøp!
De sender ikke til norge per dags dato, måtte trikse til med adresse i Sverige osv. Heldigvis postkontor på Storlien ikke langt fra Trondheim Gikk bra til slutt, og sykkelen er helt konge! Ikke mange av den i Norge tror jeg!
Ferdig satt sammen for 2 timer siden! Kansje mer grus en sti, men....
Stevens Haze slx ramme (carbon)
Gaffel: Fox talas. ( har du en float så kan vi bytte ) Gir: Allt xt bortsett ifra bakgir som er xtr. 3x9 Bremser: Hayes stroker Styre: 3T carbon, esi holker og C4 stem Hjul: Wtb lacerdisc shimano nav bak c4 foran. (skal byttes når lommeboka sier det er greit)
Race Face karbång -styre (78,5 cm) SIXC ellerno (prøver og ser om det er greit, eller må kuttes - enn så lenge greit) Race Face 60mm 6 grader Turbine -stem Hope styrelager/kranklager og bremser (X2 tech EVO stealth - 183 mm skiver f/b) XX1 rund baut Hope Pro 2 Evo nav - DT revo eiker og Notubes flow EX felg. Schwalbe Hans Dampf (tyggegummi) ODI SDG holker SDG Duster - sete RS Reverb FOX 160 CTD (uten fjernkontroller og talas-ting) MRP -dings med fører på toppen og skid bunn iscg 05. Tipper det er greit med tanke på kontakt med underlag.
Hvis du tenker på hva som er hekta på ramma så blir det som følger:
Race Face karbång -styre (78,5 cm) SIXC ellerno (prøver og ser om det er greit, eller må kuttes - enn så lenge greit) Race Face 60mm 6 grader Turbine -stem Hope styrelager/kranklager og bremser (X2 tech EVO stealth - 183 mm skiver f/b) XX1 rund baut Hope Pro 2 Evo nav - DT revo eiker og Notubes flow EX felg. Schwalbe Hans Dampf (tyggegummi) ODI SDG holker SDG Duster - sete RS Reverb FOX 160 CTD (uten fjernkontroller og talas-ting) MRP -dings med fører på toppen og skid bunn iscg 05. Tipper det er greit med tanke på kontakt med underlag.
Hvis du tenker på hva som er hekta på ramma så blir det som følger:
Dette er hard og si fra en som meg, men den var rå. Trodde/håpet aldri at du skulle få så fin sykkel, du som er litt lik Baronen og Polka et ord: JULETRE, du har f... meg blitt ei j.... hore.