Er i tankestadiet for ny cx, skal ha skivebremser og plass til ganske brede dekk, ca 42 bredde, slik at den får et bredt bruksområde. Hva finnes av rammer og komplette sykler som har plass til såpass både i gaffel og bakramme? Gjerne karbon eller moderne alu
Har COMP, og kjører med 35-42mm dekk avhengig av føre og årstid. Har dog byttet til Sram siden jeg mener fiskesnelleutstyr er bedre på fisketur. Kjøpte min gjennom wiggle.co.uk og er meget godt fornøyd. Billige er de også
Ellers kan man sjekke ut planet-x-bikes.co.uk for andre alternativer, også karbon, men det trenger man strengt tatt ikke
Da går du for boardman sine CX'er. Feste for skjermer, har skivebremser, tar 42mm dekk og sågar feste for bagasjebrett om du ønsker det. Prisen kan ingen klage på. Det eneste jeg ser som et problem er å få tak i dem akkurat nå.
Jeg har også lett etter cx for bredere dekk med disk, men dog ikke karbon. Det viser seg at rammeklaring i stor grad er diktert av dekk-bredderegler i konkurranser. Jeg kommer til å gå for en Custom Kent Eriksen Ti for å få oppfylt mine krav. http://kenteriksen.com/bikes/cross/
Ifølge produsenten må jeg da på en MTB krank pga q-faktoren, og jeg kan ikke få satt på veldig mye større klinger enn 44-46. De kan ta inn i kjedestaget.
Happy med min Vipera CX5. Den har plass til temmelig brede dekk, vet ikke hva som er maks, men jeg har god plass til forholdsvis brede piggdekk fra Suomi/Nokian med knaster og mange pigger..