Selger min Specialized Epic Carbon 29" i str M. Hel og fin sykkel som ikke er herjet med. Fremstår som pen og godt hold. Noen bruksmerker finnes selvfølgelig, men ikke noe av betydning. Ramme fra sent 2011 og komponenter fra i år. Lite slitasje på driverk osv. Har hatt hardtail i tillegg.
Ramma er litt uvanlig da den er bygget med FACT IS 11carbon (samme som S-works) istedenfor normalt for denne ramma FACT IS 9m carbon. Bakramma er forøvrig av aluminium.
Ramma er for tappered gaffel, 12x142mm bakaksel og PF30 kranklager. Sitter forøvrig montert overgang til standard gjenget kranklager der i dag.
Ramma er hel og generelt pen, men noen få bruksmerker i form av riper finnes på bakramme. Den er jo sort så alt synes Ingen skader el lignende på ramma.
Dempere fungerer som den skal og lager i ramma kjennes bra ut.
Selges grunnet kjøp av ny Epic Sworks
Gaffel:Reba RLT Gir: Shimano XT Krank: Shimano XT 40/28 Bremser: Magura Martha SL Styr: Race Face Next SL low riser (carbon) Stem: Race Face Turbin Pinne: Race Face Next SL (carbon) Sadel: Specialized Phenom Comp Hjul: DTSwiss 240nav/ Pachenti felger/ Supercomp eiker Dekk: RaceKing Racesport.
Fant fram denne tråden igjen, da jeg lurte på årsmodell på Reba-demperen. Du skriver at alle komponenter er fra i "år", så da går jeg ut fra at demper er 2012 modell. Vurderer å bytte innmat i den, til BlackBox, og da er det visstnok viktig å vite årsmodell. Fint om du husker, ikke noe krise om ikke.
Var jo fristet til å kjøpe Genius'en din, men har tatt til fornuften, og bestemt at Epicen blir værende. Bare oppgradere dempere, Ava-modifisering bak(RP23) og BlackBox foran. Forlenget Reba til 120mm, og det er merkbart mer morro nedover.