Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D

Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D #1512237 28/10/2012 19:06
guham Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Går inn i min 4 sessong med min Cervelo Soloist Carbon. 2009 mod

Spm som jeg lurer på er om jeg i hele tatt vil kjenne noe forskjell på en ny litt lettere, mere fancy design, antatt stivere BB område og 1.5-1.8 konisk styrerør ?

En i klubben som jeg sykler i kunne fortelle at han merket nada når han gikk fra sin S3 til den nye Cannondalen. Noe vekt selvsagt......

For meg er det viktigste sittestilling og sykkelen er stiv og lett og manøvrere.

Sykkel jeg har evt sett meg ut er

Argon18 Galium Pro
Specialized Venge S-Works

Re: Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D [Re: guham] #1512246 28/10/2012 19:14
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: guham

Spm som jeg lurer på er om jeg i hele tatt vil kjenne noe forskjell på en ny litt lettere, mere fancy design, antatt stivere BB område og 1.5-1.8 konisk styrerør ?

En i klubben som jeg sykler i kunne fortelle at han merket nada når han gikk fra sin S3 til den nye Cannondalen. Noe vekt selvsagt......

For meg er det viktigste sittestilling og sykkelen er stiv og lett og manøvrere.

Argon18 Galium Pro

Nei. Du vil derimot få gleden av å skaffe deg noe nytt som du vil ønske å oppgradere.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D [Re: guham] #1512324 28/10/2012 21:23
P
Petterbe Offline
Entusiast
Entusiast
P
soloist er jo en knallsykkel, og det vil den være i lang tid. Du kommer neppe å sykle fortere på noen andre sykler.

Men, kjørefølelsen, komfort og andre sansbare ting vil du oppleve forskjellig.

Soloisten er f.eks. nervøs i styringen. Derfor er den vanskelig å sykle uten henda på styret. Har noe med rake og trail å gjøre.

S3, som tok over for soloist, fikk betraktelig tynnere setestag. Dette for en mer komfy hekk.

Altså: Dersom du lett slipper styret for å ta av vindvesten, og du egentlig ikke plages av å bli "dasket" i ræva, så trenger du ikke kjøpe ny sykkel.

Dersom du har tenkt på noe av dette som plagsomt, eller bare vil ha noe nytt: Løp og kjøp!

Re: Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D [Re: guham] #1512792 29/10/2012 17:59
guham Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
He he

Skal innrømme at den er noe følsom med 90mm høyprofil, men ellers synes jeg den er stødig som bare det.

+1 for å beholde Soloisten enn så lenge :-)

Re: Bytte til ny sykkel ? Forslag godtas med takk :-D [Re: guham] #1512909 29/10/2012 21:42
goerbi Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: guham

Argon18 Galium Pro

Jeg har tilbrakt mesteparten av 2012-sesongen på en Argon18 Gallium Pro, og har virkelig latt meg begeistre.
Først og fremst er den sinnsykt stiv, og gir vanvittig god respons i motbakker. Men det aller beste for min del, har vært hvor utrolig bra den er i utforbakkene, da jeg tidligere har slitt mye her. Nå er det imidlertid ikke lenger noe problem, takket være sykkelens egenskaper.
Få med et par høyprofilshjul så har du en sikkelig maskin som egner seg til alt!
Jeg har faktisk testet Cerveloen du har, og det er en stor forskjell i stivheten/responsen på disse to rammene. Du kan sikkert få prøvd en selv, tror du vil skjønne hva jeg mener. ICON_WINK
Med 3D headtube kan du lett regulere sittestillingen, og i tillegg får man med en gratis bike-fit på kjøpet, min sittestilling har i hvert fall aldri vært bedre. ICON_SMILE

Hjelperytter for Landevei!
Landevei.no
TVK Elite

Moderator  support, Valentino