Går inn i min 4 sessong med min Cervelo Soloist Carbon. 2009 mod
Spm som jeg lurer på er om jeg i hele tatt vil kjenne noe forskjell på en ny litt lettere, mere fancy design, antatt stivere BB område og 1.5-1.8 konisk styrerør ?
En i klubben som jeg sykler i kunne fortelle at han merket nada når han gikk fra sin S3 til den nye Cannondalen. Noe vekt selvsagt......
For meg er det viktigste sittestilling og sykkelen er stiv og lett og manøvrere.
Sykkel jeg har evt sett meg ut er
Argon18 Galium Pro
Specialized Venge S-Works
Jeg har tilbrakt mesteparten av 2012-sesongen på en Argon18 Gallium Pro, og har virkelig latt meg begeistre.
Først og fremst er den sinnsykt stiv, og gir vanvittig god respons i motbakker. Men det aller beste for min del, har vært hvor utrolig bra den er i utforbakkene, da jeg tidligere har slitt mye her. Nå er det imidlertid ikke lenger noe problem, takket være sykkelens egenskaper.
Få med et par høyprofilshjul så har du en sikkelig maskin som egner seg til alt!
Jeg har faktisk testet Cerveloen du har, og det er en stor forskjell i stivheten/responsen på disse to rammene. Du kan sikkert få prøvd en selv, tror du vil skjønne hva jeg mener.

Med 3D headtube kan du lett regulere sittestillingen, og i tillegg får man med en gratis bike-fit på kjøpet, min sittestilling har i hvert fall aldri vært bedre.