Synes det høres veldig interessant ut, men synes det høres veldig dyrt ut. Ut i fra priser jeg har fått fra andre billakerere (for lenge siden). Er også i en helt annen del av landet, så det er ikke høyaktuelt for meg.
Re: Noen interesse for Custom\flakes\kamelonlakkering?
[Re: Lanzin]
#151124926/10/201210:16
Synes det høres veldig interessant ut, men synes det høres veldig dyrt ut. Ut i fra priser jeg har fått fra andre billakerere (for lenge siden). Er også i en helt annen del av landet, så det er ikke høyaktuelt for meg.
Sende evt ramma i posten det
[Re: Random Hero]
#151148526/10/201217:47
Jeg har en ramme jeg som skulle vært lakkert opp i en aller annen tøff farge, hva vill prisen havne på da!? for en liten DH ramme med bakdel.
Hehe.. har ikke tenkt på priser engang.. Spørs om ramma er løs og demontert og om det er mye skader og sår.. Hva er man villig til og gi for det? kan også få laget grafikk med navn\ ønsket mønster osv..
#151148726/10/201217:51
Sende evt ramma i posten det
Husker du ca hva de sa i pris?
#151176827/10/201213:25
ramma er demontert, alle lagre er fjernet, ingen bulker, men den renger jo å bli pusset ned å grunnet da den har noen riper, samt noen rester igjen av gamle dekaler.
Send meg en pm på hva du har tenkt å ta betalt, så kan jeg godt være forsøkskanin om det ikke blir for dyrt!
Commencal meta 55 Commencal suprem Team DH Commencel uptown 29
#151178827/10/201214:55
Har en 4-5 rammer jeg skal ta for meg selv og unger.. Så blir nok ikke noe forsøks-kvalitet. Lakkerer med billakk, ønskes bedre slitestyrke kan jeg lakke med lastebilliakk. Den er ikke av like pen finish og færre farger osv.
Hva slags utseende kunne du tenkt deg?
#151187827/10/201218:31
Flashback. Da jeg var liten hadde plutselig fattern som antageligvis var sykemeldt og kjeda seg lakkert min nye DBS Tricky Track i fluoriserende oransje da jeg kom hjem fra skolen en dag. For dere som eventuelt måtte lure på noe slikt: Det er ikke i nærheten av så kult som det høres ut som.
[Re: KimNK]
#151194427/10/201221:26
Flashback. Da jeg var liten hadde plutselig fattern som antageligvis var sykemeldt og kjeda seg lakkert min nye DBS Tricky Track i fluoriserende oransje da jeg kom hjem fra skolen en dag. For dere som eventuelt måtte lure på noe slikt: Det er ikke i nærheten av så kult som det høres ut som.
Hahahahaha... nesten som de orange eurosport syklene.. The 90s
#151195627/10/201222:03
husker ikke prisene, men husker at eg tenkte at de bare sa et absurd tall for å bli kvitt meg. ikke særlig vennlige folk. men jeg har akkurat lakkert min egen ramme med spraylakk (bilder på racerforumet) og er ganske fornøyd med det. men kanskje det blir aktuelt med en proffere jobb neste gang.
#151195827/10/201222:05
Fått pris på pulverlakk på 1800,- Det er da ink. sandblåsing Men ta å lakk opp dem du skal, så får i se hvor bra det blir!
Det var en fin pris Pulverlakk er veldig holdbart også Det negative er at det falmer i solen, så må klarlakkes etterpå. Og ikke alltid like lett og få pen finish.. Men er mye kule effekter man kan få
[Re: Espen E]
#151209528/10/201213:02
Betalte 1500,- for og få lakket en hardtail i fjor vinter, men hadde fjernet all lakk selv, så var bare finpusse og sprøyte den. Det holder faktisk veldig bra med billakk, min har gått hele sesongen uten flasse noe....
#151238929/10/201206:42
Er som regel epoxy.. Men har hørt noen mene at det kan være noe slags harpiksblanding også.. Man må bare prøve og ta tynner på et lite usynlig område. Ikke hørt noe om at det reagerer med noe.. Men isåfall bruker man vannbasert iso-grunn
Karbon er derfor ikke noe problem Er et lite forbehold om den må isogrunnes.
RAL farger er vanligst til industrilakk og pulverlakkering. Alle bilfargekoder kan brukes.. Har også mulighet til og customblande..
Pleier ikke bruke klarlakk på tette farger, men kan om ønskelig.
Selvsagt alltid klarlakk over metallic og effektlakk.
Håper du ble klokere..
[Re: Viktor4u]
#151307730/10/201211:15
650b prosjektet mitt kunne trenge en lakkering, det vil bli en karbonramme fra Kina, som jeg tenker trenger 3 farver.
18 tommers Hard tail ramme, 650b
Budsjettpris på nedmatting, klargjøring, maskering, sparying av 3 forskjellige farver og til slutt klarlakk.
Venter spent på budsjettpris, eksakt pris kan du vel ikke gi før du har sett skissen på hvordan jeg tenker den skal være.
MVH Viktor4u
Kan du sende meg en pm på hva slags farger og evt effekt du vil ha? Gjerne beskriv fargedelingen eller mønsteret.. Er vesentlig for og kunne gi en pris
#151333830/10/201220:04