Str: L + reach - BB høyde + kjedelengde – seterør osv….
Ramme: ca 3,4 kg, vandring 175, 163, 150, 139
Gaffel: SR Suntour RC2 2013 int. adj. 180/160mm 20mm aksel.
Demper: ikke landet ennå, Vivid Air RC2, Vector Air HLR, Void, CCDB Air, Monarch + RC3 ????
Krank: Truvativ X9 GXP 180mm
Drev: MRP BlingRing 30t
Bash/guide: MRP G2 Micro
Kasett: XT M771 10 Speed 11-36
Gir: X9 10speed short cage
Skifter: X0 10 speed
Kjede: XTR M980
Hurrapinne: KS LEV 150mm
Bremser: Elixir CR
Felger: Velocity P35, 650B til CK iso funbolts + Burgtec 20mm (Flow EX 650b, kinakarbon eller Syntace MX35 er på to do listen…)
Dekk: Nevegal DTC 2,35 x 27,5 (snart erstattet av et sett Hans Dampf 2,35x27,5 Super G. og et sett High Roller 2 650b DH)
Sete: Rido Lt
Styre: Burgtec Ride Wide, 750mm
Stem: Renthal Duo, 50mm
Pedaler: Shimano M647
Sykkelen skal brukes til stiturer + en og annen helg i Tryvann, Drammen og Hafjell.
Jeg trenger innputt til valg av bakdemper. Heller veldig mot Vivid Air akkurat nå, har ikke hørt noen klage over denne, og det finnes hjelp å få i nærheten. Prøver for øyeblikket å finne ut av hvilke ”tune” som vil passe sykkel og rytter…
SR Suntour bakdempern må ansees som et eksperiment, og kommer antagelig ikke til å gi frukter. Den funket ikke fra start og kommer sannsynligvis ikke til å være veldig bra etter at jeg har forsøkt å borre ut porter for selvregulerende negativ luftfjær heller…
”BEHOVET ” for å bytte sykkel meldte seg da Pacenti annonserte at han kom til å lage MEGA-MOTO 2,4x27,5. Tidligere har SP Pitch med 650b Nevegal og Pike 140mm gjort en super jobb, men dekkene har hatt for tynne sidevegger.
MEGA-MOTO ville neppe få plass i bakrammen på Pitchen, dermed var det tid for å se etter alternativer. Tiltross for at Nicolai ikke hadde 650b i porteføljen da jeg startet prosessen, var de mer enn villige til å hoste opp en 650b ramme som vil svelge kommende tungvekterdekk for overskuelig framtid. Marcel hos Nicolai tar seg god tid til veiledning og finjustering, og sender gjerne en ny tegning hver gang man endrer noe.