Nå har jeg endelig fått klarsignal fra dama. Jeg er på utkikk etter en gammel sykkel som jeg skal henge på veggen i stua. Sykkelen trenger ikke å vare fungerende, bare alle delene er nogen lunde tilstede.
Tenker helst på et vrak du gladelig vil bli kvitt, så budsjettet på dette prosjektet er nærmest ikke-eksisterende. Vet du om noe?
Bor i Oslo.
Mvh Magnus
Redigert av Flo; 21/10/201210:07.
Re: På utkikk etter en rusten ræser å henge på veggen
[Re: Flo]
#150818121/10/201210:26
Fordi jeg er over gjennomsnitt interessert i sykkel, og fordi vi har en vegg som jeg tror kan egne seg til formålet, og fordi jeg får lov av dama...
Men ja, jeg har ikke prøvd det før, så det kan bli helt jævlig. Men det er bare en måte å finne ut av det på.
Disse syklene er jo ikke akkurat vrak, men poenget mitt er at de ikke trenger å fungere optimalt(rammebrudd, kast i felger, sjarmerende rust osv. er greit) , og dermed være mulig å få eller kjøpe for en billig penge...
Redigert av Flo; 21/10/201211:04.
#150823821/10/201212:58
Jeg har en 80-talls ikke særlig pen Pinarello Montello med sprukket bakdrop jeg gjerne skulle bli kvitt. Har forsøkt å friste han karen med Gitanesykkelen med den men hvis han ikke er interessert skal den bort. Sær gul/hvit/rød tricolor maling og en Colnagogaffel i stedet for den som skulle vært der. Ramma var visstnok med til OL i 92 som reservesykkel.Det er jo ikke akkurat slitne loppemarkedsykler på de eksempelbildene dine! Her er sykkelen i bedre dager.
#150830521/10/201215:25
Den var fin! Hva tenker du å ta for den da? Nei de er ikke så slitne de jeg har lagt ut bilder av. Men jeg er altså på jakt etter en sykkel som ser grei ut, men som ikke trenger å faktisk fungere.
En sykkel med brudd i loddinga, litt rammeskeiv, kast i felger etc. En sykkel som kanskje har neste stopp på dynga. Men så kan jeg redde den og gi den et nytt hjem på veggen, og uten å måtte betale blodpris
#150830821/10/201215:27
Det er bare ramme og gaffel som er igjen (et bra Stronglight a9 styrelager også). Har sendt en PM til han med Gitanen så får vi se hva han sier.Har ganske mye ræl fra 70-80 tallet liggende så hvis dette blir aktuelt kan vi snakkes om en pakkeløsning. Det henger bare i poser i boden hos meg.
#150838821/10/201217:40
Jeg har enda en kul mulig veggpryd liggende, en 1963 Reynolds 531 DBS ramme med tilhørende kromma gaffel. God og sliten men vil bli veldig fin på veggen. Noen hadde satt bagasjebærere på den med og klemt sammen setestagene, men jeg har syklet på den til headsettet knelte. Veldig vanskelig med nytt headset til en fransk (antagelig) ramme fra 63, har forøvrig styre og stem fortsatt liggende tror jeg.
[Re: Plodder]
#150843321/10/201218:40
Den tar 27,2 mm "standard" så vidt jeg husker. Har ikke bilder men den er grønnaktig med kule striper og ganske fine dekaler så vidt jeg husker. Var en veldig ok ss til styrelageret gikk dukken. Sheldon Brown tipset om at man kan beholde alt annet enn akslingen på en gammel cottered crank og erstatte denne med en firkantaksling som tar mer moderne krankarmer.
#150930523/10/201209:38
Jeg har en DBS Internationale fra ca 1990 som har hengt i boden i noen år og som sikkert kunne tenkt seg å rykket opp til å henge innendørs. Den er absolutt fungerende, men laaangt fra moderne og ihvertfall ikke lett. Farge: mørk burgunder med hvitt styre Holder til i Sarpsborg hvis noen vil komme og rydde opp
Jeg har en DBS Internationale fra ca 1990 som har hengt i boden i noen år og som sikkert kunne tenkt seg å rykket opp til å henge innendørs. Den er absolutt fungerende, men laaangt fra moderne og ihvertfall ikke lett. Farge: mørk burgunder med hvitt styre Holder til i Sarpsborg hvis noen vil komme og rydde opp
Du har PM. Jeg stiller meg bak trådstarter i køen.
#151026624/10/201213:37
Du har PM. Jeg stiller meg bak trådstarter i køen.
Mulig å se bilde av den?
#151042224/10/201218:38
Men her spørres det jo etter sykler som ikke fungerer skikkelig lengre. En sykkel som har hatt sin storhetstid og som kan få et nytt liv på veggen. Alternativet er jo at den kastes eller støver ned i en garasje/bod, og det er iallefall ikke bra...
#151366431/10/201215:58