Jeg kjenner ikke Cheeta'n men det ser ut som om den mangler dempersystemet som finnes på Cougar og Corsaire.
Jeg har en Cougar 2 selv, og naboen har en Corsaire 2. Begge vognene har demping, og jeg tror sitteplassen til ungene er ganske lik i begge to. Corsaire er høyere og mer firkantet og har bagasjerom bak ungenes sete. Cougaren har en bæreveske som henger utenfor kupeen - stort nok til et par barnehagesekker og litt til. Jeg innbiller meg at det er litt mer bagasjeplass i Corsaire'n.
Alle tre vognene kan bygges om til joggevogn, pulk og trillevogn, og alle tre finnes i enkel og dobbel versjon. Jeg anbefaler dobbelversjonen siden det alltid er en risiko for å få barn nummer to - det skjedde både meg og naboen. Selv om nummer to ikke dukker opp, skal barnet ditt kanskje ha med seg en kompis eller venninne hjem fra barnehagen en dag, eller kanskje du har bruk for et sete til en full handlepose.
Vektmessig er det ikke allverdens forskjell mellom enkel- og dobbelversjonen men du merker det når barn nummer to er på plass. Dobbelversjonene er naturlig nok litt bredere, og det kan gi litt frustrasjon når du skal gjennom dører, på bussen og så videre. Jeg innbiller meg at de siste dobbeltversjonene er litt smalere enn min, men man kommer uansett ikke utenom at dobbeltversjonen tar mer plass. Den er lett å slå sammen og blir forresten overraskende flat når du skal transportere den.
Både Cougaren og Corsairen (har aldri sett noen Cheeta) er fine og velkonstruerte vogner. Cougaren har etter min mening et litt mer sporty utseende, litt mer strømlinjeformet og ... ja... finere. Jeg har hatt min i tre år. Den er blitt noe gråere av støv, slaps og sølesprut, men ellers funker den upåklagelig.