Mye tyder på at jeg går fra en Liteville 301 til en Liteville 301. Kanskje med større hjul, bare fordi jeg har lyst. Eller kanskje jeg bare beholder den gamle og samler pengene jeg har lagt unna til ny sykkel i en stor binge og bruker dem til å bade i. På den måten kan regjeringen bruke mer av oljefondet til felles velferdsgoder uten å frykte inflasjon. Det synes jeg egentlig flere burde tenke på. Men sannsynligvis blir en Liteville 301 MK11, 140 mm i raw med nedarvede deler fra gamlesykkelen.
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Jeg har allerede fått min nye sykkel for neste sesong. Kjøpte Cannondale CaadX Tiagra 2013. Kjempefornøyd med den og hele konseptet med CX. Tror nok Cannondale Hardtailen blir stående mer stille neste år.
Nå som jobb, syk megselv, syke unger, fritidsaktiviteter, juleavslutninger osv legger beslag på all tid til trening, er den eneste logiske konklusjonen er at jeg trenger wattmåler for å få mest mulig ut av ingenting.
watt watt watt watt
Må gjøre noe på terrengsykkelfronten også, men foreløpig ingen drømmer en gang...
Håper å finne penger til ny stisykkel i 2013, men har ikke bestemt meg for hva. Sannsynligvis en 301 MK11 hvis den kommer ila vårem/sommeren. Og kanskje bygge om hjulene til 650b.
mvh Nils
Re: silly season hva blir din 2013 sykkel
[Re: ]
#150484415/10/201210:51
Lapierre x-control 510. Mangler bare kassett og kjede så er ombygging fra 3x9 til 2x10 i havn, også må jeg prøve å få labbene på noen CB pedaler så er vi nede på 10kg.
Det holder et år eller tre til det, blir jeg ikke frisk snart får jeg bruke pengene jeg sparer på ny kropp istedet :-)
Redigert av Torshov-Simen; 15/10/201210:51.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Hvis jeg får ut tommelen så blir det fire nye sykler på meg neste år: -Patrioten skal få service nok til at den føles helt ny ut. -Kellyen skal få gjort noe med lakken sin. Enten skikkelig polering eller helt ny lakk. -Gammel-SSen skal få ut det rustne kranklageret sitt og konverteres til 18 eller 27 gir. -Bianchirammen skal bygges opp til frankencommuter, sannsynligvis som fixie.
Altså, gjøre noe av det man har isteden for å drømme om den fantastiske nye sykkelen som skal revolusjonere ens sykling. Sparer penger og miljø.
Scott Genius 710 er bestilt. Skal leveres på XX1 drivlinje samt light-bicycles carbonfelger på vetikkeenda-nav. 650B fordi noe nytt og spennende og håp om å kunne bruke sykkelen på familieturer etc med std-hjulsettet og grusdekk.
Eneste problemet her er at jeg må glede meg til den kommer så ALT for lenge
Jeg har sykkelen jeg hadde lyst på, men hjulene jeg hadde lyst på. Det eneste jeg mangler er konvertere Middleburn Duo til Uno og smekke på en kjedefører og clutchgir--
Rett og slett fordi første sesong med 29 har stifrelst meg, pluss at det frister å ta i bruk nedovermulighetene i Tryvann, Hafjell og Geilo sommerstid!
Re: silly season hva blir din 2013 sykkel
[Re: Dan]
#150496815/10/201213:51
Dette markedframstøtet fra Transition ruver allerede høyt i MTB-historien, som det mest pubertale og dustete noen sinne.
Lizzom, vi bare er kulere enn alle de andre produsentene som gidder å tilby kundene sine noe mer enn tøff maling og capsn bak fram.
Skikkelig lavmål.
Tvertimot Espen. Det handler ikke om å være arrogant, men gjeipe til de merkene som kaller opphengene sine for noe fancy og som sier at de økte stivheten i baktriangelet med 1,2 % eller at kranklageret nå ruller omtrent 4,8% bedre enn forrige versjon. Det heter å ikke ta seg selv for høyttidlig.
Dette markedframstøtet fra Transition ruver allerede høyt i MTB-historien, som det mest pubertale og dustete noen sinne.
Lizzom, vi bare er kulere enn alle de andre produsentene som gidder å tilby kundene sine noe mer enn tøff maling og capsn bak fram.
Skikkelig lavmål.
Tvertimot Espen. Det handler ikke om å være arrogant, men gjeipe til de merkene som kaller opphengene sine for noe fancy og som sier at de økte stivheten i baktriangelet med 1,2 % eller at kranklageret nå ruller omtrent 4,8% bedre enn forrige versjon. Det heter å ikke ta seg selv for høyttidlig.
Det er jo det så er så jævelig barnslig. De skal lizzom prøve å reklamere for sakene sine ved noen frekke sleivspark, men resultatet er at de gjør det samme som de kritiserer andre for, bare med annen vinkling, pakket inn i prompehumor.
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Jeg skal ha den samme som iår. Og sesongen er forresten ikke ferdig overhodet. Sitter og venter på at en av dere skal dumpe en skikkelig lett og stiv krank på bruktforumet bare. Jeg velger å vente på 27,92 hjulstandarden, som kommer til å feie alt av banen. Trendnisser:)
Det blir et år til på Carbine. Jeg har bestilt nye dropouts, og bygger den om til 27,5" ila. vinteren. Satser på å kunne fortsette med VAN36-gaffelen. Og når vinteren igjen kommer, blir det på med de gamle dropout'ene, småhjul og årgangs-Freddie's Revenz, for jeg har ingen tro på at det kommer noen andre bra vinterstidekk på denne siden av tusenårskiftet. Med mindre Schwalbe begynner å lage vinterdekk og ikke bare isdekk.
Neste års stisykkel blir en rehabilitert Intense Tracer fra 2002. Hadde lyst på en Carbine, men har allerede kjøpt en sykkel fra Ole i år, så jeg får begrense meg litt
Ramme inkludert RP23 demper og Chris King headset veier relativt hyggelige 2977g, så jeg tror sluttresultatet kan bli en helt grei lett sti-ritt-sykkel.
Her er nylig Morewood Sukuma i hus, så det blir fremkomstmiddelet for 2013 og! mulig noen smådeler blir byttet ila vinteren om abstinensene blir for store...