etter og ha lest og snakket med folks erfaringer med 29,Så Ville jeg prøve dette i fjor. Valget falt da på en kina ht med stiv gaffel, For og holde kostnader nede . var jo ikke sikkert jeg ville like dette. var en merkelig følelse den første turen på tromøya. med asvalt ,grus og sti.tenkte flere ganger at det er jo merkelig mykt og kontrolbart på sti,Sykkelen var satt opp med furius fred og høyt trykk for og starte en plass og se ytter punkter på dekka,sykkelen.Funka bra ,og siden gaffelen på bluren lå hos cyklon så ble det 29 ht med furius på Farris.der funka sykkelen flott,var værre med han oppå. Så nå ville jeg prøve meg på en 29 fs ,og håpe at kroppen kan komme seg i gjenn etter 2 år med sykdom,slik at man kan bli med på mer gøy. Ble en jet rdo Medium sort.med fox 120mm cdt. Ht har donert R1 bremsene. kranken ble en x9 2x10 utvekslingen er 38-24 .med press fit 30 truativ lager. front gir x7 .Bak gir x9 type 2 og xo gripskift .Kommer til og lage et oppsett senere,da en del deler ikke er kommet.vi tok en rask sjekk på vekta og slik den er på bildet så er vi på rett under 6kilo.felgene blir donert fra ht crest på 1499gr xt kassett 11-36 xt kjede.hadde vært fint og hørt med andres erfaringer med denne ramma og 120mm gaffel
prøvde meg med et gammelt kamera loki ,som du ser så ble de ikke gode de bildene.ramma har fine innlegg av rødt og sølv med jet 9 og niner som jeg ikke klarte og få fremm slik som på niner sin hjemme side
Hei Hadde tenkt og bruke Eston monky light xc styret jeg hadde på intensen,dette har 5 rise og 9grader.men det blir for tykt for bremse klemma.så da er jeg på utkikk etter nytt
Har sett på Vector Carbon High10 .dette har 8 og 12 grader.er det noen her som har kjørt med begge. og er det mye forskjell på 8 og 12 grader .blir 12 grader i så fall for mye på trange raske stier har og sett på TRUVATIV Noir T30 10S Flat Bar med 10grader
noen som har erfaring med disse. Dette er deler på en sykkel som er veldig individuelt for vær enkelt rytter,men greit med andres erfaringer alikavell
sykkelen er klar,må bare få noen med bra kamera til og ta bilder har hatt litt prob med gir strømpen mellom ramme og triangel,så løsningen ble hel strømpe i triangel.sete blir byttet fra selle carbonio flite til FIZIK ANTARES K:IUM da flite sete er for smalt . liten tur i feltet føles bra,men må på sti for justeringer
Det finnes bare en styre som kan brukes på en jet rdo, og det er Niner sin flatbar, helst i moondust på svart ramme...
71cm.
Her kommer vel snart stilpolitiet på banen, men for egendel bygget jeg Jet RDO'en med Niner flatbar - bestemte meg for å teste den med et Easton Havoc styre med 0.5 rise og en del sweep. For meg var det mye bedre. Mener jeg kappet det styret på 73cm.
Det bredeste jeg har på en Niner er 80 cm - stiene er sjelden så smale at det er noe reelt problem (men jeg har faktisk parkert mellom to trær med det styret en gang pga for stor styrebredde). Husk at øker du bredden må du trolig kjøre kortere stem.
Ja Esben liker dette styret, må forandre stem med 12 grader kansje med 8 grader og. Har en 50mm stem nå så har litt og gå på . uansett så er stem en del som kansje må byttes etter og ha blitt kjent med sykkelen. men må si at Eston low riser styret som står på midlertidig føles godt, men dette er kuttet til intense fro sykkelen så det er for kort. Nå har jeg ikke fått kjørt sti,mangler bolt og låse mutter til kranken kun rullet litt i feltet,med en låne bolt. Ser jeg holder på syntac og niner rdo styret. RDO kommer på 1700kr syntac vector 1400kr
RDO har fine data ,syntac der kan jeg kjøpe med 8grader så er jeg i nærheten av de vinklene jeg kjenner. satte på racesport 2.2 med guffe i går så nå kan den egentlig veies og,blir kun sete -styre-og mulig stem som blir bytta.
har sett på dette Noir styret,ser bra ut. Ikke lett når man er over i 29 rammer, hadde dette vært 26 så sitter man med erfaringer etter 3 fs bygg og masse sti. Hodet henger i gjenn i 26 erfaringene,men etter jeg fant nye bilder med andre vinkler på rdo styret så ser dette behagelig ut, har lett etter mer bilder og tester synspunter på synac med 12 grader, meget pent styre . Men siden styre er en del hvor man egentlig ikke kan lese seg til et resultat siden kropper og prefferanser erforskjellig, man burde prøve de på vei og sti for og finne ut om vinkler passer handledd og styre respons kontroll. Dette går jo da ikke da prisene er for høye til dette,så jeg leser om så mange som mulig sine erfaringer etter og ha krasjet i stor fart for en del år siden så liker min nakke og rygg litt oppreist stilling, så low raiser har funket bra på 26.så jeg heller mot syntac ,er bare spørsmål om 12 eller mindre grader.skal se om jeg kan få tafset på Noir styret til en i tur gruppa.Er 10 grader på dette slik niner styret er Det er selvsagt 2 forskjellige styrer,men kan nok se om jeg kan vil liker RDO styret.
Da er Nineren test kjørt et par turer i skogen.står fremdeles med eston styret som er lånt fra Intensen.Har bestemt meg for syntac styret som esben viser her likte low riser på denne og føles godt for en skadet kropp. sykkelen er satt opp med race king race sport 2.2. for bruk neste år.disse er jeg kjent med i fra blur xc 26.de er med guffe.hadde 17psi i front og 19 bak funket meget bra i skogen og på grus veien rullet det ok.
klatret flott sitter meget bra på denne.demper er satt opp med 115psi gaffel med 85psi.dette blir jobbet med til våren.X9 type 2 giret med klutch og lås fungerer bra , låsen på giret er meget hendig ved demontering av jul og og kjede.hg94 kjedet rettningbestemt funker bra.
vekta ble 10.8 kilo.for de som har muligheten så er det stor slanke potensial uten at det går ut over fungsjon,men jeg er fornøyd med dette oppsettet billig og solid. skal få hjelp til og legge inn oppsettet og bilder
ja blir grovere dekk , disse jula skal på halv demperen.blir nye dekk og felger til våren til jet en.Har ikke bestemt meg på vike dekk enda blir samme crest felger .
blir vell egentlig feil og kalle den halv demper, den har jo stiv gaffel