Synd at den er tyngre, det liker jeg ikke. Min 9.9 SL i str L kommer om to uker, skal veie den da. Både med dekkene den kommer med og med Ardent 2.4 som jeg har liggende.
Uoffisielt 12,0 kg.. jeg spurte Canyon hvorfor min veide 0,4 kg mer enn oppgitt i specs. Veid sykkel er M og sort, mens min er L og grå!?!
Ikke noe rart med det, large er selvfølgelig tyngre enn medium. De veier normalt medium i letteste fargen. Den sorte er anodisert, noe som står tydelig. Anodisert er alltid lettere enn malt
Jeg titter også veldig på Nerve AL 29, men veldig usikker på om jeg skal gå for 7.9 eller 8.9... Forskjellen er såvidt jeg kan se girene (shimano vs sram) og gaffelen (fox float CTD evolution vs fox float CTD FIT performance). Hva er egentlig forskjellen på disse gaflene? Er den dårligste dårlig?
Vil egentlig helst ha 7.9 fordi jeg liker shimano best, men ikke hus gaffelen utgjør en stor forskjell...
Det ble 7.9, er bestilt :-) Så får vi håpe jeg ikke angrer... Fox skal vel være bra uansett. Men ble det egentlig konkludert med om dette er en stisykkel eller rittfulldemper slik som trådstarter spurte om?
Jeg satser på stisykling med min! Ardent 2.4 ligger klare.
Sykkelen min er ferdig, og bare Canyon får somlet seg til å ta betalt via Mastercard, så komer UPS med den. Spørs om den dukker opp før helgen, har ikke fått sporingsnummer ennå.
Det ble 7.9, er bestilt :-) Så får vi håpe jeg ikke angrer... Fox skal vel være bra uansett. Men ble det egentlig konkludert med om dette er en stisykkel eller rittfulldemper slik som trådstarter spurte om?
Jeg satser på stisykling med min! Ardent 2.4 ligger klare.
Sykkelen min er ferdig, og bare Canyon får somlet seg til å ta betalt via Mastercard, så komer UPS med den. Spørs om den dukker opp før helgen, har ikke fått sporingsnummer ennå.
Når la du inn bestillingen? Jeg gjorde det lørdag kveld. Den var på lager, så da skulle det ta i snitt åtte dager sto det. Men nedtellingen kan vel antagelig først starte i dag, og hvis vi snakker åtte virkedager blir set jo fort i slutten av neste uke...
Er det forskjell på dette?
Har ikke tenkt til at det skal være det for meg hvertfall ;-)
Når la du inn bestillingen? Jeg gjorde det lørdag kveld. Den var på lager, så da skulle det ta i snitt åtte dager sto det. Men nedtellingen kan vel antagelig først starte i dag, og hvis vi snakker åtte virkedager blir set jo fort i slutten av neste uke...
Jeg bestilte i januar. Levering i uke 18, sier de (men jeg håper likevel den kommer litt før).
Jeg oppdaget nettopp at fyren som blir truffet av en hjort (eller hva det var) i Cape Epic i denne videoen syklet på en Canyon prototype. Kan det være en karbontjuenier for 2014?
Dette er nok en 29er-versjonen av Nerve CF som allerede finnes, men da tydeligvis i nedstrippet ritt-versjon. Tror Canyon har brent seg svarte nok på å ikke ha en skikkelig 29er-kolleksjon allerede.
Noen som har fått sykkel enda som kan bekrefte at det er intern føring for reverb stealth? Har en sykkel i bestilling og vil gjerne bestille stealth versjon hvis mulig å bruke.
I følge bikeradar (tror jeg) stod det at rammen skulle være klar for dette, men klarer ikke å se det ut i fra bildene.