Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hump ved sveisen på ZTR Olmpic felgringer.

Hump ved sveisen på ZTR Olmpic felgringer. #1501134 08/10/2012 22:33
W
wirre Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
W
Forsøker meg å bygge opp et hjul med Novatec D712SB nav, ZTR olympic felgringer.. Problemet er at uansett hva jeg gjør, så er det litt høydekast i ett område på 10cm rundt der felgringen er sveiset sammen.. Er dette bare sån disse ringene er eller skal jeg slakke opp alle eikene å prøve på nytt igjen.. Klarer å rette ut andre småhumper, men denne virker håpløs..

Feit og i dårlig form..
Re: Hump ved sveisen på ZTR Olmpic felgringer. [Re: wirre] #1501210 09/10/2012 07:18
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det er ikke uvanlig at det er der, og ved ventilhullet at høydekast oppstår, siden felgene er hhv. litt mykere ved ventilhullet og stivere ved sveisen, enn resten av ringen. Når du strammer med helt jevn eikespening, vil da felgen få en liten kul ved skjøten og en dip ved ventilen. Dette må du i så fall kompensere for. Hvis du venter til slutt med å gjøre dette. er det litt mer pes ennhvis du tar det underveis, men det er fint mulig.

Hvor mye er det snakk om? Hvis du vil, kan du fint kjøre på et terrengsykkel hjul med et lite høydekast på en halvmillimeter, siden det aldri vil merkes gjennom dekket likevel, men jeg skjønner jo at det er irriterende å se på det i stativet. Selv er jeg litt autistisk når det kommer til kast, og vil gjerne ha det heeeeelt rett og rundt. ICON_SMILE

Moderator  support