Jeg syklet for CK Victoria fra midten av 80-tallet og til utpå 90-tallet, og bodde rett i nærheten av Jostein. Var mye på gården og på "Buret" som han kalte det. Det var et stabbur på gården som var omgjort til "butikk". Her skrudde han sykler, bygde hjul og solgte klær.
Mener å huske at Jostein fikk agentur på syklene som han trykket egen logo på. WILMANN BEST, har helt jernteppe på hvilken fabrikk/rammeprodusent det egentlig var. Den store D en står kanskje for Dancelli tror jeg?
Men vet at jeg kjøpte en WILMANN BEST i 1987 med full duraace og Reynolds 531 ramme for kr. 8000,- (uhorvelig mye penger og jeg måtte dele opp beløpet i fire avdrag)). Min sykkel var rød og hvit med de første "høyprofilhjulene" på markedet (20 mm profil el noe).
Ellers var det en god del blåe sykler han solgte. Fadern og min onkel impulsskjøpte en blå hver seg (4000,-) av Jostein etter at vi var innom på besøk ( vi hadde kjørt ritt på Gjøvik).
Ellers kunne du få sykkelen slik du ville når det gjaldt oppsett. En av de flotteste WILMANN BEST syklene i trøndelag (en av de flotteste uansett merke) på den tiden ble forøvrig kjøpt av John Olaf Selnes i klubben. Den var med full Campa SuperRekord, rød/hvit, og så ekslusiv at den vakte skikkelig oppmerksomhet på ritt.
Desverre gikk jo Jostein konkurs (var en fremragende selger men alt for snill og ga bort mye unødvendig). Det ble vanskelig å få betalt regningene og det ble vanskelig å få inn nye varer.
Han begynte så å ta inn andre merker og i 1990 solgte han bla. Centurion. Vi skulle da sykle Tr.heim-Oslo på jobben og kjøpte 6 WILMANN BEST sykler av han- jeg kjøpte en Centruion med karbonramme !! til den utrolige prisen 16.000,- ))
Ellers er det mange gode historier om Jostein og hans utrolige evner som selger. Kan ta en par. Da han startet opp klubben på starten av 80-tallet etter at han kom hjem fra profflivet var han rundt på sponsorjakt.
Rema 1000 hadde det året ikke bestemt seg for om de skulle velge Rosenborg eller CK Victoria- etter å ha snakket med JOstein valgte de sykkelklubben:-)
Alle klubber av litt størrelse hadde jo sponsorbil(er). Jostein var jo ikke den som tenkte i små baner så etterhvert ble det to passat, en VW kassevogn, en VW minibuss og en golf om jeg husker rett:-)
En del bra resultater her forresten i tilfelle noen ikke har fått det med seg:
http://www.dewielersite.net/db2/wielersite/coureurfiche.php?coureurid=9803