Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trek Session 9.9

Trek Session 9.9 #1499674 05/10/2012 21:31
N
Nicand Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Hei!

Jeg selger nå min Trek Session 9.9. Dette er sykkelen som Aaron Gwin har vunnet verdenscupen på de to siste årene. Rammen er Treks fantastiske OCLV carbon, som er utrolig sterkt i forhold til vekt. Rammen er faktisk 800gram lettere en alu.versjonen, som var en av de letteste rammene der ute. Denne sykkelen er også en av de syklene med "riktig" geometri. Ingenting er rart, ingenting er feil. Denne bare funker, og du vil føle deg veldig komfortabel med en gang. Hvis du er litt redd for carbon, kan jeg nevne at kjedestaget er i alu, slik at den mest utsatte delen på sykkelen er "trygg". Det er også smarte Carbon Armors der du trenger det mest, som under down tuben.

Sykkelen kommer med alle delene orginalt, med unntak av dekk. Der følger det med splitter nye Maxxis High Roller 3C. Sete, setepinne, styre, stem og holker er ubrukt. Styre er et veldig lett Bontrager carbonstyre på 750mm.

Sykkelen kommer med Fox 40 Hybrid Air, som er unikt for Trek og vil først komme i produksjon for resten av folket i 2014. Dette er med andre ord en slags prototype tilsvarende den factory-kjørerne til Fox bruker den dag i dag. Du har alle de samme innstillingsmulighetene som en vanlig Fox 40, men du har også muligheten til å justere "fjærstivheten" ved å endre lufttrykket. Det er rett og slett en hybrid mellom en demper med luftfjær og en med vanlig coil spring. Det betyr at du får følelsen til en coil-gaffel og finjusteringsmulighetene og enkelheten til en luftfjær. Må si at dette har vært et utrolig godt eksemplar av Fox 40, har hatt 3 andre før denne og denne har vært veldig grei å ha med å gjøre, lite behov for service. Service er forresten nylig gjort, så jeg vil tippe den vil holde langt ut i neste sesong. Det er Kashimabelegg forran og bak. Bakdemperen som er en RC4 er satt opp til rammen og har Gwinns egen grunninnstilling fra fabrikk. Treks demperkalkulator på nett lar deg også enkelt sette opp sykkelen til akkurat deg! Bakdemperen har også hatt en service for ikke alt for lang tid siden.

Ellers kan jeg nevne at rammen har muligheter for å endre krankhushøyde og styrerørsvinkel ved å snu på den såkalte Mino-linken, dette betyr at du kan kjapt endre egenskapene fra slakk og stabil til et mer " Bikepark-oppsett". Du har også muligheten til å endre styrerørsvinkelen med AngleSet.

Jeg må også få lov til å skryte av de håndbygde hjulene fra DT Swiss. Jeg har syklet utfor i 4 år og har aldri hatt et bedre hjulsett. Før har det gått et par bakhjul i løpet av en sesong, men i år har jeg klart meg på samme settet hele sesongen. Jeg har syklet verdenscuper, whipet og virkelig herjet med disse hjulene, men de er like fine. De er bygget opp med 240s nav(sinnsykt dyre) på FR600 felger. Bra nok for meg, bra nok for alle!

Jeg har rett før avslutningshelgen byttet alle lagrene i demperopphenget til SKF, dette koster godt over 1000kr, så nå har du smooth operasjon i demperopphenget i lang tid framover, bedre enn ny!

Av goodies som følger med har jeg følgene:
Sag-målere forran og bak.
CaneCreek Angleset - ubrukt
Carbonspacere til stemmet
Orginalpedaler - ubrukt
Massevis av smarte kabelføringer og beskyttelsesmerker.
Demperpumpe

Resten av delene:
Krank: Sram XO DH
Gir: XO DH
Bremser: XO DH
Stem: Truvativ
Sete og setepinne: Bontrager
Styrelager: FSA
Kjedefører: Mrp G2 SL, med carbonbakplate. Denne bøyer seg unna og spretter tilbake hvis du treffer noe. I fjor brukte jeg opp 3 kjedeførere, i år har jeg klart meg med denne ene.

Dette er en sykkel som er laget for å vinne verdenscuper. Akkurat denne veier 15.8 uten pedaler. Og det med vanlige slanger og stålfjær. Når det er sagt passer den absolutt alle ferdighetsnivåer. Du har utrolig mange justeringsmuligheter på både dempere og ramme, men Treks demperkalkulator gjør det enkelt for deg å sette opp et grunnoppsett hvis du ikke forstår deg på alt av high- og low speed compression.

Dette er en unik mulighet til å få tak i den udiskuterbart beste komplettsykkelen som finnes til en særs hyggelig pris. Nypris er 70 000. Jeg tenkte meg 30 000. Dette er en av 2 stk i landet som er i str. LARGE. Og den vil jeg kunne anbefale til alle over 170cm, uansett ferdighetsnivå. Samme modell i medium er usedvanlig kort, så Large er et must.

Hvis du er interessert er det bare å ta kontakt!

niclassandersen@gmail.com
480 67 504

Redigert av Nicand; 05/10/2012 21:34.
Re: Trek Session 9.9Solgt [Re: Nicand] #1503659 13/10/2012 06:16
N
Nicand Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Solgt

Moderator  support