Veldig spennende forskning!
Surt hvis man er en non-responder, men på den annen side: dersom man finner glede i å trene så bør man nok gjøre det!
Er jo nesten for godt til å være sånt når man ser slikt som dette. Men en skal lære mye her i livet og innimellom så får man jo noen skikkelig "aha" saker i fanget også.
Uansett så tenker jeg at treningen er så mye mer enn bare formøking / fysisk helse.
For min del så gir turene, være seg de er på sykkel eller på joggesko en psykologisk effekt også. Jeg får ut tanker relatert til arbeid/kone/barn - ikke minst de tankene jeg har rundt meg selv - når jeg holder på med treningen min. Det gir meg rett og slett ro og enorm glede. Jeg kan sykle av gårde etter en dag på arbeidet, hvor jeg føler meg tung til sinns, være borte i en time + og komme hjem som ei sol uten en eneste bekymring i hodet. Ville ikke vært foruten denne rekreasjonen for alt i verden jeg for min del :-) små doser med HIT kan muligens gi samme trening/fysisk helse effekt, men for MEG så gir det ikke samme totaleffekt.
Ser at for andre som heller holder på med data, poker eller whatnot, og som ikke finner glede i trening så kan dette helt klart være midt i blinken.
Men for meg så vil alltid disse turene bety mer enn å bli bedre/best.