Jeg har meget gode erfaringer med FedEx. Får sendt rammer fra USA og de kommer som et olja lyn levert av en hyggelig person på trappa. Tollpost derimot, hvordan de kan tjene penger er et guds under.
Har inntrykk av Murphy's lov slår til i all sin styrke når det skjer feil å slike systemer.
Lykke til!
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
Beklageligvis er dette ikke eneste tilfelle.... Se mitt innlegg fra en tråd fra tidligere i år; I følge MailBoxes på Youngstorget, har FedEx sentralisert kundeservice som nå sitter i Sverige. Det har visst mange kunder merket godt.
Sitat: Anders A-R
Jeg føler med deg. DHL har heldigvis oppført seg bra i 9/10 tilfeller for meg. Og jeg sender ofte pakker.
Fedex har jeg brukt sjeldnere, og når jeg først benytter de, så skjer følgende. (Se vedlegget) Da jeg normalt er på jobb i utleveringstida, fikk jeg pakken omadressert til et spedisjonsfirma i sentrum, hvor Fedex er innom 1-2 ganger HVER dag.
Hver dag den var på rundreise i Oslo ble jeg fortalt pr telefon at "sjåføren var rett i nærheten" og at "pakken skulle være levert innen 30 minutter" fra kundeservice.
Heretter blir det UPS så lenge jeg får valget.
Redigert av Anders A-R; 02/10/201213:51.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Kan bekrefte problemer med FedEx - de brukte 23 dager fra pakken var tollklarert til den ble levert meg i Oslo. Da ringte jeg kundeservice 6 ganger - hver gang var det en ny person fra Skåne i andre enden. Til slutt ble pakken levert av Toms 59ende bud.
Vi har en del kunder som benytter FedEx "fast".... Det er HELT normalt med 3 dager fra Tønsberg til Oslo.....10 mil....3 virkedager... 1 stopp mellom henting og utlevering.....
Akkurat FedEx gjør jobben såvidt dårlig at de setter Posten i et godt lys, DET er en bragd i seg selv!!!!
Akkurat FedEx gjør jobben såvidt dårlig at de setter Posten i et godt lys, DET er en bragd i seg selv!!!!
Akkurat det har du helt rett i. For en som uten å overdrive hater Posten dypt og inderlig, så er det en sørgelig erkjennelse.
Det var omtrent det jeg tenkte og... Jeg har bannet posten opp og ned mang en gang, senest tidligere i dag... Fikk hentelapp i posten, dro på posthuset med en time til de stenger for å hente pakka... Hun ser underlig på meg og lurer på hvor jeg har fått hentelapp, for denne pakka er fortsatt i Oslo!???!?? jadda..... flott det... kommer frem i morgen, kanskje ikke før torsdag!?! Og jeg får hentelappen i dag!?
Neinei.. Skal en få noe levert til tida er det bare å gjøre det selv!
Det var omtrent det jeg tenkte og... Jeg har bannet posten opp og ned mang en gang, senest tidligere i dag... Fikk hentelapp i posten, dro på posthuset med en time til de stenger for å hente pakka... Hun ser underlig på meg og lurer på hvor jeg har fått hentelapp, for denne pakka er fortsatt i Oslo!???!?? jadda..... flott det... kommer frem i morgen, kanskje ikke før torsdag!?! Og jeg får hentelappen i dag!?
Neinei.. Skal en få noe levert til tida er det bare å gjøre det selv!
Derfor jeg alltid legger inn sporingsnr. i iPhone-appen(e) min(e) når jeg får det. Så kan jeg hente ting på vei fra jobb heller enn å ikke rekke det etter å ha vært hjemme. Så trenger man ikke å tenke på hentelapp. Papir, lissom. Pøh!
Pakken endelig levert av et hyggelig Toms bud. Det kan virke som om de fleste på kundeservice bare snakker kundene etter munnen, men i ettermiddag kom jeg gjennom til en kvinne/jente som sjekket litt rundt og faktisk kunne informere om at budet bare var et par leveranser unna. Dette etter flere brutte løfter om tidligere levering og at de skulle ta kontakt så jeg slapp å sitte og vente på pakken.
Jeg kjøpte akkurat en klokke fra Tyskland og de brukte dessverre FeDex. Jeg har aldri noen sinne opplevd så mye rot som den forsendelsen. Det tok 4 uker å få pakken i fra Oslo til Trondheim og i perioder hadde ikke FeDex peiling på hvor pakken var. For å toppe det hele måtte jeg sende klokka tilbake og selv om jeg trodde at FedEx ikke kunne rote det til mere, så "imponerte" de med nytt bunnivå. Jeg orker ikke en gang å starte på en lang og tragisk historie, men av alle de selskapene jeg har hatt å gjøre med når det gjelder forsendelser er FeEx i en absolutt på bunnen. Med god margin.
Og jeg som trodde at jeg var den eneste som var misfornøyd med fedex. Ser jo at mitt største problem her var tollen som holdt igjen pakka, men likevel. Denne ble sendt med fedex express i tillegg..!
Det er FedEx sin feil at ting bli liggende i tolla. De roter til all form for kommunikasjon med underleverandørene sine. Gubben i fra Bring - som hentet pakken min på vegne av FedEx - sa at alt FedEx Norge driver på med er rot og kaos. Jeg klarte å holde en noenlunde hyggelig tone med FedEx og de innrømmet selv at de var helt ute å kjøre. De brukte ikke akkurat de ordene, men jeg har sjelden hørt noen innrømme så tydelig at de har tilnærmet null kontroll på det de driver med. Utrolig hva man kan få vite bare man er noenlunde hyggelig/høflig Jeg klarte vel å holde meg i skinnet fordi at det tok så lang tid at jeg på en måte ga opp og bare måtte se det tragikomiske i det hele: Jeg har aldri betalt så mye i fraktkostnader og opplevd så mye rot med en forsendelse.
Redigert av erikskon; 05/10/201204:49. Rediger grunn: Nå har jeg vel vært gjennom de fleste måtene å skrive fedex feil på...