Girhendelen min er røket, fikk girt ned men ikke opp igjen, da var det null motstand. Da jeg åpnet for å se om det var vaieren som var blitt ødelagt så spratt det en slags fjerd ut. Vaieren er like hel.. Noen som har erfaring med dette? Må hele hendelen byttes ut? Takker for svar
Hva slags hendel / girsystem er det? Var fjæren som kom ut ødelagt? Det er vanligvis mulig å få slikt til å fungere igjen, men alle delene må selvsagt være i orden og det kan være en tålmodighetsprøve.
Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Er usikker type hendel, men er Shimano Ultgra. Fjæra er ødelagt men den biten som drar med seg vaieren er ødelagt, den som går mot tenna. Det er på høyresiden. Jeg sender link på akkurat type sykkel jeg har så ser du hvordan hendel det er: http://atlantacycling.com/product/12trek-madone-6.2-c-78311-1.htm Takk for svar!
Men en 2012-hendel som det drysser deler ut av? Altså, hvis du ikke har gjort noe skikkelig dumt med den, bør det være gode muligheter for at dette er en reklamasjon.
dette burde vel gå på garanti, hør med Foss sykler eller shimano, kommer ann på hvem som vil ta garantien, der du kjøpten kan også være en ide, men også ett steg lenger, mtp tidsbruk, om de ikke bare gir deg ny hendel:)