Apropos, jeg kan ikke se at tv-serien Folkeopplysningen er diskutert her. Det er jo et genialt program. Selv om de sikkert ikke overbeviser de troende så er det fryktelig god underholdning for oss skeptikere og realister når disse tullingene blir avslørt eller kjører seg fast i sin egen gjørme.
Re: Høytalerkabler, måltidserstattere og nå dette:
[Re: Knirkekne]
#149417027/09/201210:20
Folkeopplysningen er genial. Den avviser ikke alternativ medisin kategorisk, men tar livet av mange myter. Programmet slår bl.a. fast at homeopatisk medisin ikke funker (og ikke KAN funke), men at homeopati som behandlingsform allikevel funker.
#149417727/09/201210:31
Kjære Bacchus. Du var det første dyret jeg kommuniserte med og du viste meg filmer av ting du opplever i huset. Det var en fantastisk opplevelse for meg, og jeg takker deg dypt for det. Jeg vet du har det godt nå der du er, og det er godt å vite at du fremdeles er en del av Sissels liv. =) Hilsen Nina
SKREVET AV NINA |"
HAHAHAHHHA!
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
#149429927/09/201213:34
Men seriøst: Hvis noen ønsker kontakt med sine tidligere visne potteplanter for å høre hva de følte da de slapp sine siste frekvenser, og sendte sine farger til hologrammet og la igjen fjær på gulvet, så er det bare å sette inn 100.000 på min konto og vente på en PM.
#149430427/09/201213:45
Nå må dere ikke undervurdere hvor kloke dyr kan være.
Hunden vår, Lucky, skjønner både når det er mat å få og når vi skal på tur. I tillegg vet han at når han hører meg ute på trappen, er det best å hoppe ut av godstolen.
Ellers er han er nok mest av den tause typen, og han har heller ikke vist noen filmer av hva han opplever i huset. Tror ikke engang han kan betjene et videokamara.
#149431427/09/201213:58
Hva trur du om 'spøkelset vårt'. Du kan banne på at det flytter seg fra godstolen min med en gang jeg setter meg på sykkelen for å sykle hjem, (tar ca. 25 min.)
Men ellers, taus type ja og (heldigvis) ikke flink med videokamera heller
#149432127/09/201214:06
Minner meg om tv-program med Lars Monsen i Canada:
Han sitter ved bålet om kvelden og snakker (norsk) til kameraet. Så dukker det opp en diger bjørn i bakgrunnen. Da spretter han opp og roper GO AWAY! GO AWAY!
Canadiske bjørner skjønner vel best engelsk
#149450627/09/201219:06
Trua på menneskeheten går litt opp og ned. Kommentarfelt på internett har generelt en egen evne til å gi trua en knekk, men når jeg oppdager 60 meldinger i andreperson til en død katt som også er fungerende toppveileder i åndelige spørsmål, da nærmer det seg uopprettelig skade.
Grete har også kontakt med sin katt, som nå har "gått over" til dyrenes åndeverden, en plass som for øvrig er nøye beskrevet rundt om på nettstedet. Trivelig plass, virker det som.
Sitat: Grete
Etter at han gikk over gikk det en stund, og plutselig dukket han opp i stua, mens jeg satt med Luci og Wester på fanget. De to andre kattene mine. Jeg så ham så tydelig som om han skulle vært i live! Og jeg spurte ham, ant. i tankene, om jeg skulle sette de andre to på gulvet, men fikk til svar at det trengte jeg ikke. Så snudde han seg og gikk ut på kjøkkenet. Da ropte jeg navnet hans, og han kom tilbake. Da var det jeg ble ganske matt, for kjøkkendøra var lukket! Han gikk rett igjennom den!
Apropos filmvisning: filmen i mitt hode når jeg leser dette, viser en dame som sitter mutters alene i stua og plutselig roper navnet til en død katt ut i løse lufta. Resten av filmen er lettere surrealistisk, men den har ingen lykkelig slutt.
Burde det ikke slå inn en form for kritisk sans på ett eller annet tidspunkt mellom observasjonen av en død, snakkende katt som går gjennom dører, og publikasjonen av hendelsen som et objektivt faktum? Jeg heller mot å mene at det burde det. Det klassiske motargumentet disse folka bruker er vel at jeg ikke kan forstå det hvis jeg ikke har opplevd det. Jeg mistenker at det er ganske mye, til dels helt grunnleggende ting, man sliter med å forstå hvis man har opplevd det.
For de som liker Folkeopplysningen, kan jeg sterkt anbefale boka "Trick or Treatment" av Simon Singh. Det virker som TV-programmet er sterkt inspirert av boka, mens boka går litt mer i dybden på de forskjellige områdene. Selv mer tradisjonell medisin får sine mørke historier blottlagt.
Det samme med Ben Goldacres Bad Science. Han har også akkurat kommet med Bad Pharma.
#149563629/09/201216:34
Det virker som om majoriteten av disse menneskene som er opptatt av det åndelige, er godt voksne damer som har altfor lite å gjøre etter at ungene har flytta ut..
Apropos det så kom jeg på en ting jeg rent har glemt. Hvis det er noen her som har slike fine armbånd, så fant jeg en frekvens i målområdet sist vi hadde ritt. Den har sikkert falt ut av hologrammet til en av dem. Den er blå, så den hjelper nok med å holde balansen når man sykler bratt oppover. Så om armbåndet ditt ikke virker i oppoverbakker, så har jeg trolig funnet frekvensen din.
Men jeg har vedlagt den i denne meldingen mellom klammene nederst her. Så hvis du holder armbåndet mot skjermen og roper en så lys tone du kan (ikke for lys. Tonen må være blå) så løsriver den seg nok og kommer på plass i armbåndet ditt. Hvis det ikke funker, så få flere til å hjelpe deg med å rope.
[]
#151399201/11/201212:04
Jeg håper som sagt den rettmessige eier har fått ropt frekvensen sin tilbake i armbåndet. (bare hyggelig!)
Men i mellomtiden har jeg snublet over en ny greie, og er nysgjerrig på om noen har kjennskap til dette: ASEA vann . For å gjøre en lang historie kort og enkel, inneholder den Redoks signaliserende molekyler som cellene dine trenger til prosessene sine for å gjøre deg raskere, sterkere, slankere og kanskje til og med penere å se på.
[Re: Leno]
#151400901/11/201212:31
Det virker som om majoriteten av disse menneskene som er opptatt av det åndelige, er godt voksne damer som har altfor lite å gjøre etter at ungene har flytta ut..
Mitt generelle inntrykk er ganske likt,samt at min oppfatning er at det ikke akkurat er de smarteste og opplyste blant oss som tror på alt sånt de får servert. Ett par vanskelig ord og utrykk(som noen kanskje fant på i farta) og enkelte biter på som en grådig gjedde.
Hadde vært litt moro å funnet på noe slik svada selv og sett hvor mange man kunne få til å tro på slikt,og attpåtil forsvare svindelen med nebb og klør gjør når de har sett lyset...