Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Hel tråd slettet?

Hel tråd slettet? #1493724 26/09/2012 18:50
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg finner ikke igjen tråden om infokveld på RÅ!

Er den blitt slettet av en moderator?

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493821 26/09/2012 20:13
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Finner den heller ikke.

Sensurstat?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493823 26/09/2012 20:17
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Det er jo ren reklame, så forundrer meg jo ikke...

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493908 27/09/2012 05:54
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Er det vanlig praksis å slette tråder helt uten advarsel og forklaring?

Hva synes folk? Er dette greit?

Bjørn

Løypelegger Ultrabirken
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493929 27/09/2012 06:27
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Om den stred mot reglementet og ble slettet, burde jo trådstarter ha fått en PM om det i alle fall.

Re: Hel tråd slettet? [Re: Stein] #1493934 27/09/2012 06:37
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stein
Om den stred mot reglementet og ble slettet, burde jo trådstarter ha fått en PM om det i alle fall.

+1

Sindre R.

Re: Hel tråd slettet? [Re: Stein] #1493937 27/09/2012 06:40
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med Stein. Strider ting med reglemnetet, så bør det varsles trådstarter, også for å unngå eventuelle nye overtredelser. ICON_SMILE

Personlig syns jeg ikke denne tråden var mye mer "reklame" enn mye annet på forumet... Hvis f eks jeg skriver et innlegg om at det er sånn og sånn salg der og der, er det reklame, eller er det en opplysning som kan være av interesse for andre? Stiller det seg anderledes om jeg selv jobber der eller ikke, kanskje?

Hva hvis jeg som ikke ansatt i et eller annet etablissement som f eks har infokveld og salg, opplyser om dette "arrangementet" på forumet, så responderer og utfyller noen som faktisk er ansatt i det da omtalte etablissementet, om detaljer jeg ikke har nevnt/kjenner til. Er det da reklame?

Mulig jeg strekker strikken her nå, det er sikkert tydelige føringer og retningslinjer satt opp ift hva som er akseptabelt og hva som ikke er, uten at vi som forumbrukere har/er blitt satt inn i disse. Og overskrider vi de, så bør vi informeres om hva vi har gjort galt i det minste. Men personlig tror jeg mange satte pris på den tråden som nå er slettet, og infoen som ble lagt ut der, som syklister og utstyrshorer setter vi jo pris på å bli opplyst om spennende nyheter og gode dealer.. Meeen, noen av salgsdetaljene burde/kunne kanskje vært utelatt ift å holde reklamefaktoren nede.. Itte vet jeg..

Men jeg fikk det med meg og tok turen til Oslo! ICON_LAUGH

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493970 27/09/2012 07:18
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, hva er reklame og hvor går grensen for snikreklamifisering?

Team Ibis / Probike

Re: Hel tråd slettet? [Re: polkaDOT] #1493976 27/09/2012 07:24
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: polkaDOT
snikreklam i fisering?

Nå begynner denne snikreklamen å gå litt vél langt, altså!

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1493979 27/09/2012 07:25
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Heldigvis biter ikke tunfisken i vann.

Team Ibis / Probike

Re: Hel tråd slettet? [Re: Stein] #1493986 27/09/2012 07:34
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Stein

Det synes jeg også er et minimum!

Jeg ser frem til å få moderatorens forklaring på hvorfor det anses som unødvendig å informere om hva som skjer og hvorfor det skjer, når man uten videre seremoni, sletter en hel tråd!

Jeg synes at det å slette en tråd er et såpass grovt inngrep, at det kun bør skje i ekstreme tilfeller. Det bør da av respekt for trådstarter og for at man skal lære av det, gis en grundig forklaring på hva som blir foretatt!

Bjørn

Løypelegger Ultrabirken
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494007 27/09/2012 07:50
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg synes det er du som misbruker den gratistjenesten nettstedet gir deg ved å undergrave nettstedets inntektsgrunnlag. Selvfølgelig reagerer annonsørene på at deres konkurenter sniker seg til gratisreklame.

Eiere av nettsider har selvsagt alle rettigheter til å avgjøre hva som skal ligge på deres sider.
Om noen ikke liker det får de bruke sine egne sider,

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494061 27/09/2012 08:31
heinrich Offline
Besatt
Besatt
det vanlige, ihvertfall slik det praktiseres andre steder, ville vel vært å slette det som eventuelt var i direkte stridigheter med sidens policy, ikke hele tråder - dog det spørs om det er mulig med sidens oppsett. Nå er det ikke som om jeg har oppfattet noe klart skille mellom hva som er lov og ikke lov tidligere, hvor enkelte har tatt seg veldig til rette i mine øyne - da uten sanksjoner. Spørsmålet er dog hva som er reklame og hva som ikke er det. Er det reklame når man annonserer et event, forøvrig noe som er gjort her inne siden tidenes morgen, og så svarer på spørsmål rundt dette og eventuelle tilbud på eventet? Tja, da er det mye her inne som er reklame. Når jeg og andre etterspør info bør det være fly, selv om grunnlaget for utvekslingen tilsynelatende kan være et misbruk. Ergo slutter vi der vi begynte, slett de delene som er et overtramp - så lærer man på sikt. Et eller annet sted må man begynne, og om en begynte her - greit nok det. En må dog da vokte seg for å gjøre det på en fornuftig og balansert måte. Om forumet skal ha penger hver gang noe som likner på noe reklamerelatert skal inn her kan en spørre seg hvor lenge forumet vil bestå som i dag, eller egentlig mer interessant, tidligere - med aktive bidragsytere. Gjensidig respekt samt det å gi og ta bør være ledende, og selv om det å slette en tråd sender et signal er det underlig om det ikke også følges opp med en pm eller generell påmindelse til forumet vedrørende retningslinjer.

jaja, nok om det ICON_WINK

Re: Hel tråd slettet? [Re: Raindog] #1494216 27/09/2012 11:21
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Raindog
Jeg synes det er du som misbruker den gratistjenesten nettstedet gir deg ved å undergrave nettstedets inntektsgrunnlag. Selvfølgelig reagerer annonsørene på at deres konkurenter sniker seg til gratisreklame.

Eiere av nettsider har selvsagt alle rettigheter til å avgjøre hva som skal ligge på deres sider.
Om noen ikke liker det får de bruke sine egne sider,

Det må du selvfølgelig mene, og hvis admin mener det også, tar jeg det selvfølgelig til meg, selv om jeg mener at jeg ikke har vært noe verre enn det som har vært praktisert her inne tidligere.

Det jeg reagerer på, er at jeg ikke fikk noen advarsler, eller som et minimum en forklaring. Det synes jeg ikke er for mye forlangt!

Hvis de hadde vært litt smarte, hadde de tatt kontakt og sagt at dette er over kanten, og så prøvd å selge meg en annonse i stedet. Det hadde jeg respektert, og alle hadde vært glade!

Bjørn

Løypelegger Ultrabirken
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494247 27/09/2012 12:01
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Jeg er enig i at noen kunne spandert en forklaring. Men dette minner meg litt om folk som sutrer over å ha fått gebyr for trikkesniking eller feilparkering.

"Kunne de ikke heller ha tilbudt meg å kjøpe en billett? Dét hadde jeg respektert, og alle hadde vært glade."

Det er sikkert fortsatt mulig få kjøpt en annonse? Da blir alle glade likevel.

Re: Hel tråd slettet? [Re: P_Dalen] #1494258 27/09/2012 12:22
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: P_Dalen

Det er sikkert fortsatt mulig få kjøpt en annonse? Da blir alle glade likevel.

Har vel strengt talt ikke noen hensikt nå lenger når infokvelden var på tirsdag! ICON_WINK
(nå vi du sikkert si at vi kan annonsere på generelt grunnlag, og det kommer vi nok også til å gjøre når timingen er rett)

Jeg synes sammenligningen din med parkeringsbot er noe søkt...

Bot = selskapet tjener mer penger ved å gi bot.

Dette tilfellet = terrengsykkel.no kunne tjent penger ved å være proaktive, selv om jeg tviler på at de hadde rukket det på så kort varsel. Vi bestemte oss på mandag, og hadde kvelden tirsdag.

Bjørn

Løypelegger Ultrabirken
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494308 27/09/2012 13:52
R
rudolfsen Offline
Entusiast
Entusiast
R
Det er ganske mye merverdi i at representanter for butikker, importører og produsenter bidrar på forumet.

Å gi en melding om hva som er innenfor og utenfor til vedkommende er vel ikke for mye å be om..? Når man sniker på t-banen så vet man jo ganske godt hvorfor man får boten.. Her er det en ganske stor gråsone.

De siste dagene har det vært mye spørsmål om den typen sykler som skulle vises fram på Rå, og det var derfor ganske relevant å opplyse om hendelsen. Jeg satte ihvertfall pris på det.

Btw, tråden skulle vært her: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1491805

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494364 27/09/2012 15:26
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Bjørn B
Dette tilfellet = terrengsykkel.no kunne tjent penger ved å være proaktive, selv om jeg tviler på at de hadde rukket det på så kort varsel. Vi bestemte oss på mandag, og hadde kvelden tirsdag.

Nå virker det på meg som om du tror at tråden ble slettet pga at du informerte om denne kvelden. Mulig jeg tar feil.

Uansett, grunnen (utifra mine obervasjone) til at tråden ble slettet var det vel mer pga rabatt informasjonen og fristene for når man måtte bestille, samt detaljene rundt de forskjellige syklende og rammene som var årsaken. Selvfølgelig synsing fra min side, da jeg ikke aner om årsaken utover at jeg tenkte i mitt stille sinn at her var det mye info som kunne tolkes som ren reklame.

Utover det, enig at du kunne fått en PM om årsaken.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494492 27/09/2012 18:40
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er vel ikke noe mer hokuspokus enn at TS vil ha sin del av kaka og ser på tråden din som ren reklame. Red mener vel at du burde ha planlagt bedre for at du således oppretter en annonse for dette i blekka eller på nettet evt begge steder. Et greit (og ganske sikkert også nødvendig) kommersielt prinsipp. Hvis du hadde rep for utforlaget og invitert til garasjesalg, vaffelsteking og kakelotteri så ville sikkert saker og ting blitt håndtert på en annen måte.....vil jeg tro ICON_WINK

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Hel tråd slettet? [Re: sanouka] #1494562 27/09/2012 20:14
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg hadde ikke sett en slik annonse hvis den hadde dukket opp.

Det er mulig en bedre løsning er en mulighet for sponsede tråder, enten i et eget underforum eller i de vanlige forumene. Disse må selvsagt vært tydelig merket med at dette her er betalt, men da kan importører og butikker legge ut info om nye modeller og events med mulighet for spørsmål og svar. Man kan sikkert bruke Facebook og slikt til dette, men det er jo på terrengsykkel.no folk er.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494581 27/09/2012 20:34
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Du tuller nå?

Siden Terrengsykkel.no villig vekk skriver om demodager til andre aktører på forsiden av terrengsykkel.no
http://terrengsykkel.no/index.php?id=4457 så anser jeg dette som veldig rart.

MEN: hvis så er tilfelle så har TERRENGSYKKEL uten å spørre benyttet mitt bilde i følgende artikkel:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=4456

BIlde:
http://terrengsykkel.no/img/magasin/telex/full/1209211313_409767_10150969918301078_662779667_n.jpg

Vel å merke så er bildet lagt ut til allmenn beskuelse andre steder, men når det skal brukes redaksjonelt så ønsker jeg i det minste å få informasjon om dette selv om det ikke nødvendigvis betyr økonomisk kompensasjon.

I så måte så var muligens Ola Martin og meg noe dumsnille med artikkel, bilder og tekst i TERRENGSYKKEL #38 (fire sider) ble ikke kompensert på noe vis fra TERRENGSYKKEL sin side.

Jeg kan ikke fatte at terrengsykkel.no har slettet tråden din Bjørn, så dette må være en feil. Hvis det allikevel viser seg å være en bevisst handling så si fra så skal jeg fakturere TERRENGSYKKEL for artikkel og bilder i nr #38. 1000 NOK per side er normalt.

Redigert av tmork; 27/09/2012 20:56.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494586 27/09/2012 20:40
Espen Offline
More than words
More than words
Ja, nå venter vi i spenning!

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494604 27/09/2012 21:01
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Før vi trekker en haug med konklusjoner, kanskje terrengsykkel.no kan bekrefte/avkrefte at de har slettet tråden pga reklame. Om ikke annet med en pm til Bjørn B så slipper vi sitte her å spekulere og komme med uttalelser som vi kanskje angrer på i ettertid.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Hel tråd slettet? [Re: hrukin] #1494622 27/09/2012 21:17
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: hrukin
Før vi trekker en haug med konklusjoner, kanskje terrengsykkel.no kan bekrefte/avkrefte at de har slettet tråden pga reklame. Om ikke annet med en pm til Bjørn B så slipper vi sitte her å spekulere og komme med uttalelser som vi kanskje angrer på i ettertid.

Greit poeng, og som nevnt jeg kan ikke se for meg at de bevisst har slettet en tråd som informerer om en kveld typ det Rå serverte for de fremmøtte. Når de fra redaksjonelt hold skriver om demodager (som i praksisk stort sett har samme innhold som kvelden til Rå), så har jeg vansker med å se hvorfor noen har slettet tråden.

Når det er sagt så merker jeg meg at jeg tidligere burde ha reagert på bildebruk på terrengsykkel.no, samt også tidligere fakturert for fire sider med bilder og tekst i #38.

Dette ikke nødvendigvis fordi vi trenger pengene, men det er dårlig gjort overfor frilancere som har dette som levebrød.

Redigert av tmork; 27/09/2012 21:18.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Hel tråd slettet? [Re: tmork] #1494636 27/09/2012 21:44
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: tmork

Du tuller nå?

Siden Terrengsykkel.no villig vekk skriver om demodager til andre aktører på forsiden av terrengsykkel.no
http://terrengsykkel.no/index.php?id=4457 så anser jeg dette som veldig rart.

MEN: hvis så er tilfelle så har TERRENGSYKKEL uten å spørre benyttet mitt bilde i følgende artikkel:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=4456

BIlde:
http://terrengsykkel.no/img/magasin/telex/full/1209211313_409767_10150969918301078_662779667_n.jpg

Vel å merke så er bildet lagt ut til allmenn beskuelse andre steder, men når det skal brukes redaksjonelt så ønsker jeg i det minste å få informasjon om dette selv om det ikke nødvendigvis betyr økonomisk kompensasjon.

I så måte så var muligens Ola Martin og meg noe dumsnille med artikkel, bilder og tekst i TERRENGSYKKEL #38 (fire sider) ble ikke kompensert på noe vis fra TERRENGSYKKEL sin side.

Jeg kan ikke fatte at terrengsykkel.no har slettet tråden din Bjørn, så dette må være en feil. Hvis det allikevel viser seg å være en bevisst handling så si fra så skal jeg fakturere TERRENGSYKKEL for artikkel og bilder i nr #38. 1000 NOK per side er normalt.

Jeg synes det er en viss forskjell på å invitere til demodag i utkanten av vakre østmarka hvor initiativtager byr på nye sykler til utlåns for en oppbyggelig dag ute vs en invitasjon på en av nettets mørkere sider til en bakgård i sentrumsgryta på sene kveldstimer, hvor alkoholholdig drikke blir servert nedi en kjeller sammen med uimotståelig og sinnsykt overprisa stæsj(som muligens kanskje kommer) til forsvarsløse karer i sin beste alder. ICON_SMILE

Here he comes, he's all dressed in black
PR shoes and a big straw hat
He's never early, he's always late
first thing you learn is that you always gotta wait
I'm waiting for my man

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494641 27/09/2012 21:52
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå var ikke dette i en kjeller, ei heller i en bakgård.

Og hva ble presentert, neste års modeller, og mulighet for å bestille. Hva gjør man på demodag? Presenterer modeller og mulighet for å bestille. Forskjellen? Demodag er ute i skogen i kontrollert omgivelse, infokveld var i en butikk i kontrollerte omgivelser.

Team Ibis / Probike

Re: Hel tråd slettet? [Re: polkaDOT] #1494649 27/09/2012 22:16
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: polkaDOT
Nå var ikke dette i en kjeller, ei heller i en bakgård.

Og hva ble presentert, neste års modeller, og mulighet for å bestille. Hva gjør man på demodag? Presenterer modeller og mulighet for å bestille. Forskjellen? Demodag er ute i skogen i kontrollert omgivelse, infokveld var i en butikk i kontrollerte omgivelser.

Kjelleren og bakgården var språklige virkemidler i en ikke veldig alvorlig ment text........Til andre som evt ikke har fått med seg dette så er altså henvisningen til Lou Reeds "waiting for my man" ikke en insinuering om at behovet for nytt stæsj kan utvikle seg til å bli like avhengighetsskapende som stoffene i nevnte sangtext ICON_WINK

Re: Hel tråd slettet? [Re: Bjørn B] #1494662 27/09/2012 23:23
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Hmm.. du har nok bare rotet den bort; eller la du den ut her; på Bizarro-Terrengsykkel???

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Hel tråd slettet? [Re: ingeplinge] #1494668 28/09/2012 00:27
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ingeplinge
Hmm.. du har nok bare rotet den bort; eller la du den ut her; på Bizarro-Terrengsykkel???

WOW!!
Alienaktig!! En paralell verden!!
Hva gjør man for for å få til sånt!?

Re: Hel tråd slettet? [Re: sanouka] #1494670 28/09/2012 04:46
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: sanouka

Jeg synes det er en viss forskjell på å invitere til demodag i utkanten av vakre østmarka hvor initiativtager byr på nye sykler til utlåns for en oppbyggelig dag ute vs en invitasjon på en av nettets mørkere sider til en bakgård i sentrumsgryta på sene kveldstimer, hvor alkoholholdig drikke blir servert nedi en kjeller sammen med uimotståelig og sinnsykt overprisa stæsj(som muligens kanskje kommer) til forsvarsløse karer i sin beste alder. ICON_SMILE

Rå ligger jo farlig nær Lorry, så ja den ser jeg. ..

Må nok si at jeg ikke ser den prinsipielle forskjellen på demodager fra en gitt leverandør som terrengsykkel.no skriver artikkel om på forsiden av dette internettgreiene, og det å informere om noe tilsvarende innomhus.

Demodager gir kjøperen muligheten til å høre og se, og selger til å - nettopp det, selge.

Derfor kan jeg heller se for meg at BJørn med sine store datakunnskaper har klart å kåla bort hele tråden, enn at noen andre har slettet den :-)

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support