Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng

Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng #1493052 25/09/2012 20:07
hge Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Siste cup-ritt i år.

Minner om denne til lørdag kl. 12, påmelding sykling.no

Redigert av hge; 25/09/2012 20:08.
Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1493754 26/09/2012 19:19
henrikg Offline
Besatt
Besatt
Påmeldt.
Fint tørkevær fram mot helga ser det ut for.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: henrikg] #1494094 27/09/2012 09:03
EgilS Offline
More than words
More than words
Dette er det siste rittet i cupen, og det skal bety premieutdeling.

Dessverre så har jeg grunnet ny jobb måtte prioritere ganske hardt når det gjedler hva jeg bruker tiden min på, og har derfor ikke hatt noe tid til Trøndercupen i år. En annen person har tatt seg av en del av det som har måttet gjøres, men han har vel heller ikke godt med tid, så resultatservice og diverse har nok lidd under dette i år. Responsen tidligere i år da jeg ba om hjelp til Trøndercupen var dessverre relativt dårlig.

Jeg får rett og slett ikke fått tid til å se på det med premier, men det er mulig det løser seg på ett eller annet vis uansett. Det som da mangler er noen som kan ta ansvar for å hente sammenlagtpremier, beregne resultater underveis i rittet, og stå for utdeling.

Jeg vil være på rittet for å følge opp ungene, men jeg blir nok ikke der til det slutter, og ungene har prioritet mens jeg er der.

Jeg har flagget dette for andre også, uten respons. Det betyr at hvis ingen tar på seg ansvaret for premieutdelingen blir det nok lite av det i år. Jeg synes det i så fall vil være utrolig synd, men jeg kan ikke selv prioritere dette på bekostning av andre ting.

Det har vært mye skryt fra mange rundt cupen, så jeg håper noen også kan tenke seg å bidra litt. Det gjør seg dessverre ikke selv.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1494454 27/09/2012 17:39
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Fine forhold! Så her er det bare å melde seg på..

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1494683 28/09/2012 05:45
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Rittsykkelen har stått ubrukt siden Hultabanen... blir vel tre uker det. Er påmeldt allikevel, VT pleier alltid å være gøy. Tar med heiagjeng!

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495642 29/09/2012 16:41
hge Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Flott ritt i nydelig høstvær - takk til arrangør fra oss som fortsatt har lyst til å sykle mer ICON_SMILE

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495657 29/09/2012 17:27
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fint ritt, og knallbra løype.

Stilig bilde tatt få sekunder før start viser parob og zaskar1, den ene innbitt, den andre konsentrert.

[foto: bodrob]

Kommer det resultater på Trøndercupen sine hjemmesider? Chrome lar meg ikke navigere til CK Victoria sine nettsider (This site may harm your computer).

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495680 29/09/2012 18:11
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Karstens meditasjon rett før start ga ikke uttelling. Eller var det litt zenaktigsøvn ?

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495696 29/09/2012 18:48
K
kh X1 Offline
Entusiast
Entusiast
K
En artig dag!!!

Knut H.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495722 29/09/2012 19:24
I
Ingrid Annita Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
I
Hei, resultatlisten er sendt ut på mail til forhåndspåmeldte.

Send PM dersom du ønsker listen.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: EgilS] #1495738 29/09/2012 19:46
B
BjarneV Offline
Fersking
Fersking
B
Hei Egil.
Jeg skjønner at du grunnet jobb ikke har fått prioritert arbeid iforbindelse med Trøndercupen iår. Var ikke klar over at du hadde bedt om bistand, før jeg leste det nå på forumet. Vi fra CK Krank1, snakket om FØR rittet idag, at vi kunne tenkt oss å bidra i form av arr. støtte/co arrangør? neste år. Håper det blir et møte der man får diskutert detaljer omkring gjennomføringen.
Om jeg forstår innlegget ditt riktig, så har du ansvar for premier sammenlagt i Trøndercupen. Og akkurat det synes jeg var meget kritikkverdig i dag. Så vidt jeg fikk med meg, i den meget usystematiske utdelingen idag, fikk de yngste premier for sammenlagt resultat. Det er bra og ikke minst viktigst. Det er supert at de yngste blir motiverte for vdere deltakelse. På nettsidene til Trøndercupen står det at det skal premieres for plassene 1,2 og 3 i senior og sportsklassene. Dettte ble ikke utført i dag. Vi som er kommet over middagshøyden er ikke med for å få premier,vi er vel heller opptatt av å slå kameraten, men når det står i kriteriene er det vel ikke for mye forlangt at det blir slik. Om vi ser på innbetalt beløp for en som har deltatt 10 ganger, blir det 1500 kr. Man kan med sikkerhet fastslå at det er betydelige beløp som har gått direkte i noens lommer. Jeg synes dere som har eller føler ansvar for at dette går i orden, tar tak og evt fikser gavekort på en eller annen sportsforretning og sender ut til de som rettmessig har gjort seg berettiget til premier.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495767 29/09/2012 20:31
S
Speedster Offline
Medlem
Medlem
S
Man bør vel huske at hvert enkelt ritt i Trøndercupen har sin egen arrangørklubb, og egen premieutdeling, så at penger har gått direkte i noens lommer, tror jeg rett og slett ikke på. Når det er sagt, er jeg enig i at det burde vært sammenlagtpremier i henhold til hva nettsiden sier.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495779 29/09/2012 20:39
L
LIP Offline
Fersking
Fersking
L
La merke til opptil flere fotografer rundt i løypa. Noen som vet om det blir lagt ut bilder et sted?

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495780 29/09/2012 20:40
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
For min del synes jeg det er flott at det går penger til klubbene som arrangerer Trøndercupritt. Nå var jeg så heldig at jeg fikk premier i dag, men jeg deltar på Trøndercup fordi det er morsomme ritt med flinke arrangører og trivelige deltakere, og hadde tatt det med STOR ro om jeg ikke fikk noen premie, selv om jeg vant m senior sammenlagt. Jeg er enig med Bjarne i at det er viktigst at de yngste fikk premie.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: BjarneV] #1495799 29/09/2012 21:23
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Bjarne:
Egil var initiativtaker til det som nå har blitt Trøndercupen, og har også i år gjort en stor innsats. Han har sagt fra både her på forumet, og pr epost til noen av av oss i TVK og et par andre klubber om at han ikke kunne ta på seg noe mere denne sesongen. Dersom ingen tok på seg å ordne med premier, så ble det rett og slett ikke noe av. Pål har de siste dagene ryddet i sin kalender, til tross for nyinnkjøpt leilighet, nyfødt baby og mer enn full jobb. Han har samlet inn premier, både fra eget firma og TVK-lageret. Fra TVKs hovedsponsor fikk han ikke noe (denne gangen). Tross iherdig innsats ble det ikke nok premier, og da er det helt riktig at sportsklassene blir prioritert ut. Pål fortjener skryt heller enn kjeft for å ha tatt denne jobben på sparket.

Som om ikke det er nok - Pål er også med som trener i klubben, han har fått istand terrengtreninger på Risvollan på onsdager, slik at TVK i år har hatt to treninger for de yngste pr uke.

Trøndercupen har ikke noe eget budsjett såvidt jeg vet. De 1500 kronene har gått til hver arrangørklubb. Og dersom du hadde vært medlem i "en viss annen klubb", hadde du sluppet unna med aktivitetsavgift på kr 500,-. Det er en av fordelene med å være i en klubb som har fokus også på aktive utøvere (unge og gamle), og som tar på seg arrangement som genererer lite eller intet overskudd, istedetfor å fokusere mest på turløpere og mere innbringende turritt.

Pr. idag så er Trøndercupen for personavhengig, og det har Egil allerede flagget. Veldig bra at dere i Krank1 også vil bli med på dugnaden til neste år! Planene for neste år må legges, og når vi kaller inn til møte så er vi glad for at Krank1 blir med.

Sjøl om jeg blir passe sur når du insinuerer at penger går i noens lommer, og at du er så opptatt av manglende premiering, så er jeg på en måte glad for det også - det er et tegn på at Trøndercupen og rundbaneritt engasjerer. Cupen har hatt bortimot 400 deltakere i år. Derfor er det nok på tide å gjøre noe med organiseringen for kommende sesonger.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: BjarneV] #1495817 29/09/2012 22:02
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: BjarneV
.... Man kan med sikkerhet fastslå at det er betydelige beløp som har gått direkte i noens lommer.....

Drøy påstand

facebook.com/secondhandsessions

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: BjarneV] #1495820 29/09/2012 22:09
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: BjarneV
Hei Egil.
Jeg skjønner at du grunnet jobb ikke har fått prioritert arbeid iforbindelse med Trøndercupen iår. Var ikke klar over at du hadde bedt om bistand, før jeg leste det nå på forumet. Vi fra CK Krank1, snakket om FØR rittet idag, at vi kunne tenkt oss å bidra i form av arr. støtte/co arrangør? neste år. Håper det blir et møte der man får diskutert detaljer omkring gjennomføringen.
Om jeg forstår innlegget ditt riktig, så har du ansvar for premier sammenlagt i Trøndercupen. Og akkurat det synes jeg var meget kritikkverdig i dag. Så vidt jeg fikk med meg, i den meget usystematiske utdelingen idag, fikk de yngste premier for sammenlagt resultat. Det er bra og ikke minst viktigst. Det er supert at de yngste blir motiverte for vdere deltakelse. På nettsidene til Trøndercupen står det at det skal premieres for plassene 1,2 og 3 i senior og sportsklassene. Dettte ble ikke utført i dag. Vi som er kommet over middagshøyden er ikke med for å få premier,vi er vel heller opptatt av å slå kameraten, men når det står i kriteriene er det vel ikke for mye forlangt at det blir slik. Om vi ser på innbetalt beløp for en som har deltatt 10 ganger, blir det 1500 kr. Man kan med sikkerhet fastslå at det er betydelige beløp som har gått direkte i noens lommer. Jeg synes dere som har eller føler ansvar for at dette går i orden, tar tak og evt fikser gavekort på en eller annen sportsforretning og sender ut til de som rettmessig har gjort seg berettiget til premier.

I den grad man skal snakke om ansvar her så er det fullt ut mitt. Faktum er at cupen (ikke rittene, som klubbene har stått for) stort sett har vært kun mitt verk helt fra starten. Trøndercupen har derfor ikke vært særlig mye mer enn det jeg har hatt tid og ork til. Om det ikke hadde vært for Pål i år som har lagt sammen resultatlister når han har hatt tid til det, samt at han i siste liten fikk skrapt sammen nok til en viss premiering, så hadde det neppe vært noen trøndercup i år, og i hvert fall ikke premier til noen som helst.

Det man betaler for å delta i Trøndercupen er, hvis man sammenligner hva rittene kostet før Trøndercupen ble startet, faktisk null kroner. Mange av rittene eksisterte før Trøndercupen, og prisen som hver enkelt betaler er den samme i dag som man betalte for rittene for 5 år siden. Alle rittene er selvstendige ritt uavhengig av cupen. Premiene i dag ble i stor grad gitt av Pål sitt firma, uten noen form for gjenytelse annet enn å få legge et tilbud i posene.

Og jeg lurer på hvilke lommer du mener pengene går i? Mine? Du er vel såpass kjent med hvordan den frivillige idretten fungerer at du burde vite at det ikke finnes noen lommer? Alt som betales i startkontingenter går direkte til arrangørklubbene og deres ordinære virksomhet. Ingenting har i år blitt betalt inn til selve Trøndercupen for noe som helst (tidligere år har klubbene betalt inn på slutten av året det som har gått ut til premier, på tross av at enkelte ritt har vært underskuddsforetak). Alle utgifter som selve cupen har hatt (ikke så veldig store utgifter riktignok) har i alle år vært betalt av meg personlig eller TVK.

Vel, jeg har flere ganger de siste årene bedt om hjelp til å holde hjulene i gang i cupen, både her på forumet, til arrangørklubbene, og noe ellers, men responsen har vært ganske laber hele tiden. Jeg har fått masse skryt for Trøndercupen fra både deltakere og foreldre, men med en gang man da nevner at det har vært greit med litt hjelp så blir det stille, og alle kikker i bakken. Da jeg gikk over i ny stilling i år ba jeg gjennom flere kanaler om hjelp til å få avviklet Trøndercupen. Pål var den eneste som meldte seg og tok på seg å lage sammenlagtlister (heldigvis har han gjort litt mer enn det også).

Sett i etterpåklokskapens lys av hvor få som meldte seg for å hjelpe til, og hvordan det da ut fra ditt innlegg endte opp i dag, kan man jo lure på om det beste vært å droppe hele Trøndercupen i år? Jeg tar naturligvis selvkritikk på at det ikke tidligere ble informert om at man ikke kunne påregne premiering som tidligere år, men jeg satset på at det skulle ordne seg. Pål gjorde en kjempejobb på kort tid. Det eneste som jeg vet gjenstår av premier nå er en pengepremie som trekkes blant de som har deltatt alle ganger. Om noe mer blir fikset vet jeg ikke.

Hva som skjer til neste år vet jeg ikke. Når det man ender opp med er dette så er ikke motivasjonen der i særlig grad for min del. Om ikke andre nå tar ansvar så er det i hvert fall sikkert at det ikke blir noen Trøndercup for neste år. Det er fint å få skryt for initiativet, men det holder bare et stykke.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495842 30/09/2012 00:44
P
palbw Offline
Fersking
Fersking
P
Det er supert at Trøndercupen engasjerer og derfor liker jeg denne diskusjonen. Dette har ført til at jeg nå har laget min egen profil for å kunne delta i debatten.

Jeg tar selvkritikk på at det ikke var skaffet premier til alle, og at sammenlagtresultatene ikke har blitt oppdatert siste måned. Grunnen til dette er selvfølgelig sammensatt, men handler stort sett om to ting.
1) Trøndercupen har ingen egen økonomi og organisasjon. Alt beror på om enkeltpersoner har tid. Uten egen økonomi finnes heller ikke penger til innkjøp av premier.
2) jeg personlig har hatt alt for mye å gjøre den siste tiden med flytting, oppussing, nyfødt baby, og noen tunge prosjekter på jobb. Jeg har derfor hatt lite tid til sykling og har da prioritert treninger for aldersbestemte klasser for å opprettholde et tilbud på Risvollan. Dette har gått utover mitt arbeid med Trøndercupen. Jeg beklager dette.

Jeg håper at vi heller kan glede oss over at vi i år har hatt rundt 400 deltakere i Trøndercupen, samt at det har vært 10 gode arrangementer. Dette gjør at cupen blir mer interessant for sponsorer. Jeg vil derfor takke alle deltakere, bidragsgivere, arrangører og ikke minst iniativtaker Egil for at vi har et meget godt utgangspunkt for å videreutvikle Trøndercupen til noe større og bedre.

Jeg har stor tro på at det er mulig å få på plass en liten arbeidsgruppe, med representanter fra arrangørklubbene som kan lede en omorganisering av cupen slik at dette blir så bra som deltakerne fortjener.

Her er noen punkter til forbedring.
- Skaffe sponsorer for å skape en egen økonomi.
- Arbeidsgruppe med minimum 5 medlemmer. Ingen skal gjøre denne jobben alene.
- Bedre sammenlagtpremier.
- Bedre profilering av rittene og cupen generelt.
- Nye nettsider med bedre informasjonsflyt.
- Krav til klubbene angående informasjon om rittene, slik at nettsidene kan oppdateres.
- Lag en arrangørmal, slik at det blir lettere å arrangere ritt.
- Nytt poengsystem, som differenserer plasseringene etter de 8 beste. Viktig for de største klassene.
- Utvide med flere ritt, men det kan fortsatt være 9 som teller i sammendraget.
- Større forskjell mellom senior/junior og sportsklassene. I en lokal cup som dette bør de beste sykle i senior/junior, mens sportsklassene i større grad kan være for "nybegynnere" som gjør at det er en lavere terskel for å delta.
- Større fokus på å rekruttere flere syklister til terreng rundbane.

Mye av denne jobben må gjøres i forkant av neste sesong. Jeg håper med dette at det finnes personer der ute som er villig til å delta i en arbeidsgruppe for å planlegge og legge til rette for en bedre Trøndercup neste sesong. Dersom en arbeidsgruppe og muligheter for egne sponsorer av cupen blir en realitet, er i alle fall jeg villig til å legge ned en innsats for å få til dette.

Vennlig hilsen
Pål Wahl, TVK.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: palbw] #1495857 30/09/2012 06:30
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her er resultatlisten fra Victoria Terreng 2012

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495866 30/09/2012 07:16
luppi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Nå må vi se framover og tenke konstruktivt for å ta vare på og videreutvikle Trøndercupen!

Jeg har lyst til å utfordre sykkelforbundet/kretsen til å bli med å ta ansvar.
Langrenn og skiskyting har tilsvarende cup, og der er det kretsen som ordner med det som har med cup'n å gjøre, og klubbene ordner arrangementene.

Hva med å endre på kommisærenes arbeidsoppgaver? Her også kan en se litt på hva en gjør i ski og skiskyting og hva som er TD's (teknisk delegert - oppnevnes av kretsen til hvert arrangement) oppgaver,spesielt i forkant av arrangementene. Nå er det to kommisærer som er med på hvert ritt og i stor grad gjør det som i mine øyne burde vært arrangørens jobb (startkontroll og tidtaking bl.a.)

Jeg stiller gjerne på et møte for å diskutere Trøndercup 2013!

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1495989 30/09/2012 13:26
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Poden var fotograf for anledningen. Tilgjengelig her, for de som har Facebook:
Victoria Terreng 2012 - album

Litt fokus på TVK-ryttere ICON_SMILE

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: Ola R.] #1496570 01/10/2012 10:27
B
BjarneV Offline
Fersking
Fersking
B
Hei Ola.
Artig og forhåpentligvis en konstruktiv diskusjon!
Flere har helt sikkert gjort en formidabel jobb for å få arrangert Trøndercupen i år! Ikke minst Pål W, som jeg skjønner etter innleggene her nå, har stått på skikkelig. Det jeg mener er at penger har gått i lommene, så menes her klubbene. Det er bra at de får penger til å drive. Er vel ikke så opptatt av premiering, men ønsker at ting skal være skikkelig og slik det er blitt offentliggjort. Den største premien for meg i år er jo å ha knust deg Ola i alle
rittene;-).

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: BjarneV] #1496766 01/10/2012 14:58
I
Infors Offline
Fersking
Fersking
I
Som far til en av podene som er med, og medarrangør av noen av rittene i trøndercupen så må jeg si at trøndercupen er noe av det viktigste som har skjedd innen trøndersk terrengsykling.
Her har klubbene lært av hverandre og laget bedre og bedre løyper og dradd med flere og flere klubber,
Vi kan nå faktisk sykle i noen av norges beste rundbaner i trøndercupen.
Dette må vi bygge videre på. Vi få samle oss og spre utover oppgavene litt så ikke ildsjeler brenner lunta i begge ender.

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1497210 02/10/2012 07:18
enrima Offline
Ringrev
Ringrev
Helt enig. Egil har lagt grunnlaget til noe stort og jeg mener at vi som er meg på å arrangere ritt i trøndercupen må ta over når det trenges.
Er det en ide at en representant av hver klubb er med i en gruppe som skal sørge for at Trøndercupen fungerer som det har gjort til nå og enda bedre?
Trøndercupen har endret seg veldig mye siden 2009, da vi var bare 2 i klasse 40-49 til opp mot 30 deltagende i samme klasse i år. De siste 2 årene har deltagelse i rittene skutt opp i været og det kreves noe mer enn en ildsjel for å føre Trøndercupen videre.
Gleder meg til et møte om Trøndercupen 2013.

Enrique

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1497221 02/10/2012 07:35
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Kult at kidsa har kommet dit at de må ha oppvarmingstelt og ræser på rulle ICON_SMILE

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: Øyvind V] #1497235 02/10/2012 07:46
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Øyvind V
Kult at kidsa har kommet dit at de må ha oppvarmingstelt og ræser på rulle ICON_SMILE

Når man er 16 og 17 år så har man passert kids-stadiet ICON_SMILE
(og hvis jentene i teltet ser dette, så får du nok en fishwhack for den meldingen)

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: Ola R.] #1497255 02/10/2012 08:01
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Ola R.
Sitat: Øyvind V

Når man er 16 og 17 år så har man passert kids-stadiet ICON_SMILE
(og hvis jentene i teltet ser dette, så får du nok en fishwhack for den meldingen)

Auda... får ta i mot den ICON_SMILE

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: Øyvind V] #1497768 02/10/2012 20:40
EgilS Offline
More than words
More than words
Som pappa til en av "kidsa" så vil jeg bare si at når været ikke helt spiller med så kan telt og rulleoppvarming anbefales på det aller sterkeste. Ikke riktig nødvendig på søndag, men ...
ICON_SMILE

Re: Trøndercupen ritt 10: Victoria Terreng [Re: hge] #1498461 04/10/2012 05:45
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Må jo også få gratulere alle klassevinnerene!
Rasmus, Bjarne, Christian, Borghild, Guro, Alexander, Arne, osv.
Kudos til Birgit i 13-14, som gjorde rent bord!

Tipper Stian Henden angrer på at han ikke tok turen til Hultabanen nå ;-)

Moderator  support