Etter utrolig rask og god service må jeg bare skryte litt av Commencal. De vet virkelig hva kundetilfredshet betyr! Jeg har alltid vært stor tilhenger av Giant, men kommer nå ikke til å kjøpe annet en commencal i all fremskuelig fremtid.
JA, de har jo tidvis hatt noen kvalitetsproblemer på noen produkter av spesielle årstall. MEN, for en service!
Etter å ha oppdaget en sprekk imellom topprøret og seterøret på commencalrammen min, ble jeg veldig trist. For de har virkelig designet en super sykkel. Dette har vist seg å ikke vært helt uvanlig på Super 4 av 2009-årgang.
Men ifra jeg tok kontakt med dem i går, har vi allerede sendt ca 6 mail frem og tilbake, og konkludert med at jeg får tilsendt en sprang ny 2012 modell free of charge!
Så igjen! En kundeservice jeg nesten aldri har møtt maken til i noen bransje. SPESIELT ikke innen sykkel
Redigert av GaryFisher; 25/09/201209:37. Rediger grunn: trykkleif
Men mange i bransjen som har topp oppfølging av kundene sine.
Skriver du til syntace om spm ang produktene sine, så blir vanligvis ingeniøren som lagde produktet ditt satt på saken.
Mine BF1 bremser har fått en sprekk der skruene skrus inn, sikkert overstramming, så fikk tilsendt i helgen nye hendler, med nytt versjon som er mer solide og like lette som før. Pluss at de la til 6 par med bremseklosser, slik at jeg har et lite lager og 5 oliven i tilfelle jeg må lufte bremser og bytte deler.
Kult. Apropos bra service, jeg har også en liten historie: For mange år siden fikk jeg fatt i en billig hardtail-ramme fra kanadiske Brodie; en Brodie Spark fra 1999. Brodie blei for øvrig grunnlagt av Paul Brodie, som siden er innlemma i Mountain Bike Hall of Fame. Merket var i alle fall ganske kult den gang, men nok om det. Problemet var bare at ramma ikke hadde noe girøre, og noen ordentlig Brodie-representant har ikke Brodie hatt i Europa på lenge-lenge, heller ikke i Norge.
Jeg sendte mail til Brodies hovedkontor i Vancouver og spurte. Joda, de hadde girøre å sende meg, men det ville fort bli veldig dyrt for både dem og meg om de skulle sende dette, fortolle osv. Men vedkommende i andre enden hadde ei dansk kone, og de to hadde vært mye på ferie i Norge. Som resultat var han blitt veldig begeistra for både Edvard Grieg og Sissel Kyrkjebø. Hans kreative forslag var at han kunne snike et par girører ut av lageret, som han så sendte meg i posten som brevpost, mot at jeg sendte ham en CD av Grieg eller Kyrkjebø.
Ganske kult? Og sykkelen, som var tenkt som et rimelig sykkel-nummer-to-prosjekt, blei selvsagt langt fjongere enn planlagt. Hjul på Chris King-nav, Syntace, Thomson, Extralite-krank og XTR-gir...
Bilder av min Brodie fins forresten i denne tråden.
Etter utrolig rask og god service må jeg bare skryte litt av Commencal. De vet virkelig hva kundetilfredshet betyr! Jeg har alltid vært stor tilhenger av Giant, men kommer nå ikke til å kjøpe annet en commencal i all fremskuelig fremtid.
Hehehehehe... Ja, du sier noe der.... Det var kanskje ikke mitt heldigste utsagn i en tråd som heter "skrytetråd"... Hahahaha... Heldigvis har samboeren full tillitt og ingen reell grunn til noe som helst annet etter x ant år...
Edit: bortsett fra når det kommer til sykkelrammer......der er jeg vel tidvis både utro og illojal.. hehe
Hehehehehe... Ja, du sier noe der.... Det var kanskje ikke mitt heldigste utsagn i en tråd som heter "skrytetråd"... Hahahaha... Heldigvis har samboeren full tillitt og ingen reell grunn til noe som helst annet etter x ant år...
Edit: bortsett fra når det kommer til sykkelrammer......der er jeg vel tidvis både utro og illojal.. hehe
Ja hadde du byttet damer like fort som du bytter sykler/rammer hadde du hatt en hektisk hverdag!
Ja hadde du byttet damer like fort som du bytter sykler/rammer hadde du hatt en hektisk hverdag!