Syns det er litt glede og ha bremser etter en nedkjøring mot en jernbane overgang.
Okey, så da er det bedre med KoolStop VS vanlige belegg fra Shimano? Ett annet spørsmål som jeg glemte.
Når jeg bremser, så går ikke bremsene ut fra felgen. Hva kan det være? Belegget ligger å subber inntil bremsebanen som gjør at jeg må være Chris Anker Sørensen etter hver brems.
Som andre er inne på vil du merke minimalt ved skifte av brems, dvs at hvis du aldri utfører et minimalt vedlikehold vil nye bremser gjøre susen. Og det vedlikeholdet du sansynligvis trenger pga det problemet du beskriver er:
* Sjekk innstilling og slitasje på bremsekloss. Hvis den ligger litt lavt, vil det være en kant som stikker inn på nedsiden av felgen - den holder igjen slik at bremsen ikke returnerer.
* Skift kabler (strømpe og innerkabel) hvis de er gamle eller går treigt. Igjen en vanlig årsak til manglende retur.
* Er bremsen mange år, og de to tingene over ikke er årsaken tar du den opp og smører. (Er normalt ikke nødvendig).