Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Treningsdagbok for Garmin

Treningsdagbok for Garmin #1490578 21/09/2012 18:28
ruteress Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da har jeg endelig, etter mye nøling, gått over fra Polar til Garmin. Hovedårsaken til nølingen var alle årene med treningsdata som er akkumulert på Poplar protrainer. Jeg er godt kjent med Garmin connect og Strava, men syns ikke disse kommer opp på nivå med Protrainer.
Hvilke program bruker dere andre her inne som har Garmin?

The pen is mightier than the sword.
But even mightier than the pen, is the pen that shoots laser beams.
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1490587 21/09/2012 18:38
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
jeg bruker Garmin connect mest pga automatisk overføring fra garmin 910xt (usb) og pga lage løyper/importere andres gps-spor og så overføre til Garmin edge 800 .
Strava er for å se tider mot andres tider og dele løyper (og som brukes jf forrige punkt).
Ellers bruker jeg http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/ for å ha all trening inne. Kan fint sette opp soner, utstyr og se alt du trenger (og mer til). 250 kr kostet det vel ca?
Mange som bruker den og bra

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1490876 22/09/2012 11:03
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: ruteress
Da har jeg endelig, etter mye nøling, gått over fra Polar til Garmin. Hovedårsaken til nølingen var alle årene med treningsdata som er akkumulert på Poplar protrainer. Jeg er godt kjent med Garmin connect og Strava, men syns ikke disse kommer opp på nivå med Protrainer.
Hvilke program bruker dere andre her inne som har Garmin?

Jeg har to Polar klokker og en Garmin Edge. Nå bruker jeg Edgen til trening på sykkel og Polar klokkene til alt annet.
Som du skriver så synes jeg også at Protrainer gir en god oversikt (men dessverre ikke Garmin data og ei heller Mac støtte så jeg må kjøre det virtualisert) når jeg nå ser at nyere Polar klokker ikke har Protrainer støtte, men skal brukes rett mot nett så tenker jeg at jeg neste gang vurderer noe annet enn Polar på armen.

Når det gjelder software så ønsket jeg meg først og fremst noe som takler flere formater så jeg kan få inn all historikk og ikke bli bondefanget ved neste oppgradering om jeg ikke velger et spesielt merke.
Jeg har lastet opp data i Trainingpeaks sin skyløsning (gratis) og holder på å gjøre meg mer kjent med løsningen med tanke på å betale for fullversjonen som gir meg endel mer data fra wattmåleren som jeg tror jeg trenger.
De har også en utgave for kjøring på egen maskin som vel heter WKO+ og som kun kjører på Windows.

Har også kikket på gratis opensource alternativet GoldenChetah, men den var litt dårlig på dagbok biten for min del.
Sportstrack som forrige taler nevnte virker også som et godt alternativ. Pass på at det er en enkel måte å få dataene ut av også slik at du har backup og mulighet for å bytte til noe annet senere..

Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1490894 22/09/2012 12:09
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sporttracks

Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: thomasengen] #1491268 23/09/2012 09:00
ruteress Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: thomasengen
250 kr kostet det vel ca?

Er det 250kr pr år eller er det en èngangsinvestering?
For øverføring av gamle økter fra protrainer til sporttracks; Ser det er enkelt å importere hrm filene, men da følger ikke navn på økta, hvilken sport jeg bedrev, forbrente kcal eller noteter med. Har dere funnet noen enkel løsning på å få med alle (de fleste) opplysningene over i sporttracks, eller må man ta økt for økt og skrive inn dataene manuellt?

Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1491276 23/09/2012 09:13
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
kun betalt en gang. det finnes plugin som får med alt fra polar. men kategori i polar og sporttracks må være like. søk på plugin via ST programmet. husker ikke eksakt navn

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1496130 30/09/2012 18:07
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
fant du ut av polar og sportracksimport?
Her er vel plugin som jeg benyttet: http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/plugins/?p=polar-protrainer-sync

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1496132 30/09/2012 18:09
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: ruteress] #1496360 01/10/2012 06:58
dagbj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Til mitt bruk har mytourbook vist seg å være tilfredstillende:
http://mytourbook.sourceforge.net/mytourbook/

Sjekk ut Open Streetmap for fribrukskart!
Re: Treningsdagbok for Garmin [Re: thomasengen] #1497177 02/10/2012 06:16
ruteress Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: thomasengen
fant du ut av polar og sportracksimport?

Jobber fremdeles med å få oversikten. Sliter fks med noe så elementært som å få ut pulsdata, fart, rundetider, ol fra enkeltøkter, slik som man får i protrainer, hvordan får man dette til?

Moderator  support