Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

JONAS! JONAS! JONAS!

JONAS! JONAS! JONAS! #1490573 21/09/2012 18:16
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jadda folkens! Da har Jonas rydda opp i verden. En & annen sinna kristenmuslimsk sosiopat som veiver med boka og profeten sin,men ittno å bry seg om.
Nå skal han ta i tak med en oppgave,kanskje større enn noen mann har tatt på seg før,feie konfliktene i norsk helsevesen av banen.

Sytpeiser og sutrekuker står mot helsepamper og sykehusblåruss.
Sykepleiere og leger i fortvilelse står mot sykehusdireksjoner og økonomer som rapporterer oppover at "alt er såre vel."

Hah! Nå kommer Jonas! Han vil å piske rævva til blårussen og sette en krone på hodet til enhver sliten helsearbeider!
Helsekøen er en saga blott iløpet av neste uke.
Min eneste bekymring er hvordan det skal gå med resten av verden...

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1490594 21/09/2012 18:47
sl500 Offline
Ringrev
Ringrev
Siden man hører lite til Solheim om dagen flyr han nok fotsatt rundt i verden med pengsekken vår og deler villig vekk.
Så det er ikke sikkert Støre er savnet?

Jeg lurer oppriktig talt på hvor mye den bærmen som demonstrer utenfor USA sin ambasade koster oss i året.
Når det er sagt så har jeg ingen ting i mot Islamsk Råd sin markering som er på trappene.
Jeg ser ingen grunn til å drive å erte muslimene med lavpannede filmer og tegninger bare fordi vi kan i ytringsfrihetens navn.

Ytringsfiheten er jo ikke mye verdt i vesten når det gjelder nakenhet og sex..
Mange norske besteborgrer blir oppriktig opprørt hvis de fikk se en ståpikk på TV i beste sende tid.
Det er vel ikke noe å øse seg opp over å se noen som har seg litt?
Hvis noen glemmer å ta på seg klær før man går ut så er Politiet raskt på pletten og man er garantert spalteplass i avisen hvis noen tilfeldigvis fikk se blanke messingen.

Ja vi lever i en syk verden der noen hisser seg opp over blyantstreker og nakenhet.

Redigert av sl500; 21/09/2012 19:13.
Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1490652 21/09/2012 20:23
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pinwiz

Sytpeiser og sutrekuker står mot helsepamper og sykehusblåruss.

Pinwiz - hvem er det du tenker på her ?

Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1490676 21/09/2012 21:12
Espen Offline
More than words
More than words
Siv Jensen og heiegjengen.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1490827 22/09/2012 09:11
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Sutrekuk er herved mitt nye favorittord!

Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1490899 22/09/2012 12:21
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Jeg er skeptisk til hva Støre klarer å få til.

Den grunnleggende feilen i helsevesenet, er at utvikling og tilpasning først skjer når det er medieoppslag.
Et offentlig system er en dyr forsikring å betale for å føle seg trygg på å unngå bruktbilselger-leger og dritdyre operasjoner man ikke har råd til.

Eksempelvis er det tydelig hvordan det offentlige ikke fungerer når det er snakk om IT. Jeg har jobbet med både PasDoc, DIPS og WinMed, og syns alle sugde. Jeg er derimot ikke kjent med at noen av kollegaene mine hadde en finger med i spillet med å teste ut hvilke pc systemer som skulle brukes på jobben.
Dette bestemmes av andre folk i systemet som ikke har noe med de som bruker pc systemer pasientrelatert å gjøre. I en privat bedrift, så vil et sånt ikke-fungerende opplegg bli straffet. Hvilket privat styre vil akseptere en ledelse som gang på gang leverer dårlige resultater? Dessuten vil det poppe opp konkurrenter som kan gjøre ting bedre.

Et privat system er ikke perfekt. Det tok evigheter før første prototype med skivebremser på landeveien kom. Det tok evigheter før vi fikk linux på mobil, og ikke måtte deale med denne apple-driten. Hadde det vært frie markeder, så ville ikke folk brukt Microsoft-produkter, de ville ikke bestilt dyrt internett og dyre abonnementer fra telenor, de ville ikke kjøpt Ford-biler når servicen hos forhandler suger balle, de ville ikke kjøpt Hard Rocx sykler som er malt porselen. Folk, meg inkludert er kunnskapsløse og uvitende, ikke nødvendigvis dumme. Det største problemet med frie markeder altså, er at de ikke er frie, fordi folk ikke har den oversikten som teoretisk frie markeder krever.

I Norge har folk dermed ikke oversikten, men tror at dersom man bare gjør ting offentlig, så trenger de ikke ha oversikten heller! Alt ordner seg bare dersom ting er offentlig, fordi når man ikke er underlagt tyrraniet som ligger i det å skulle tjene penger, så vil man bare handle ut ifra sin egen gode samvittighet. Det er ikke en direkte dum tanke. Jeg kan godt f.eks tenke meg at det i et privat system vil være slik at folk f.eks blir værende alt for lenge i dialyse før man forsøker å transplantere en nyre, rett og slett fordi det er lønnsomt å gi folk dyr behandling over tid. Det samme problemet har jeg når jeg skal kjøpe en bruktbil. Jeg er ikke kyndig, så da er jeg avhengig av råd. Jeg bruker da NAF, og ikke et verksted som det er større sjans for er smørt av bilforhandleren. Det hadde kanskje vært mulig innenfor elektive (ikke-hastende) inngrep i helsesektoren også.

Når Støre begynner, så vil ikke han på dagen klare å rokere på et kommunistisk Norge. Tvert imot, byråkratiet bare eser ut. Støre vil gjøre det samme som byråkratiet hans alltid har gjort, laget lover for å regulere. De lager en lov som sier at Norge skal produsere 500 000 jeans og 1 milliard liter H-melk neste år. De lager en lov som garanterer at ventetiden før operasjon ikke skal være lenger enn x antall uker. Når det ikke er nok denim til buksene, ikke nok kyr til melka, hva skjer så? Imploderer staten? Nei. Ingenting skjer. Det er jo det offentlige. Det er ikke noe marked til å straffe dem, og ved neste valg så er hele driten glemt/folk skjønner ikke noe allikevel, og det er ikke noe incitament til å gjøre ting riktig.

Støre kan pælme en styreleder her og der, en direktør her og der, det vil allikevel fortsatt være slik i det offentlige at sammenslåing ikke gir de teoretiske stordriftsfordelene, og alt vil fremdeles suge.

Dette vet Stoltenberg seff også. Er det bare smokescreen-taktikk før valget? Hva er hans geniale plan rundt stolleken denne gangen?

Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: Hvilepuls] #1491160 22/09/2012 21:46
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: Hvilepuls
Dette vet Stoltenberg seff også. Er det bare smokescreen-taktikk før valget? Hva er hans geniale plan rundt stolleken denne gangen?

Gi Støre en så umulig oppgave at Jens sikrer sin egen posisjon som AP-alfa?!

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1497157 02/10/2012 05:04
AOÅ Offline
Avhengig
Avhengig

Mon tro om det blir noe bedre legevakt før jul nå da?

Don't leave me here to crawl through the mire...
Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: AOÅ] #1497184 02/10/2012 06:26
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: AOÅ
Mon tro om det blir noe bedre legevakt før jul nå da?

Alle som så Nytt på Nytt sist fredag har vel fått med seg at alt er fikset nå.

Re: JONAS! JONAS! JONAS! [Re: pinwiz] #1509015 22/10/2012 19:48
AOÅ Offline
Avhengig
Avhengig

Hehe

Don't leave me here to crawl through the mire...

Moderator  support