Huset på ny generasjon Shimano-pedaler (eks pd-m780/980) blir knivskarpt på utsiden av den lille platformen med litt bruk. Jævlig irriterende for de av oss som bruker disse pedalene der man tidvis bærer og triller sykker'n. Jeg sliper av mine for å spare forside og bakside av leggene, men det gjør fortsatt vondt. Skip ny generasjon, kjøp forrige hvis du finner dem.
Har både xt og xtr ( nyeste modell begge ). Det må jo være samme pedal? Ingen forskjell på inn og ut av de i hvertfall. Jeg kjenner meg like trygg på begge.
Det er ikke mye nei. Vet ikke eksakte mål, men jeg kan tenke meg at det er snakk om 2-3mm. Grunnen til at jeg har tenkt noe over dette er at mtbaction, hadde en sammenligningstest mellom XTR, XT og en billigversjon, alle i trailutgave. De la merke til at XT og billigpedalen ble vesentlig mer slitt fra kontakt med steiner enn XTR.
Ser ut som XT er Det jeg kommer til å prøve nå. Er trail utgaven bra for sti bruk?
Crankbrothers ser jo bra ut også,men synes de virker å ha for liten kontakt flate så blir ikke like stabile, eller tar jeg feil?
det finnes jo andre versjoner da f.eks candy som har mer støtte. her er det bilde jeg syntes forsåvidt eggbeaters er like stabile som mine forgie pedaler BBB og shimano 520.
Hadde ett sett med XTR trail. Søppel. Den siste generasjonen XTR pedaler har gått ned på dimensjonen på lagrene, dvs. at de tåler mindre og det merkes. Dette får ned vekta og gir en lavere profil, men på bekostning av noe annet...
Vil anbefale DX eller XT til sti, trail eller vanlig versjon av XT er smak og behag. DX er tunge og stygge, men liker funksjonen og følelsen langt bedre enn trailpedalene.
Biltema (wellego?)! De er på XTR nivå vektmessig. Kun 299g (omtrent 305 på kjøkkenvekta)
Hvordan de ellers måler seg med de dyre pedalene vil kun tiden vise :-)
Der er jeg ikke enig. Hadde disse en kort periode, og de var i og for seg greie, men de lot seg ikke stramme skikkelig, så utløsermekanismen ble for slaskete.
Biltema (wellego?)! De er på XTR nivå vektmessig. Kun 299g (omtrent 305 på kjøkkenvekta)
Der er jeg ikke enig. Hadde disse en kort periode, og de var i og for seg greie, men de lot seg ikke stramme skikkelig, så utløsermekanismen ble for slaskete.
Hva er det egentlig du ikke er enig i?
Jeg sier enten XTR 970 eller M540. Noe annet trenger du ikke.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Er ikke helt enig i at de er noe å anbefale, grunnet funksjon. Vekt er det nada å si på, og bang for buck er ingen konkurranse. Men Shimano sine funker bare bedre.
Er ikke helt enig i at de er noe å anbefale, grunnet funksjon. Vekt er det nada å si på, og bang for buck er ingen konkurranse. Men Shimano sine funker bare bedre.
Anbefalte ham dem da?
Skal slutte å kverulere og ta en nynorsktime med elevene mine i stedet. Mer enn nok å plukke på der om jeg ikke skal fortsette med det her inne.
Redigert av Hæ?; 24/09/201208:23. Rediger grunn: Nynorsk
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Kona kjørte på Biltema sine Welgo i år, men syns vel ikke kvaliteten er noe særlig. Er lette men kvalitetsmessig i så bra i forhold til mine xt.
Har sett på Exustar titanpedaler med vekt på 210 gram, noen som har erfaring med dem? Sparer 100 gram i forhold til mine xt, men er kanskje ikke alt man skal spare vekt på heller?
Har sett på Exustar titanpedaler med vekt på 210 gram, noen som har erfaring med dem? Sparer 100 gram i forhold til mine xt, men er kanskje ikke alt man skal spare vekt på heller?
Disse må du ikke finne på og kjøpe for annet enn ritt. de ødelegges bare du ser på de...