Er selv 180 og sliter med å finne ut om jeg skal ha M eller L. Jeg ønsker primært den størrelsen som egner seg best til å ta meg raskt fra Rena til Lillehammer. Jeg sendte en mail til Scott importøren for å høre deres anbefaling og fikk følgende svar fra Vegard Dahl hos Ramo:
"I følge Scott sine anbefalinger kan du bruke både Medium og Large. Tabellen til Scott viser følgende: M : 168-184, L : 177-188. Ut fra det som vi har erfaring på er at de som sykler mer konkurranse eller trener ganske mye så velger de medium i ditt tilfelle. De som er litt mer på trim og trening som kanskje velger sykkel som er litt rimeligere enn de du ser etter velger gjerne Large. Kan ta et eksempel med meg selv som er 179 cm. Høy. Jeg trener dessverre altfor lite på sykkel de siste årene og skulle selvsagt vært i bedre form. Jeg føler at når jeg bruker Large i Scale får jeg en litt mer oppreist sittestilling. Avstand sete til styre er litt lenger men det kan justeres litt på setefeste."
Jeg hadde det helt omvendt. Jeg er 180 og følte jeg måtte strekke meg alt for langt på Scale i large. Klarte aldri å justere meg inn med setepinne og stem. Sykler nå på en 18" Cube, noe som passer meg perfekt. Så såfremst du ikke er veldig lang i ryggen/armene så tror jeg medium er sykkelen for deg. Scale er ganske lange sykler.