Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stoltzen, en "Satans" Kleiv......

Stoltzen, en "Satans" Kleiv...... #1486441 15/09/2012 07:59
kawa versys Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da er det bare 14 dager igjen til Norges bratteste motbakkeløp.
Hvordan legge opp treningen de siste 2 ukene?
Vinteren har kun bestått av 4x4 rullesykling, og rittsessongen avsluttet ble etter Jotunheimen Rundt.
Etter en god ferie har treningen de siste månedene kun bestått av jobbsykling (3 mil daglig).
Siste måned har Stoltzen blitt besøkt 2-3 ganger ukentlig. Etter en betydelig forbedring i starten, har de siste 4 turene ført til full stagnasjon, med samme tid (+-3 sek) hver gang.
Hvordan trene best disse 2 siste ukene?
Er det bare å besøke Stoltzen så ofte som mulig, eller er det annen trening som gir bedre effekt.
Husk Stoltzen er et helt spesielt løp, og det er så kort og bratt at det er vanskelig å "spare" seg i enkelte partier.

Re: Stoltzen, en "Satans" Kleiv...... [Re: kawa versys] #1486672 15/09/2012 19:03
E
Epp Offline
Medlem
Medlem
E
Tenker det er lurt å trappe litt ned på de harde øktene denne uken, og kanskje løpe flate intervaller i stedet for Stoltzen denne uken for å få fart i beina. Siste uken betydelig roligere. VANSKELIG men LURT!

Re: Stoltzen, en "Satans" Kleiv...... [Re: kawa versys] #1486736 15/09/2012 20:24
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
ta deg en tur i morgen på langedalen opp. første gang det er mener jeg. det er en ganske god trenings økt.. sykler av og til opp der for treningens skyld..

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: Stoltzen, en "Satans" Kleiv...... [Re: kawa versys] #1487768 17/09/2012 18:34
Laban Offline
Veteran
Veteran
Stoltzen er noe jeg gleder meg til. Jeg har dog ikke løpt der siden i vår. Har en formening om at god motbakkeform holder, og at stoltzen handler om å tåle smerten og syren som garantert kommer. Jeg skal løpe stoltzen 2 ganger de neste 2 ukene, ellers blir det vanlig langdistanse løpetrenng på meg, med hvile siste dagen før løpet.

"You should never underestimate the predictability of stupidity."

Moderator  support