Diamant Apex T3 - helt ny ramme med kun to korte testturer (max 5 mil) Selges da jeg ser at 181cm er litt for høyt for denne sykkelen som nå er er str M.
Oppsettet ser slik ut: XTR skifter bak XTR kassett XTR skifter foran XTR krank Demper: RockShox Sid Race black med remote lockout (2009)
Dette er kliss nytt: Hjul: Mavic Crossride Dekk: Schwalbe Racing Ralph Bremser: Shimano deore (hydrauliske) Nytt kjede (Shimano XT) Nytt XTR kranklager Shimano kombi pedaler Girvaiere bør kanskje skiftes, men det er kun småpenger.
Vekt: 9,15kg uten pedaler (med kombipedaler som på bildet = 9,7kg)
Jeg har sett flere godt brukte Apex T3 gå for over 8000 med enklere specs og ikke med SID-demper. Dermed går jeg ikke under 8000 for denne nå.
BYTTE? Kan vurdere bytte til en annen Hardtail med rammestr L. Også kanskje til en fulldempet stisykkel. Kom med forslag evt
Redigert av Stride77; 10/09/201207:38.
Mvh Frederik stride77(a)outlook.com
Re: Diamant Apex T3 Hardtail - Str M (9,7kg)
[Re: Stride77]
#148375211/09/201207:03
Det var en del som var keen på denne tidligere da jeg trodde jeg skulle beholde den etter at rammen ble byttet, men nå er det litt roligere gitt. Har ikke lagt den ut på finn.no ennå. Anbefales det tro? Blir det mer oppmerksomhet å hente der?
Redigert av Stride77; 11/09/201207:40.
#148449512/09/201207:32
I dag ble kassetten montert + nye girvaiere. Skifter som "smør" nå og det blir en liten testtur rundt Maridalsvannet eller noe slikt i morgen (håper på sol)
Det blir stort sett mest grus/jord nå, og lite i skog med større røtter ogs slikt. Stisykkelen er nå solgt og jeg synes ikke denne er så "offpist" at det er noe særlig utenom de litt mindre grove stiene. Sjekk bildet for setehøyde. Ser ikke det litt rart ut? Ikke vant til å ha setet så høyt for at benlengde skal matche pedaltråkket....
#148689716/09/201209:29
Jeg har fått noen kommentarer fra andre jeg har syklet med i det siste som har sett sykkelen og mente at denne så litt liten ut for meg. Skal en liten tur ut i vinden nå om litt, og kan poste litt om opplevelsen av sykkelen da
(kanskje du har rett Jurgmeister....)
#148690816/09/201209:50
Kan ikke skjønne annet enn at den ramma bør passe deg. Såfremt du er myk nok i ryggen/hofta til å ha en sånn posisjon (den er ikke ekstrem) så bør det funke helt fint. Mulig at den setepinnen gjør at du sitter litt vel kompakt. Kansje en pinne med setback setter deg på rett plass.
Det er ikke veldig lenge siden at en av forum-istene her skulle kjøpe ny sykkel, og etter ti sider med runkepelling og diskusjoner så endte han opp med å kjøpe nytt stem.
- Stefan
#148701516/09/201214:38
Vet dere - etter et par timer i skogen nå så tror jeg dere har rett. Kan hende jeg vil ønske å teste en 29`er etter hvert, men sånn av hva rammestrørrelsen angår så tror jeg at jeg beholder denne i alle fall en sesong til. Begynner å bli ganske tilfreds med specs også nå. Den ligner kanskje på de som selges hos G-sport, men det er ikke så mye annet enn ramme, styre,stem og sete som kommer nytt derfra. Resten er selvbygg med mye XTR, litt XT og litt annet Lett og kjapp sykkel. Testet litt på småstier i skogen i stad også, teknisk imellom større røtter og småcrux opp her og der. Dæven så moro det er!!
Men sant - neste år skal jeg nok igjen prøve å teste litt fulldemper igjen eller kanskje bare en 29`er... Får se hva sesongen (eller høsten) bringer av lyster.
Takk for innspill folkens
#148711616/09/201218:05
Hehe, nei heller om du hadde smalere enn det. 2.25 er perfekt, tror ikke rammen tar så mye mer enn 2.3 evt 2.35. Men litt grovere dekk enn "the raven" i 2.2 som står på standard er verdt å nevne. Men da ser det ut til at du har kontroll
#148749517/09/201211:34