Ved tyveri er sykkelen forsikret for hele verdien så lenge den står i låst privat garasje eller inne i egen bolig. I fellesarealer gjelder andre vilkår.
Denne forsikringen dekker også tilfeldig skade på sportsutstyr med inntil 20.000,-, og har fått bekreftet at dette også gjelder sykkel ved bruk i ritt/konkurranser.
Fikk du skriftlig bekreftelse på dette? Eller synsing fra en forsikringsselger over telefon? Jeg hadde sparebank1 forsikring tidligere, og topp innboforsikring, og reise med utvidet reisegodsverdi, da de anbefalte det siden jeg spesielt den gang reiste mye utenlands på ski osv, og også hadde turer med sykkel i planene.
Den dagen jeg trengte forsikringen, så dekket faenskapet 10.000,- for sykkel, da det ikke var generelt sportsutstyr, men spesifisert med liten skrift i detaljene. Når jeg da stilte spørsmålet ift tyveri, så ville det vært samme utbetaling. Jeg krangla så det vel var på grensen til trakassering, for sykkelen var svindyr og to dager gammel....og totalvrak..
Men mulig Sparebank1 har firet på vilkårene etter hvert.. Jeg ville i hvert fall ikke tatt noe av slike detaljopplysninger for god fisk uten å få en skriftlig bekreftelse på det!